– W „Cyberpunku 2077", który jest grą dla jednego gracza, mikropłatności nie będzie. Prezes Kiciński na telekonferencji wynikowej odnosił się do mikropłatności w wersji multiplayerowej „Cyberpunka 2077" – wyjaśnia Katarzyna Szulc z działu relacji inwestorskich CD Projektu.
Jednoosobowy „Cyberpunk" będzie miał premierę 19 listopada tego roku. Natomiast tryb multiplayer ma być oddzielną, prawdopodobnie darmową grą i – jak wskazują analitycy – zadebiutuje w okolicach roku 2022.
– Zgodnie z wielokrotnymi deklaracjami CD Projektu ta pierwsza jednoosobowa gra nie będzie korzystała z monetyzacji przez mikropłatności, ponieważ sama w sobie będzie płatna. Wątpliwości i oburzenie graczy budzą za to gry, które nie dość, że są płatne, to jeszcze dodatkowo posiadają mikropłatności – komentuje Tomasz Rodak, ekspert z DM BOŚ. Dodaje, że ta druga, prawdopodobnie darmowa gra wieloosobowa, będzie monetyzowana przez mikropłatności i jest to standard rynkowy dla gier darmowych, który raczej nie powinien budzić wątpliwości graczy. – Nie ma tutaj również mowy o żadnym zaskoczeniu – jest to szeroko zakładane przez analityków – twierdzi Rodak. Wtóruje mu Krzysztof Tkocz, ekspert z DM BDM.
– Już w mojej majowej rekomendacji starałem się oszacować przychody z tego typu monetyzacji dla tej wersji gry. Rozczarowujące byłoby, gdyby CD Projekt zdecydował się na taki ruch przy wersji single player, tak jak robią to inne studia, czyli „pay to play". Dlatego moim zdaniem mikropłatności w „CP" multiplayer to dobry ruch ze strony dewelopera – mówi analityk. Dodaje, że zakupy w grze będą dobrowolne i nie będą ograniczały rozgrywki. – Płatne atrybuty będą kusiły unikatowością i dodatkowymi możliwościami, ale nie będą gracza do niczego przymuszały – podsumowuje Tkocz.