KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr14/2022
Data sporządzenia: 2022-07-14
Skrócona nazwa emitenta
VARSAV GAME STUDIOS S.A.
Temat
Aktualizacja informacji dot. Projektu Aria
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
W nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI numer 1/2020 z dnia 28 stycznia 2020 roku („Rozpoczęcie przez Emitenta pre-produkcji nowej gry o nazwie kodowej Aria”) oraz raportu bieżącego ESPI numer 10/2022 z dnia 22 kwietnia 2022 roku („Podpisanie znaczącej umowy dot. gier The Path Of Calydra i Project ARIA z Untold Tales S.A.”) Zarząd Varsav Game Studios S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej jako: "Emitent", "Spółka") niniejszym przekazuje aktualizację informacji dotyczących projektu Aria (dalej jako „Projekt ARIA” lub „Gra”). W dniu 14 lipca 2022 roku zespół Emitenta zakończył prace nad tzw. MVP (z ang. “minimum viable product”, produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności*) Gry. W przypadku Gry zawiera on zestaw kluczowych mechanik, zaawansowaną warstwę audio-wizualną i animacje głównego bohatera z użyciem, m.in. dotychczasowych efektów wypracowanych w projekcie badawczo-rozwojowym Quadrima. Celem wspomnianego MVP było udowodnienie, że pomysł na Grę ma sens, spełnia nasze oczekiwania i jest możliwy do zrealizowania. MVP udowodnił, a rynek potwierdził, m.in. ogromnym zainteresowaniem jedną z referencyjnych produkcji, sens realizacji Gry. Podsumowanie prac nad MVP przedstawia się następująco: 1. Główny bohater („zwierzę, które musi wykorzystać wszystkie swoje zmysły, by przetrwać w niesprzyjającym otoczeniu) pozostał niezmienn,. 2. Modyfikacji uległa główna oś Gry, którą pierwotnie była „historia głównego bohatera i jego interakcji z otoczeniem z wykorzystaniem nie stosowanych dotychczas w grach mechanik rozgrywki.”, obecnie dużo większy nacisk został położony na mechaniki (gameplay driven) i możliwość ich dalszego rozwijania, a nie na historię głównego bohatera, 3. W związku z powyższym modyfikacji uległ także klimat wizualny gry – jest on znacznie bardziej pozytywnym i mniej poważny niż w pierwotnej koncepcji. Powyższe modyfikacje projektu w opinii Zarządu odpowiadają na zmiany zachodzące na rynku gier, pozytywnie wpływają na potencjał sprzedażowy Gry (znacznie zwiększając jej regrywalność) oraz istotnie obniżają koszt jej produkcji. Dodatkowo modyfikacje te wpisują się w zmiany zachodzące w Spółce – obecny zespół Emitenta jest znacznie bardziej ukierunkowany pod kątem struktury na tworzenie gier opartych o gameplay, a nie opowiadanie historii, która w kolejnych produkcjach Emitenta będzie pełniła bardziej rolę, tzw. „backstory” (z ang. tło narracyjne) niż najbardziej kluczowego aspektu Gry. Zmodyfikowany projekt i dokumentacja Gry pod kodową nazwą Projekt CHASE (dalej „Projekt CHASE”) spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony wspomnianych w komunikacie bieżącym ESPI numer 10/2022 platform holderów/1st Parties, którzy w dniu dzisiejszym za pośrednictwem Untold Tales S.A. otrzymali MVP Gry. Emitent liczy na kierunkowe decyzje po stronie platform holderów/1st Parties w terminie zblizonym do targów Gamescom (sierpień br.). Zmiany w projekcie Gry wpisują się także w poniższe punkty z nowej strategii Emitenta opublikowanej komunikatem bieżącym ESPI numer 5/2022 z dnia 23 lutego 2022 roku („Strategia VARSAV Game Studios S.A. na lata 2022-2023”): „1. Główny obszar działalności Spółki w postaci projektów własnych realizowanych przez wewnętrzny zespół produkcyjny. 2. Realizacja równocześnie minimum dwóch projektów w segmencie indie premium (PC, konsole), skupionych na poszukiwaniu interesujących głównych lub kluczowych protagonistów zwierzęcych. Design gier ukierunkowany na możliwość znacznie dłuższego ich doświadczania przez graczy (regrywalność/elementy sandbox) i rozwoju przez Spółkę. 4. Budowanie przewagi konkurencyjnej studia poprzez prowadzenie dalszych prac badawczo-rozwojowych, m.in. nad elementami systemów animacji dla przyszłych produkcji Spółki. 5. Obniżenie jednostkowego kosztu produkcji gier poprzez wykorzystanie bazy modeli 3D, algorytmów oraz systemów stworzonych w ramach prac nad dotychczasowymi produkcjami oraz pracami badawczo-rozwojowymi.” Projekt ARIA w pierwotnej formule został przez zespół Emitenta doprowadzony do poziomu szczegółowej dokumentacji końcowej (stworzono visual bible, game design document oraz scenariusz gry). Obecnie Emitent skupi się na realizacji Projektu CHASE, ale widzi potencjał realizacji Projektu ARIA w pierwotnej formule i budżecie w przyszłości, samemu lub z partnerem wyspecjalizowanym w grach narracyjnych. *MVP to z definicji „produkt we wczesnej fazie rozwoju, o minimalnym zestawie cech, który jednak jest wystarczający, aby wprowadzić go na rynek w celu pozyskania zainteresowania pierwszych klientów oraz wstępnej oceny funkcjonalności”. W branży gier MVP to faza projektu, która następuje po prototypie oraz tzw. proof of concept (weryfikacja koncepcji), a przed vertical slice (demo przekrojowe).
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
(pełna nazwa emitenta)
(skrócona nazwa emitenta)(sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie)
(kod pocztowy)(miejscowość)
(ulica)(numer)
(telefon)(fax)
(e-mail)(www)
(NIP)(REGON)
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis