Akcje Artifeksu Mundi podczas piątkowej sesji drożeją o prawie 5 proc. To reakcja na opublikowane wyniki za 2021 r. Przychody zwiększyły się o 52 proc. do 39,1 mln zł, zysk operacyjny o 53 proc. do 15,3 mln zł, a zysk netto o 58 proc. do 13 mln zł. Spółka podkreśla, że to najlepszy wynik w jej historii. Informuje, że o wysokiej dynamice przesądził segment free-to-play. Jego przychody zwiększyły się w minionym roku o 400 proc. Motorem napędowym segmentu free-to-play jest aplikacja Unsolved. Przychody z jej komercjalizacji w 2021 r. wyniosły 16,8 mln zł. Były dziesięciokrotnie wyższe niż w 2020 r. Z kolei przychody z komercjalizacji drugiego projektu z segmentu free-to-play (gra „Bladebound”) wzrosły o 61 proc. do 3,5 mln zł.
Czytaj więcej
Motorem sprzedaży jest Unsolved. Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu – twierdzi zarząd.
- Choć Unsolved jest jeszcze daleki od osiągnięcia produktowej pełnoletności, to już dziś można pokusić się o stwierdzenie, że ta aplikacja stanie się kamieniem milowym w rozwoju naszej firmy. Naszym strategicznym celem jest stworzenie co najmniej dwóch tytułów free-to-play o potencjale liczonym w milionach złotych miesięcznie. Wierzę, że Unsolved oraz tworzona przez studio RPG nowa gra, mają potencjał, by stać się tytułami, które ten poziom osiągną - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifeksu Mundi.
Wprawdzie segment free-to-play jest motorem wyników grupy, ale spółka podkreśla, że gry HOPA ( ang. hidden object puzzle adventure) nadal pozostają solidnym fundamentem dla realizacji planów rozwojowych Artifeksu. W 2021 r. segment ten wypracował 12,2 mln zł zysk operacyjnego i 17,9 mln zł przychodów.
W samym IV kwartale 2021 r. wyniki grupy były zgodne z oczekiwaniami analityków.