CD Projekt królem sesji

Producent „Wiedźmina” mocno przebił oczekiwania analityków. Jego akcje drożeją. Jest dziś liderem pod względem wartości obrotu na GPW.

Aktualizacja: 07.09.2017 14:30 Publikacja: 07.09.2017 10:49

Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Kurs spółki od rana rośnie. Po południu za akcję trzeba zapłacić 87,6 zł, po wzroście o 7 proc. Właściciela zmieniły już walory warte 57 mln zł, co daje CD Projektowi pierwsze miejsce na GPW pod względem wartości obrotu podczas czwartkowej sesji.

Obserwowana od rana zwyżka jest reakcją na publikację bardzo dobrych wyników za II kwartał. Spółka miała 155,5 mln zł przychodów, 91,8 mln zł EBITDA oraz 73,3 mln zł zysku netto. Konsensus PAP wynosił odpowiednio: 128 mln zł,  64 mln zł oraz 52,3 mln zł.

Z kolei w całym I półroczu 2017 r.  przychody CD Projektu wyniosły prawie 255 mln zł, a zysk netto ponad 118 mln zł. Rok temu było to odpowiednio: 319 mln zł oraz prawie 135 mln zł (w 2016 r. odbyła się premiera  „Krwi i Wina" – dużego dodatku do gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon").

Zarząd informuje w raporcie, że czynnikiem mającym największy wpływ na wyniki grupy w I półroczu 2017 r. była sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon" i jej dodatków. Z kolei drugim najważniejszym produktem  w pierwszym półroczu 2017 r. był „Gwint".  W dniu 24 maja 2017 r. udostępniony został w ramach tak zwanych publicznych beta testów, co przełożyło się na skokowy wzrost przychodów generowanych w ramach projektu.

„Ujęta w sprawozdaniu wartość przychodów odpowiadająca projektowi „Gwint" w pierwszym półroczu 2017 r. zawiera zarówno należną grupie część wpływów z tytułu mikropłatności zrealizowanych przez graczy jak i ujawnioną w przychodach jedną z transz minimalnej gwarancji dotyczącej przyszłej sprzedaży na rynku chińskim. Obecnie gra nadal jest w fazie testów" – informuje zarząd.

Na uwagę zasługuje też  uzyskany w pierwszym półroczu 2017 r., historycznie najwyższy, półroczny wynik sprzedaży segmentu GOG.com, na który składała się wysoka sprzedaż całego katalogu produktów platformy, w tym najważniejszego w okresie sprawozdawczym w ujęciu przychodowym produktu serwisu – gry „Gwint" obsługiwanej przez technologię GOG Galaxy. Dzięki zastosowaniu tej technologii platforma GOG.com realizowała sprzedaż w ramach mikropłatności od użytkowników „Gwinta" na komputerach osobistych na zasadach wyłączności.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?