CD Projekt podtrzymuje termin premiery „Cyberpunka”

Studio w pierwszym półroczu zwiększyło przychody o 70 proc., a wynik netto urósł niemal trzykrotnie. Zyski za sam drugi kwartał były nieco gorsze od oczekiwań analityków.

Publikacja: 03.09.2020 20:22

CD Projekt podtrzymuje termin premiery „Cyberpunka”

Foto: materiały prasowe

W pierwszym półroczu 2020 r. grupa wypracowała 364 mln zł przychodów ze sprzedaży, o blisko 70 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Zysk netto wzrósł prawie trzykrotnie do 147 mln zł.

Wiedźmin napędza wyniki

Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu podkreśla, że poprawa wyników jest efektem m.in. utrzymującej się popularności „Wiedźmina 3" (pomaga mu serial Netflixa), w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach.

- Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy „Gwinta" użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu tego roku miał on swoją premierę na systemie Android. "Wojna Krwi" trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy – podkreśla Nielubowicz. Dodaje, że do wyraźnej poprawy sprzedaży grupy przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa.

W samym drugim kwartale przychody CD Projektu wyniosły 171 mln zł, podczas gdy analitycy ankietowani przez PAP zakładali średnio 163,6 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 58,5 mln zł (o 6 proc. niższy od średniej prognozy), a zysk netto 54,8 mln zł (o 8,6 proc. niższy od konsensus). Z kolei w ujęciu roku do roku zarówno przychody jak i zyski za II kwartał są zdecydowanie wyższe.

Cyberpunk w listopadzie

Spółka w I półroczu kontynuowała prace nad „Cyberpunkiem 2077", którego premiera zaplanowana jest na 19 listopada. Ten termin został potwierdzony w raporcie za I półrocze. „16 stycznia br. oraz 18 czerwca br. zarząd informował o podjęciu decyzji o przesunięciu daty premiery gry Cyberpunk 2077. Premiera naj nowszej produkcji studia ustalona jest na dzień 19 listopada 2020 r. Oba przesunięcia wynikały z potrzeby zapewnienia dodatkowego czasu na finalne dopracowanie gry, w tym testowanie oraz usunięcie znajdujących się w niej usterek i błędów" – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w I półroczu 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł.

Zarząd CD Projektu podkreśla, że rynek gier ma bardzo dobre perspektywy. Prognozy Newzoo wskazują, że do 2023 roku globalna społeczność graczy będzie liczyć 3 miliardy osób. Pandemia, która doprowadziła w marcu do wprowadzenia w wielu krajach ograniczeń dotyczących mobilności, wpłynęła na zwiększone zainteresowanie grami. „Zgodnie z danymi sprzedażowymi gromadzonymi przez Interactive Software Federation of Europe, przedstawionymi podczas wydarzenia online State of Game organizowanego przez GamesIndustry.biz, podczas 11?tygodniowej kwarantanny wprowadzonej w Europie Zachodniej od drugiej połowy marca, wydatki na gry wideo były o 51 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2019 r." –czytamy w sprawozdaniu CD Projektu.

Akcje pod lupą

W trakcie I półrocza notowania giełdowe studia urosły o 41proc., osiągając 30 czerwca wartość 394,9 zł. W analogicznym okresie WIG20 spadł o 18 proc., a WIG stracił 14 proc. Na koniec czerwca kapitalizacja studia wynosiła 38 mld zł. Od tego czasu urosła do ponad 42 mld zł.

Widać też mocny wzrost płynności. Łączna wartość obrotu akcjami w pierwszej połowie 2020 r. wyniosła 16,3 mld zł i była o 120 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2019 r. Średnia dzienna wartość obrotu wyniosła 131,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej znajdowała się na poziomie 60,6 mln zł. Istotnie zwiększyła się również średnia liczba transakcji na sesję – z 4014 do 7633.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?