BoomBit: Mocna poprawa wyników finansowych

Do wąskiego grona producentów gier płacących dywidendę dołączyć może BoomBit.

Publikacja: 24.11.2020 05:04

Marcin Olejarz, prezes grupy BoomBit.

Marcin Olejarz, prezes grupy BoomBit.

Foto: parkiet.com

Zarząd zasygnalizował, że decyzję dotyczącą rekomendacji w tej sprawie podejmie po wynikach za IV kwartał. Z dotychczasowych zapowiedzi spółek i prognoz analityków wynika, że w 2021 r. zyskiem z akcjonariuszami powinny się podzielić takie studia, jak PlayWay, Ten Square Games, CD Projekt czy Ultimate Games.

Branża ten rok może zaliczyć do udanych. Potwierdzają to dane za trzy kwartały. W poniedziałek wzrost kursu o ponad 6 proc. notowało Ultimate Games, które pochwaliło się wysoką dynamiką przychodów i zysków. Również w grupie BoomBit widać znaczącą poprawę. W trakcie trzech kwartałów 2020 r. wypracowała 106 mln zł przychodów (więcej niż suma obrotów za 2018 i 2019 r.), ponad 13 mln zł zysku operacyjnego (wobec 3 mln zł straty w tym samym okresie 2019 r.) oraz 10,4 mln zł zysku netto (wobec 2,9 mln zł straty). Analitycy oceniają, że III kwartał 2020 r. był solidnym okresem pod względem przepływów pieniężnych.

BoomBit zadebiutował na GPW w maju 2019 r., a wcześniej sprzedał akcje w IPO po 19 zł. W kolejnych miesiącach jego papiery gwałtownie potaniały, osiągając minimum w grudniu na poziomie 5,2 zł. Potem do głosu doszedł popyt i od stycznia 2020 r. papiery podrożały ponaddwukrotnie, do obecnych niespełna 19 zł.

Zarząd na kolejne kwartały patrzy z optymizmem. Przekonuje, że dobrą opcją było postawienie na tzw. gry hyper-casual. Obecnie ponad 70 proc. zespołów produkcyjnych giełdowej grupy zaangażowanych jest w tworzenie właśnie takich tytułów. Zarząd zapowiada też dalszy rozwój działalności wydawniczej.

Kapitalizacja BoomBita wynosi prawie 250 mln zł. kmk

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?