W całej pierwszej połowie 2019 r. grupa wypracowała ponad 214 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 51,7 mln zł zysku netto. Rok wcześniej było to odpowiednio: 168,4 mln zł oraz 52 mln zł. W samym II kwartale zysk netto wzrósł rok do roku o prawie 15 proc. do 33,9 mln zł i był o ponad 80 proc. wyższy od oczekiwań analityków.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu podkreśla, że największy wpływ na osiągnięty w pierwszym półroczu wynik niezmiennie miała świetna sprzedaż „Wiedźmina 3".
- To potwierdza nasze przekonanie, że warto inwestować w tworzenie jak najlepszych gier, które dzięki swej jakości sprzedają się przez wiele lat. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku gracze kupili nawet więcej kopii trzeciej części Wiedźmina niż w analogicznym okresie zeszłego roku – wskazał wiceprezes.
Wydatki CD Projektu na produkcję gier i nowych technologii w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 60 mln zł, co przełożyło się na skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec okresu w wysokości 292 mln zł. Stan gotówki i lokat na koniec czerwca wyniósł 530 mln zł.
Adam Kiciński, prezes CD Projektu podkreśla, że od strony marketingowej pierwsze półrocze spółka spędziła na intensywnych przygotowaniach do kampanii promocyjnej, a w szczególności do czerwcowych targów E3. Dzień przed targami zaprezentowała składy pudełek z grą, ogłosiła datę premiery oraz udział Keanu Reevesa. W tym samym momencie uruchomiła preordery.