Nowa wizja PCF Group potrzebuje emisji akcji

Zgodnie z aktualizacją strategii studio zamierza w latach 2023–2027 wypracować łącznie 3 mld zł przychodów oraz 1,5 mld zł EBITD-y. W realizacji założeń ma pomóc emisja akcji warta 205–295 mln zł. Kurs spadał o 6 proc.

Publikacja: 01.02.2023 21:00

Prezes i akcjonariusz Sebastian Wojciechowski zamierza wesprzeć pracowników, oferując z własnych akc

Prezes i akcjonariusz Sebastian Wojciechowski zamierza wesprzeć pracowników, oferując z własnych akcji pakiet motywacyjny. Fot. Tomasz Pikuła/mpr

Foto: Tomasz Pikula

Plany spółki zakładają też wiele innych zmian, m.in. dotyczących wydawania gier w modelu „self publishing” czy znacznego zwiększenia zatrudnienia.

Strategia pod lupą

W nadchodzących latach firma zamierza oprzeć swoją działalność o trzy filary. Jednym z nich ma być wspomniana produkcja gier w schemacie „self publishing”. Dzięki temu PCF Group chce zwiększyć marże oraz mieć większą kontrolę nad marketingiem i dystrybucją. Oprócz tego spółka zamierza sprzedawać gry w modelu „games as a service” oraz uwzględnić nowe metody monetyzacji jak mikropłatności czy karnety sezonowe.

Wcielić te plany w życie PCF Group zamierza poprzez wydanie w ciągu najbliższych czterech lat sześciu gier, wszystkie przy wsparciu własnych zespołów deweloperskich. W tym roku swoją premierę ma mieć gra zależnego studia Incuvo o roboczej nazwie „Projekt Thunder”. Reszta produkcji jak np. „Projekt Dagger” czy „Projekt Bifrost” zadebiutuje dopiero w latach 2025–2026. Co więcej, zapowiadana wcześniej na 2024 r. premiera „Projektu Gemini” została przesunięta na 2026 r., co prezes i zarazem główny akcjonariusz Sebastian Wojciechowski argumentuje migracją na nowy silnik Unreal Engine 5. – Ogłoszona strategia jest bardzo ambitna. Ukierunkowanie na „self publishing” rodzi potencjał do wyższych marż i lepszego zarządzania produktem. Długoterminowo jest to dobry ruch. Problematyczny może być napięty harmonogram debiutów gier skumulowanych w latach 2025–2026. Firma zaznacza, że projekty są prowadzone przez niezależne zespoły i nie widzi ryzyka realizacji, to doświadczenia innych studiów pokazywały, że symultaniczne tworzenie wielu gier może być problematyczne – mówi „Parkietowi” Piotr Poniatowski, analityk z BM mBanku.

Czas na czyny

Realizacja ambitnej strategii ma być możliwa dzięki zwiększeniu zatrudnienia w 2027 r. z obecnych 600 programistów do 1,2 tys. O tym, czy nowe podejście przyniesie sukces, ma świadczyć wypełnienie dwóch celów: osiągnięcia w latach 2023–2027 łącznie 3 mld zł przychodów i 1,5 mld zł EBITD-y. W realizacji tego planu niezbędna będzie ogłoszona emisja do 5,8 mln akcji w trybie subskrypcji prywatnej. Wojciechowski zapowiedział, że PCF Group celuje w pozyskanie 250 mln zł. – Do realizacji nowej strategii niezbędne są nowe środki, które firma planuje otrzymać z emisji akcji. Emisja ma właśnie zapewnić pieniądze na realizację planów rozwojowych, które istotnie zwiększają potrzeby kapitałowe w kolejnych latach. Niemniej jednak strategia komunikacyjna studia, które jeszcze dwa miesiące temu nie wskazywało na potrzebę emisji, nie sprzyja realizacji planów – dodał Poniatowski.

Z kolei pracowników do osiągania sukcesów ma zachęcać program motywacyjny mający objąć maksymalnie ponad 1,2 mln akcji stanowiących 4,1 proc. kapitału. Połowa akcji zostanie przydzielona po wypracowaniu przez PCF Group 80 proc. celu zysku EBITDA, a druga – stopniowo aż do osiągnięcia 100 proc. Najwcześniej dywidendy można spodziewać się z zysków za 2025 rok obrotowy. – Zakładając sukces wszystkich zaplanowanych gier, to przedstawione cele jak najbardziej są możliwe do zrealizowania. Podczas konferencji przedstawiciele spółki stwierdzili, że wewnętrzne cele są ustawione jeszcze wyżej. Strategia jest bardzo ambitna i długofalowa, więc potknięcie przy którymkolwiek dużym projekcie istotnie utrudni jej realizację – podsumował Poniatowski.

Technologie
11 bit studios zdominowało kalendarz premier
Technologie
Drago odcina kupony od flagowej produkcji
Technologie
Woodpecker już na GPW
Technologie
CI Games opowiada o kolejnych premierach
Technologie
CI Games tanieje po wynikach
Technologie
Allegro nadal na fali