Na mocy porozumienia z firmą Gtoken, gra „Real Boxing" wzbogacona zostanie o postać jednego z najlepszych bokserów ostatnich lat, filipińskiego Manny Pacquiao. Vivid Games ocenia, że to milowy krok w rozwoju tej marki. Prezes Remigiusz Kościelny podkreśla, że z dwoma tytułami opartymi na tak dużych licencjach firma zapewni sobie dominację w tym sektorze rynku. Przypomnijmy, że Vivid Games może wykorzystywać postać Rocky'ego Balboa z filmu „Rocky", co nakręca sprzedaż tytułu „Real Boxing". Dotychczasowe serie trafiły do ponad 42,5 mln graczy. Łącznie marka przyniosła przychody w wysokości ponad 33 mln zł. Z kolei od dnia premiery „Real Boxing 2 Rocky" pozostaje wśród kilkuset najlepiej zarabiających gier w USA.
Senator w rękawicachs
Najnowsza edycja tego tytułu pojawi się w II kwartale 2017 r. na platformach iOS i Android. Zawierać będzie „grywalną" postać Manny'ego Pacquiao oraz zestawy strojów i przedmiotów sygnowanych jego nazwiskiem. Jest on jedynym pięściarzem w historii zawodowego boksu, który zdobył tytuł mistrza świata aż w ośmiu kategoriach wagowych. Niedawno ogłosił zakończenie sportowej kariery, ale najwyraźniej zmienił zdanie, bo na początek listopada zaplanowano jego kolejną walkę. Jest dobrze znany nie tylko jako bokser. Angażuje się w działania na rzecz regionu – jest senatorem Filipin.
Czas na Azję
Szczegółów finansowych zawartego porozumienia nie ujawniono. Nie wiadomo, jaką sprzedaż „Real Boxing Manny Pacquiao" zakłada giełdowa spółka oraz ile kosztowała ją zgoda na wykorzystanie wizerunku boksera. Strony są jednak przekonane, że ta współpraca się opłaci. Kenneth Mark Yong, dyrektor i partner w Gtoken (azjatycki wydawca gier mobilnych) uważa, że będzie ona lewarem rozwoju zarówno dla jego firmy, jak i dla Vivid Games.
Na razie w strukturze sprzedaży Vivid Games zdecydowanie dominują Stany Zjednoczone, ale coraz większego znaczenia będzie nabierać Azja. To największy, globalny rynek gier. Praktycznie wszyscy, liczący się w Europie producenci chcą na nim zaistnieć. W Vivid Games w I półroczu 2016 r. przychody ze sprzedaży w Japonii stanowiły 3,2 proc. całkowitych obrotów, a na Chiny przypadało nieco ponad 2 proc.
Spółka zamierza rozwinąć biznes w segmencie wydawniczym. Na 2017 r. planuje kilka premier, w tym zapowiedziane już: „Metal Fist" i „Prime Time Rush". Niedawno poinformowała, że wyda też grę „Road Survivor", która nie była wcześniej uwzględniana w planach na najbliższe lata.