BoomBit opowiada o planach

Studio w I półroczu zmniejszyło przychody. Zysk netto wzrósł, ale to skutek przeszacowania aktywów. Jakie będą kolejne kwartały?

Publikacja: 26.09.2023 10:10

Marcin Olejarz, prezes spółki BoomBit

Marcin Olejarz, prezes spółki BoomBit

Foto: materiały prasowe

O 13 proc. do 128,2 mln zł spadły w I półroczu przychody BoomBita. Zysk brutto na sprzedaży jest niemal taki sam jak rok temu i wynosi 11,8 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 143 tys. zł z 5,4 mln zł, ale wynik netto jest wyższy niż rok temu i wynosi 7 mln zł wobec 4,2 mln zł w I półroczu 2022 r.

Warto odnotować, że w II kwartale istotny wpływ na wyniki grupy miała wycena do wartości godziwej udziałów w spółce SuperScale, w związku z zakończoną w czerwcu rundą finansową, w ramach której spółka pozyskała blisko 5 mln euro. Skutkowało to przeszacowaniem wartości tych udziałów w górę o 10 mln zł i to właśnie podbiło zysk netto.

BoomBit poinformował, że po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym, skonsolidowana skorygowana EBITDA w I półroczu 2023 r. wyniosła 6,4 mln zł, czyli była o 45 proc. niższa niż rok temu. Z kolei skonsolidowany skorygowany wynik netto ukształtował się na poziomie -0,07 mln zł. W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 11,1 mln zł (EBITDA) i 4,7 mln zł (zysk netto).

Czytaj więcej

BoomBit szuka okazji

Spółka podaje, że w tym roku podpisała już siedem umów wydawniczych, a wydanie pierwszych tytułów będących efektem tych umów planowane jest na przełomie roku. Jeśli chodzi o wewnętrznych produkcje, to duże nadzieje grupa wiąże z wydaną we wrześniu grą „Idle Farm”, której pierwsze wyniki – jak informuje zarząd - są bardzo obiecujące.

- Pierwsze półrocze 2023 roku to okres zmian, zarówno na rynku gier mobilnych jak i w grupie BoomBit. Rynkowo okres ten naznaczony jest pogorszeniem koniunktury w reklamie mobilnej, która przełożyła się na niższą dochodowość prowadzonych przez nas kampanii marketingowych, a także coraz wyższym progiem wejścia dla nowych gier, zwłaszcza tych opartych wyłącznie na reklamach – komentuje Marcin Olejarz, prezes BoomBita.

Najnowszym przedsięwzięciem studia, w formule joint venture, jest spółka Mobile Esports, twórca platformy free-to-play, oferującej użytkownikom uczestnictwo w rozgrywkach z rzeczywistymi nagrodami. BoomBit ma nadzieję, że projekt ten będzie dobrym uzupełnieniem jego dotychczasowej działalności oraz źródłem dodatkowych przychodów.

Podczas wtorkowej sesji notowania BoomBita tracą 2 proc., oscylując w okolicach 11,4 zł.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?