BoomBit liczy na wzrost wyników

Studio chce dzielić się zyskiem. Zarząd spodziewa się, że 2022 r. będzie udany.

Publikacja: 27.04.2022 05:00

BoomBit liczy na wzrost wyników

Foto: Adobestock

Zarząd rekomenduje wypłatę 10,7 mln zł dywidendy za 2021 r., czyli 0,79 zł na akcję. We wtorek kurs lekko rósł i oscylował w okolicach 15 zł. Przy takiej cenie akcji stopa dywidendy wynosi 5,3 proc. W listopadzie 2021 r. spółka wypłaciła już zaliczkę w wysokości 3,2 mln zł (0,24 zł na walor).

Wypłata za 2021 r. to pierwsza dywidenda BoomBita. – W kolejnych latach też chcemy dzielić się zyskiem – zapowiedział podczas telekonferencji zarząd studia. Zasygnalizował również, że liczy na udany 2022 r. – Zakładamy, że wyniki powinny być wyższe niż w roku poprzednim – powiedział prezes Marcin Olejarz.

W 2021 r. łączne przychody grupy wyniosły 239 mln zł, były o 70 proc. wyższe niż w 2020 r. Spółka publikuje szacunkowe dane miesięczne. Jak zapowiada się kwiecień? – Za wcześnie, żeby o tym mówić. Natomiast można spojrzeć na pobrania naszych gier i jak są wysoko w rankingach. Z tego można wnioskować, że wygląda to dobrze – odpowiedział prezes.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Liczba pobrań tytułów grupy w zeszłym roku wyniosła 237,8 mln, a w sumie przekroczyła miliard.

– W 2022 r. planujemy dalszy rozwój produkcji wewnętrznej i wydawnictwa, myślimy również o kolejnych spółkach joint venture – zapowiedział prezes.

Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2019 r. Cenę maksymalną akcji w IPO ustalono na 35,5 zł, ale ostateczna była dużo niższa: wyniosła 19 zł. Wartość oferty przekroczyła 35 mln zł, w tym 24,7 mln zł stanowiła nowa emisja. Po początkowych wzrostach kurs zaczął mocno spadać. Zanotował minimum pod koniec 2019 r. na poziomie 5,2 zł. Potem zaczął odbijać, przekraczając w maju zeszłego roku poziom 30 zł. Od tego czasu znów dominuje podaż. Wyceny z rekomendacji implikują mocne niedowartościowanie akcji.

Skorygowany zysk netto BoomBita wzrósł w 2021 r. o 27 proc., do 16,5 mln zł, a stan gotówki o 60 proc., do 33,3 mln zł.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza