Na początku czerwca akcjonariusze uchwalili emisję. Założyciele spółki, skupieni w mającym blisko 31 proc. głosów porozumieniu, zapowiedzieli wtedy, że wezmą udział w ofercie. Prezes Tomasz Grudziński sygnalizował, że kurs rynkowy nie będzie najistotniejszą determinantą ceny emisyjnej nowych akcji. Podkreślał, że aktualna kapitalizacja spółki nie odpowiada – w ocenie zarządu – jej rzeczywistej wartości, szczególnie po uwzględnieniu dodatkowego potencjału płynącego z wykorzystania środków z nowej emisji.

Artifex Mundi jest wydawcą i producentem gier przygodowych. Działa od 2007 r. Do tej pory wprowadził do sprzedaży ponad 70 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Niedawno informował o rozpoczęciu kampanii marketingowej „My Brother Rabbit". Gra zostanie wydana w drugiej połowie 2018 r. na platformach PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Jest realizowana przez wewnętrzny zespół deweloperski. Spółka będzie również jej wydawcą.

„My Brother Rabbit" jest pierwszą grą Artifeksu powstającą w modelu premium z gatunku innego niż HOPA (ang. Hidden Object Puzzle Adventure). Zgodnie z opublikowaną w maju strategią giełdowa grupa zamierza skupić się na trzech segmentach: będą to gry HOPA, free-2-play (darmowe z opcją mikropłatności) oraz produkcje premium. W perspektywie lat 2020–2021 grupa ma osiągnąć przepływy pieniężne, pozwalające na wypłatę dywidendy. kmk