Grupa PlayWay zarabia coraz więcej

Wydawca pochwalił się dobrą sprzedażą zeszłorocznych premier. Perspektywa udanych wyników winduje oczekiwania dotyczące dywidendy

Publikacja: 08.01.2019 05:11

Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya

Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya

Foto: parkiet.com

Poniedziałek był dla akcjonariuszy PlayWaya udanym dniem. Od rana notowania rosły i po południu za akcję trzeba zbyło zapłacić prawie 150 zł, czyli o 5 proc. więcej niż podczas piątkowego zamknięcia sesji. Impulsem do zwyżek były dobre wieści płynące ze spółki. Zeszły rok miała udany, a jaki będzie ten?

Rynek czeka na premiery

Według danych z końca 2018 r. do sprzedaży do klientów w sklepach online oraz w dystrybucji detalicznej trafiło w sumie ponad 700 tys. sztuk gry „House Flipper", ponad 640 tys. „Car Mechanic Simulator 2018" oraz ponad 165 tys. „Thief Simulator". Jednocześnie giełdowa spółka podała, że lista oczekujących na zakup wszystkich jej gier przekracza 3,4 mln, co dobrze rokuje tegorocznym wynikom. Dane za cały 2018 r. nie są jeszcze znane, ale po trzech kwartałach widać było rok do roku wzrosty rzędu kilkudziesięciu procent. To z kolei rodzi nadzieję, że tegoroczna dywidenda będzie hojna.

– Nie podajemy prognoz i nie mówimy o kursach akcji, jesteśmy od tego, żeby robić dobre gry, które okażą się hitami. Mamy nadzieję, że w 2019 r. będzie ich jeszcze więcej niż w 2018 r. - mówił w niedawnej rozmowie w Parkiet TV prezes i wiodący akcjonariusz Krzysztof Kostowski. Zdementował też wtedy spekulacje, jakoby był zainteresowany sprzedażą akcji. – Czuję się mocno związany z firmą, którą założyłem. PlayWay jest spółką dywidendową, co daje stabilne przychody. Akcje PlayWaya to moja najlepsza inwestycja. Nie jestem zainteresowany sprzedażą – mówił.

VR kusi producentów

PlayWay już od pewnego czasu sygnalizował, że zamierza wejść w segment wirtualnej rzeczywistości. Teraz pojawiły się pierwsze konkrety. Zawiązano spółkę Circle Games z kapitałem zakładowym rzędu 100 tys. zł. Będzie się zajmować tzw. portowaniem gier z portfolio grupy na sprzęt VR oraz na urządzenia mobilne. Obecnie PlayWay posiada 69 proc. udziałów w Circle Games.

PARKIET

O wykorzystaniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w grach mówi się dużo już od kilku lat, ale w praktyce niewiele krajowych studiów się na to decyduje. W tym nielicznym gronie jest m.in. The Farm 51, który ma na koncie projekt „Chernobyl VR". O planowanym wykorzystaniu tej technologii informowało też niedawno Jujubee. Zapowiedziało prace nad „Deep Diving Simulator", który w dużej mierze bazować ma na rozwiązaniach technicznych i zawartości z „Kurska", czyli zeszłorocznej premiery Jujubee. Głównym celem nowej gry będzie odkrycie Atlantydy. Tytuł ukaże się na komputerach PC, a niedługo później dzięki specjalnemu dodatkowi, Jujubee ma zaoferować wsparcie dla gogli VR.

Na platformie Steam znajduje się obecnie ponad 3800 tytułów wykorzystujących VR – podaje portal gry-online.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?