Notowania Artifeksu świecą w piątek na czerwono. Przed godz. 10 kurs spada o 4 proc. do 7,7 zł. Spółka opublikowała strategię, zgodnie z którą zamierza skupić się na działalności w trzech segmentach - będą to gry w segmencie HOPA, free-2-play oraz premium.

Strategia oparta jest o pięć filarów:  maksymalizację rentowności segmentu HOPA,  efektywny rozwój segmentu F2P,  stworzenie powtarzalnego kalendarza produkcyjno-wydawniczego gier premium, inwestycje w kapitał ludzki i know-how (strategia dopuszcza uruchomienie do 2021 r. niedużych, efektywnych kosztowo oddziałów w kolejnych, obok Katowic i Wrocławia, miastach)  oraz  efektywne zarządzanie kapitałem i uzyskanie zdolności dywidendowej.

„Jednym z priorytetów zarządu w analizowanym okresie będzie wzrost efektywności zarządzania kapitałem w celu zarówno wzrostu zwrotu na kapitale jak i uzyskania, w perspektywie lat 2020-2021, istotnych dodatnich przepływów pieniężnych pozwalających na równoległe finansowanie dalszego rozwoju grupy oraz na wypłatę dywidendy" – czytamy w raporcie.

Spółka planuje  w latach 2018-2019 zbudować cztery niezależne zespoły  deweloperskie, posiadające pełne kompetencje do tworzenia tytułów tzw. klasy Triple-I i dalszą rozbudowę, w perspektywie do 2021 r., potencjału produkcyjnego segmentu do 6-7 niezależnych zespołów.

W planach jest również produkcja, promocja i wydanie w latach 2018-2019 przynajmniej czterech gier klasy Triple-I na platformy PC/Xbox One/PS4 i 2-3 gier na Nintendo Switch, jak również wydanie w latach 2020-2021 co najmniej trzech gier rocznie w wersjach na najważniejsze platformy sprzedażowe.