Twórcy gier mieli udany początek roku. Co dalej?

Na sprawozdania finansowe musimy jeszcze poczekać, ale wiele wskazuje, że pierwsze miesiące 2020 r. były dla giełdowych studiów całkiem dobre.

Publikacja: 16.04.2020 05:23

Twórcy gier mieli udany początek roku. Co dalej?

Foto: Adobestock

WIG.GAMES jest o dwie trzecie wyżej niż 12 miesięcy temu. Inwestorzy liczą, że w wynikach firm będzie widoczny pozytywny wpływ wzrostu popytu na cyfrową rozrywkę spowodowanego trwającą pandemią.

Segment mobilny z potencjałem

W środę na GPW przeważała podaż. Wśród nielicznych wzrostowych spółek był wrocławski T-Bull. Po południu jego notowania szły w górę o ponad 3 proc. Inwestorom spodobała się informacja, która rano trafiła na rynek: łączna liczba pobrań gier studia przekroczyła 475 mln. W samym tylko marcu tytuły zostały pobrane 10 mln razy, co oznacza ponad 40-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wrocławska spółka zapowiada rozwój oferty. Z końcem kwietnia planuje premierę „Robot's Battle Arena", czyli gry opartej głównie na trybie wieloosobowym.

Wstępne dane za cały I kwartał opublikował już Vivid Games, który nie kryje, że trwająca pandemia przekłada się na wzrost liczby pobrań jego gier. W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2020 r. bydgoskie studio wypracowało niecałe 4,9 mln z przychodów i 1 mln zł zysku netto. Zarząd zwraca uwagę na mocny wzrost popularności gry „Real Boxing 2". Spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży zarówno w kwietniu, jak i w całym II kwartale.

T-Bull i Vivid specjalizują się w grach mobilnych. W ofercie ma je również katowicki Artifex Mundi. Na razie stanowią stosunkowo niewielki odsetek jego łącznych przychodów, ale za to dynamika ze sprzedaży tych gier jest najwyższa. W I kwartale wyniosła 44 proc. Z kolei wszystkie przychody grupy w tym okresie urosły rok do roku o 29 proc., do 5,6 mln zł.

Kluczowe premiery

W środę aż kilkanaście procent zyskiwały akcje studia CI Games, które podało dane o sprzedaży gry „Sniper Ghost Warrior Contracts" (zadebiutowała jesienią 2019 r.). Spółka poinformowała także o szacunkowych wynikach za I kwartał. Jej skonsolidowana sprzedaż szacowana jest na 11,4 mln zł, a przepływy pieniężne netto na 7,9 mln zł.

Z kolei w przypadku największego krajowego studia, czyli CD Projektu, najważniejszym tegorocznym projektem jest „Cyberpunk 2077", który zadebiutuje we wrześniu i zdeterminuje wyniki spółki za II półrocze. Natomiast rezultaty za I kwartał będą pochodną sprzedaży „Wiedźmina", któremu pomaga serial Netflixa. Zadebiutował on 20 grudnia. Zwyżka sprzedaży gry CD Projektu w tym krótkim okresie dotyczącym 2019 r. była tak duża, że przełożyła się na potężny wzrost przychodów za IV kwartał. Można śmiało założyć, że pomoc Netflixa będzie widoczna również w wynikach CD Projektu za I kwartał.

GG Parkiet

W ostatnich dniach wycena CD Projektu wróciła do rekordowego poziomu z drugiej połowy lutego. Rekordy biją też notowania innych reprezentantów branży. Duży wzrost w minionych dniach odnotował Creepy Jar, co było pokłosiem udanej premiery zaktualizowanej gry „Green Hell". Niemal na szczycie jest też kurs Movie Games, czyli studia będącego tuż przed premierą kontrowersyjnej gry „Drug Dealer Simulator". Jej debiut zaplanowano na 16 kwietnia (w godzinach popołudniowych czasu polskiego). Zarząd jest dobrej myśli, a statystyki dotyczące tzw. listy życzeń rzeczywiście napawają optymizmem.

Nie tylko gry

Trwająca pandemia pomaga również innym dystrybutorom cyfrowej rozrywki. Przykładem może być CDA, czyli serwis z filmami.

– W czasach epidemii, gdy ludzie zostają w domach, popularność usług VOD znacząco rośnie. I my nie jesteśmy tu wyjątkiem. Zainteresowanie jest duże, choć nie mogę zdradzić konkretnych danych – mówi Wolfgang Laskowski, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju CDA.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?