CD Projekt: Coraz bliżej do debiutu „Cyberpunka”

Inwestorzy ze spokojem przyjęli wyniki roczne CD Projektu. Mimo ogromnego spadku zysku netto w 2018 r., przekraczającego 45 proc., notowania akcji spółki rosły w środę nawet o prawie 8 proc., do 200 zł.

Publikacja: 28.03.2019 04:02

Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Foto: materiały prasowe

W tak optymistyczny nastrój inwestorów wprawiają plany spółki na bieżący rok, a także umiejętne podsycenie przez zarząd oczekiwań wobec konferencji prasowej. – Uwaga inwestorów jest bardziej skoncentrowana na przyszłych wydarzeniach i na tym, co CD Projekt opublikuje na targach E3 – mówi Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

Zauważa, że choć zarząd CD Projektu nie potwierdził podania terminu premiery nowej wersji gry na targach w USA, to jednak wspomniał, że są one najlepszym momentem w roku, by publikować ważne informacje. – Dlatego najważniejsze pod względem wyników spółki będą na pewno kwartały po premierze gry „Cyberpunk 2077", a teraz inwestorzy starają się oszacować potencjał nowej produkcji – mówi Bogusz.

Podczas środowej konferencji zarząd CD Projektu zapowiedział również wydanie mobilnej wersji „Gwinta", co może się przełożyć na wzrost liczby użytkowników, a więc i na przychody z gry. Kierownictwo spółki potwierdziło też, że ma w planach kolejną grę AAA, co jest zgodne z założeniami strategii na lata 2016–2021. Zarząd nie odniósł się jednak do niedawnych doniesień medialnych, że w „Cyberpunku" może wystąpić Lady Gaga.

W liście do akcjonariuszy prezes spółki Adam Kiciński poinformował, że miniony rok był dla spółki „etapem kładzenia kolejnych fundamentów pod przyszłość Grupy oraz czasem pierwszej próby dla gry »Cyberpunk 2077«". Dodał , że nad grą pracuje obecnie ponad 400 osób, spółka ma już podpisane umowy na dystrybucję w kilkudziesięciu krajach. CD Projekt rozwijał też swoje oddziały w Warszawie i Krakowie, dołączył zespół we Wrocławiu. „W 2018 r. do grupy dołączyli twórcy ze Spokko, którzy pracują nad nieogłoszonym jeszcze projektem mobilnym" – napisał Kiciński.

Skonsolidowane przychody w 2018 r. wyniosły 362,9 mln zł (spadły o 21,7 proc. wobec 2017 r.). O blisko 30 proc. wzrosły skonsolidowane koszty własne i sięgnęły 106,2 mln zł. Zysk netto grupy obniżył się o 45,4 proc., do 109,3 mln zł w 2018 r. Lepszy od oczekiwań analityków, o około 27 proc., okazał się zysk netto grupy w IV kwartale. Wyniósł on 41,4 mln zł.

Technologie
11 bit studios: pękło wsparcie na poziomie 200 zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza