KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr15/2022
Data sporządzenia: 2022-07-25
Skrócona nazwa emitenta
VARSAV GAME STUDIOS S.A.
Temat
Zakończenie prac nad proof of concept gry Bee Simulator 2
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Varsav Game Studios ("Spółka", "Emitent") niniejszym informuje o zakończeniu etapu proof of concept* gry Bee Simulator 2 ("Gra", "Projekt"). Gra Bee Simulator, która zadebiutowała w 2019 roku, została bardzo pozytywnie przyjęta przez graczy i znalazła zgodnie z szacunkami Zarządu Emitenta około 150-200 tys. nabywców, w dużej mierze na konsole PlayStation 4 ora Nintendo Switch. W ostatnim okresie gra Bee Simulator przeżywa swój renesans, który w opinii Zarządu wynika ze znacznej obniżki ceny oraz pojawienia się gry w usłudze PlayStation Plus Extra oraz Premium. Zarząd widzi więc podstawę biznesową do rozpoczęcia prac związanych z drugą częścią gry Bee Simulator. Zakończony proof-of-concept Bee Simulator 2 nie będzie typową kontynuacją części pierwszej. Nieznacznej modyfikacji ulegnie stylistyka gry, która stanie się bardziej ponadczasowa, znacznie rozszerzone zostaną także mechaniki. Podobnie jak w projekcie CHASE (o którym mowa w raporcie bieżącym numer 14/2022 z dnia 14 lipca 2022 roku, pt.” Aktualizacja informacji dot. Projektu Aria”), Gra zostanie wzbogacona o wiele elementów, które znacznie zwiększają jej regrywalność, która wraz z ograniczoną ilością mechanik była w opinii zarówno graczy, jak i dziennikarzy główną bolączką pierwszej części. Przygotowany przez wydzielony, 11-osobowy zespół Emitenta w czasie 2,5-miesiąca proof of concept Bee Simulator 2 zostanie zaprezentowany potencjalnym partnerom biznesowym podczas targów Gamescom pod koniec sierpnia br. W najbliższym czasie zespół przygotuje dokumentację wraz z kosztorysem całej produkcji. Ze względu na użycie wielu systemów z pierwszej części gry, jak i tych stworzonych do gry Giants Uprising oraz MVP projektu CHASE, Zarząd zakłada, że całkowity koszt produkcji Gry będzie istotnie niższy niż w przypadku pierwszej części. Zarząd Emitenta równocześnie informuje, że dalsze prace nad Projektem Bee Simulator 2 będą kontynuowane znacznym zespołem dopiero po pozyskaniu dla Projektu docelowego finansowania – ze strony wydawcy, inwestora lub środków uzyskanych z monetyzacji obecnie prowadzonych projektów. Stworzenie proof of concept Bee Simulator 2 wpisuje się w poniższe punkty z nowej strategii Emitenta opublikowanej komunikatem bieżącym ESPI numer 5/2022 z dnia 23 lutego 2022 roku ("Strategia VARSAV Game Studios S.A. na lata 2022-2023"): "1. Główny obszar działalności Spółki w postaci projektów własnych realizowanych przez wewnętrzny zespół produkcyjny. 2. Realizacja równocześnie minimum dwóch projektów w segmencie indie premium (PC, konsole), skupionych na poszukiwaniu interesujących głównych lub kluczowych protagonistów zwierzęcych. Design gier ukierunkowany na możliwość znacznie dłuższego ich doświadczania przez graczy (regrywalność/elementy sandbox) i rozwoju przez Spółkę. 5. Obniżenie jednostkowego kosztu produkcji gier poprzez wykorzystanie bazy modeli 3D, algorytmów oraz systemów stworzonych w ramach prac nad dotychczasowymi produkcjami oraz pracami badawczo-rozwojowymi." *Proof of concept (z ang. dowód koncepcji) to z definicji "realizacja określonej metody lub pomysłu w celu wykazania jego wykonalności lub zasadniczo demonstracja mająca na celu sprawdzenie, czy dana koncepcja lub teoria ma potencjał praktyczny”. W branży gier proof of concept to faza projektu, która następuje po prototypie oraz przed MVP (produkt we wczesnej fazie rozwoju, o minimalnym zestawie cech) i vertical slice (demo przekrojowe).
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
(pełna nazwa emitenta)
(skrócona nazwa emitenta)(sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie)
(kod pocztowy)(miejscowość)
(ulica)(numer)
(telefon)(fax)
(e-mail)(www)
(NIP)(REGON)
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis