City Interactive Producent gier złapał wiatr w żagle

Producent i dystrybutor gier komputerowych, zgodnie z zapowiedziami zarządu, miał dobry początek roku. Sprzedaż wzrosła o 14 proc., do 11,4 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął 4,5 mln zł wobec 0,23 mln zł straty rok temu.

Publikacja: 18.05.2010 01:37

Na poziomie netto grupa zarobiła prawie 3,3 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2009 r. zarobek wyniósł 0,52 mln zł. Rentowność netto grupy sięgnęła 29 proc. – To chyba najwyższa marża spośród wszystkich spółek publicznych – twierdzi Marek Tymiński, prezes City Interactive.

Zapewnia, że dobre wyniki za poprzedni kwartał nie są jednorazowym wydarzeniem. – To efekt kilku kwartałów żmudnej pracy nad nowymi produktami, które będą wchodziły do sprzedaży w tym i kolejnych okresach, oraz przeprowadzonej restrukturyzacji – wyjaśnia.City Interactive zmniejszyło zatrudnienie do 100, ze 180 osób. Zamknęło kilka oddziałów zagranicznych. Obecnie ma trzy: w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii. – Koszty zarządu i sprzedaży w I kwartale wyniosły tylko 2 mln zł. To punkt odniesienia na kolejne kwartały – oświadcza Tymiński. Rok wcześniej było to 5,4 mln zł.

Jeszcze w tym kwartale City Interactive planuje premierę swojego najważniejszego produktu – gry Sniper. Kosztowała 3 mln zł. W ciągu kilku miesięcy ma zapewnić 10 mln zł przychodów. – To produkt klasy światowej, który już spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem na świecie – twierdzi Tymiński. W kolejnych kwartałach City Interactive planuje premiery kilku gier.

Szef City Interactive nie chce zdradzić planów finansowych na bieżący rok. Przyznaje, że bardzo ciężko jej będzie utrzymać marże z I kwartału, m.in. wskutek wyższej amortyzacji produktów, nad którymi prace zmierzają do finału. Inwestorzy bardzo pozytywnie przyjęli wyniki City Interactive za I kwartał. Kurs zyskał w poniedziałek 23,6 proc.

[ramka][b]28,7 proc.[/b]

– taką rentowność na poziomie netto wypracowała grupaCity Interactive w I kwartale 2010 roku[/ramka]

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?