CD Projekt Red miał w I półroczu niższe przychody niż rok temu

II kwartał dla CD Projekt Red był zdecydowanie lepszy niż pierwsze trzy miesiące

Aktualizacja: 13.02.2017 01:22 Publikacja: 09.08.2012 16:05

Nawet 5,1 proc., do 4,72 proc., drożały w czwartek przejściowo papiery CD Projektu Red w reakcji na publikację szacunkowych wyników sprzedaży za I półrocze.

W pierwszych sześciu miesiącach tego roku producent gier komputerowych miał 71,69 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o 10,72 proc. gorszy niż rok wcześniej. W samym II kwartale sprzedaż wyniosła 55,93 mln zł. Zdecydowana poprawa w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami roku (15,76 mln zł) to efekt premiery 17 kwietnia br. „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360.

Giełdowa spółka nie zdradza ile klientów do tej pory kupiło grę na tę platformę. Podobnie nie ujawnia, ile zarobiła w I półroczu. Po I kwartale zysk netto wynosił 0,47 mln zł. – Nie znam jeszcze ostatecznych wyników za poprzednie półrocze. Nie spodziewam się jednak, żeby marża netto w I półroczu była niższa niż 20 procent – mówi Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki. W I półroczu 2011 r. CD Projekt Red zarobił netto 20,45 mln zł. Pozytywnie na wyniki spółki w II kwartale kontrybuował też serwis GOG.com (sprzedaje gry w wersji elektronicznej przez internet). Duży wpływ miała również premiera gry „Diablo III". Giełdowa spółka zajmowała się jego dystrybucją w Polsce.

Kiciński uważa, że również II półrocze powinno być bardzo solidne od strony finansowej.. Zwraca uwagę, że w bieżącym roku, inaczej niż rok temu, można spodziewać bardziej równomiernego rozkładu obrotów i zysków pomiędzy półroczami. To konsekwencja faktu, że „Wiedźmin 2" na Xbox360, inaczej niż „Wiedźmin 2" na PC (zadebiutował w maju ub.r.), został wydany na całym świecie w tzw. modelu dystrybucyjnym, czyli że przychody ze sprzedaży gry są bardziej rozłożone w czasie ale spółka zarabia więcej na każdym egzemplarzu.

Na II półrocze, jak ujawnia prezes, CD Projekt Red szykuje jeszcze kilka nowych rzeczy, które będą miały wpływ na wyniki spółki w tym okresie. – Jedna dotyczyła będzie GOG.com a druga naszej działalności dystrybucyjnej – mówi. Przypomina, że firma planuje też premierę „Wiedźmina 2" na komputery Mac oraz wprowadzenie wersji na konsolę Xbox360 na rynek japoński (zadebiutuje 23 sierpnia).

Technologiczna spółka, żeby zwiększyć społeczność związaną z grami o Wiedźminie (co w konsekwencji procentuje wyższą sprzedażą) chce też udostępnić fanom za darmo narzędzia (tzw. toolset) do samodzielnego tworzenia nowych plansz czy przygód. – To znakomicie aktywizuje graczy i jest doskonałą bazą do długoterminowego czerpania zysków z gry – wyjaśnia Kiciński.

Giełda
GPW czeka na nowy impuls
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Giełda
Wokół zwyżki, a krajowy rynek dalej swoje
Giełda
Analiza poranna – Dziś inflacja z USA
Giełda
WIG20 z podwójnym szczytem. Prawie 20-proc. przecena 11 bit studios
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Giełda
Indeksy w Warszawie nie palą się do korekty
Giełda
Kolejny rok przewagi USA