ATM Grupa liczy na nowe studio i inwestuje

Centrum filmowe wybudowane na warszawskim Wawrze ma zwiększać wpływy z wynajmu. ATM Grupa liczy też na nowe produkcje dla TVP i własny kanał telewizyjny

Aktualizacja: 19.02.2017 06:34 Publikacja: 18.06.2012 06:40

ATM Grupa liczy na nowe studio i inwestuje

Foto: Archiwum

ATM Grupa (pracuje głównie dla TVP i dla kanałów Polsatu) w drugiej połowie roku zacznie produkować programy dla własnej stacji ATM Rozrywka TV, która ruszyła w tym roku w ramach jednego z pakietów kanałów naziemnej telewizji cyfrowej. – Pewnie będą to tańsze od innych produkcji telenowele dokumentalne. Od lipca ruszamy z ofertą reklamową – kanał zacznie mieć własne przychody. Break-even stacji spodziewamy się w 2015 r., a do tego czasu czeka nas cały proces inwestycyjny – mówi „Parkietowi" Maciej Grzywaczewski, wiceprezes firmy.

Zarząd chce, by dla ATM Rozrywki, której zasięg naziemny wynosi dziś około 20 proc., produkowały też inne firmy. – Rozmawiamy z innymi producentami, z którymi chcielibyśmy się dzielić wpływami reklamowymi uzyskiwanymi z bloków reklamowych pokazywanych przy ich produkcjach. Obecnie najszerzej praktykowany jest inny zwyczaj: producent otrzymuje jednorazową opłatę za wykorzystanie jego produkcji – wyjaśnia Grzywaczewski.

Stworzenie pierwszego własnego kanału sporo firmę kosztowało. Sama zawarta na początku tego roku (obowiązuje do 24 lutego 2021 r.) umowa z Emitelem na dosyłanie sygnału stacji opiewa na 55,6 mln zł, a opłaty koncesyjne za nadawanie ATM Rozrywka TV wyniosą w ciągu 10 lat 10,8 mln zł.

Nowe zamówienia

Kolejne przychody firmy mają pochodzić z ogromnego Centrum Produkcyjno-Filmowego, jakie ATM Grupa wybudowała za około 50 mln zł w warszawskiej dzielnicy Wawer. W 2011 r. (studio ruszyło w październiku) wpływy z wynajmu sprzętu i lokali stanowiły 4,4 proc. skonsolidowanych przychodów spółki.

– Studio powoli wchodzi w rynkowy krwiobieg. Budując je, myśleliśmy, że przeniesie się tu sporo produkcji, bo zamiana starych, nieprzystosowanych do kręcenia materiałów hal na nowoczesny przystosowany do tego obiekt, będzie bardzo korzystna. Ale producenci pilnują kosztów, a my nie możemy wynajmować naszych sal po takiej cenie, jaką płacą za stare hale fabryczne – podkreśla wiceprezes ATM Grupa.

W nowym studiu był produkowany m.in. show „The Voice of Poland" pokazywany w TVP oraz polsatowskie „Must be the music. Tylko muzyka". – Sporo jest krótkich wynajmów na parę dni, ale też np. korzystają z naszych studiów teatry impresaryjne, które nie mają siedzib (np. Teatr Nowy), ekipy reklamowe, producenci filmów i seriali oraz eventów promocyjnych. Są zadowoleni z warunków, jakie oferujemy – mówi Grzywaczewski. Ta jesień, z uwagi na oszczędne plany telewizji (eksperci wróżą im w tym roku spadek wpływów z reklam), zapewne nie będzie obfitować w kosztowne rozrywkowe nowości nadawane na żywo.

Producenci spodziewają się jednak nowych zamówień serialowych. – W sezonie jesiennym będziemy produkować kolejne odcinki „Pierwszej miłości", „Kiepskich", „Rancza" – to już na sezon wiosenny – „Ojca Mateusza". Ale rozmawiamy też z TVP o wyprodukowaniu dla nich widowiska publicystycznego „Polak Wszechczasów", bazującego na formacie BBC. Widzowie wybierają w nim najciekawszą z prezentowanych w programie postaci historycznych – zdradza Maciej Grzywaczewski. Dla Polsatu ATM Grupa kręci też serial sensacyjny „Na Krawędzi". – Cały czas mamy też nadzieję na kontynuację telenoweli „Galeria" dla TVP – dodaje.

Nie będzie spółki z TVN

Fiaskiem zakończą się natomiast plany nawiązania współpracy z TVN. ATM Grupa powołała spółkę, by razem wyprodukować reżyserowany przez Jana Komasę kierowany do młodej widowni film „Miasto" o powstaniu warszawskim. – Wycofujemy się z projektu „Miasto" i spółka założona wspólnie z TVN prawdopodobnie zostanie rozwiązana. Być może producent Michał Kwieciński sam będzie kontynuował projekt. Nie udało się go zacząć, dwukrotnie przedłużaliśmy promesę w PISF, który dotował „Miasto" kwotą 6 mln zł. Ale Michał Kwieciński pracuje teraz na planie filmu o Lechu Wałęsie i nie może się zająć „Miastem"– tłumaczy Grzywaczewski.

[email protected]

Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza
Technologie
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe