1 kwietnia odbyła się premiera gry „Outriders", a potem na rynek trafiły informacje o przejęciach. People Can Fly Chicago (spółka zależna PCF) przejęła 18-osobowy zespół amerykańskiej firmy Phosphor Games. Z kolei we wtorek wieczorem na rynek trafiła informacja o tym, że studio zawarło umowę inwestycyjną dotyczącą nabycia za 29,4 mln zł 100 proc. udziałów w Game On Creative. To kanadyjskie studio specjalizujące się w produkcji animacji oraz audio. Jest wieloletnim partnerem PCF, odegrało istotną rolę m.in. w produkcji „Outriders". PCF zamierza przeprowadzić ofertę akcji serii D w trybie subskrypcji prywatnej. Umowa inwestycyjna przewiduje reinwestycję przez sprzedającego całości środków uzyskanych z tytułu sprzedaży udziałów w Game On w akcje nowej emisji PCF. Polskie studio zwołało już NWZ na 24 maja. Wśród projektów uchwał jest podwyższenie kapitału w drodze emisji 387 714 akcji serii D (stanowiących około 1,29 proc. kapitału). Cenę emisyjną ustalono na 75,75 zł. W środę po południu kurs PCF spadał o 1 proc., do 71 zł. W projektach uchwał znajduje się też upoważnienie zarządu do podwyższenia kapitału w ramach kapitału docelowego. – To umożliwiłoby nam bardziej elastyczne negocjowanie warunków przejęć – mówi szef PCF Sebastian Wojciechowski. Planowane podwyższenie nie przekracza 5 proc. obecnego kapitału zakładowego.

W 2020 r. skonsolidowany zysk netto PCF wzrósł do 24,6 mln zł z 4,8 mln zł, zysk operacyjny do 25,6 mln zł z 5,3 mln zł, a przychody do 103,8 mln zł z 83,9 mln zł. Polityka dywidendowa spółki zakłada wypłatę 10–20 proc. zysku. – Rekomendacja zarządu będzie szła w takim właśnie kierunku – sygnalizuje prezes.

GG Parkiet

Studio pracuje teraz nad dwoma dużym grami: „Dagger" i „Gemini". Mają powstać do końca 2024 r. Rozwija też grę „Outriders" i czeka na dane od wydawcy. – Pierwszy raport dotyczący tantiem za II kwartał powinniśmy dostać w połowie III kwartału – powiedział prezes.