Czerwiec upłynął pod znakiem oczekiwania na wydarzenie Night City Wire. Odbyło się 25 czerwca. W jego trakcie CD Projekt zaprezentował nie tylko nową zapowiedź produkcji, ale również fragmenty rozgrywki, skupiające się na jej konkretnych mechanikach. W sieci pojawiły się także pierwsze wrażenia z pierwszych kilku godzin rozgrywki.
Recenzenci, zwłaszcza zagraniczni, chwalą „Cyberpunk 2077" za grafikę, otwarty i bogaty świat oraz mnogość treści, które prawdopodobnie przełożą się na setki godzin, które potencjalnie będzie można spędzić w grze. To wyjaśnia opóźnienie daty premiery, bo stworzenie tak rozbudowanej produkcji wymaga ogromnego nakładu pracy. Część recenzentów, także polskich, zaznacza, że gra ma ogromne ambicje, ale wymaga jeszcze wielu szlifów choćby pod kątem optymalizacji czy niektórych detali graficznych. Co było zresztą intencją, która stała za przesunięciem premiery – w ocenie CD Projektu gra jest skończona, wymaga jednak ostatnich szlifów. Przedstawiciele studia zapowiedzieli, że oddana w ręce dziennikarzy wersja jest w trakcie przebudowy i efekt końcowy może będzie różnił się od tego, który zaprezentowano pod koniec czerwca. Wiadomo, że zmiany mogą dotyczyć nie tylko grafiki, ale i wykorzystania niektórych umiejętności postaci.
Na liście życzeń serwisu Steam, największej platformy do cyfrowej dystrybucji gier na komputery osobiste, „Cyberpunk 2077" zajmuje pierwsze miejsce. Na drugim znajduje się inna polska gra, „Dying Light 2", wrocławskiego studia Techland.
– Pokazy hands-on „Cyberpunka" są ważnym elementem starannie zaplanowanej kampanii marketingowej przed premierą gry. Czas ich przeprowadzenia zbiegł się z przesunięciem premiery na listopad, a testy dają odpowiedź, że dodatkowy czas potrzebny na ostateczne szlify i optymalizację gry jest główną przyczyną opóźnienia. Obraz „Cyberpunka" na bazie wstępnych opinii grających jest naszym zdaniem bardzo pozytywny, dziennikarze zwracali uwagę na wielkość projektu, bogaty świat i ciekawie zapowiadającą się historię. Spółka ma jeszcze ponad cztery miesiące na usunięcie błędów, wtedy tak dopracowany „Cyberpunk" ma dużą szansę na osiągnięcie bardzo wysokich ocen graczy i recenzentów, co z kolei jest kluczowe do osiągnięcia wysokiego poziomu sprzedaży podczas premiery i w całym cyklu życia gry – komentuje Łukasz Kosiarski, analityk Pekao Investment Banking. gbc