KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr27/2021
Data sporządzenia: 2021-11-03
Skrócona nazwa emitenta
KOOL2PLAY S.A.
Temat
Aktualizacja planów wydawniczych Emitenta oraz zmiana terminu premiery gry „Uragun”
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Kool2Play S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: „Spółka”, „Emitent”) w nawiązaniu do raportu ESPI nr 10/2021 z dnia 23 kwietnia 2021 r. informuje, iż Emitent podjął decyzję o zmianie daty premiery gry „Uragun” w formule early access ze wskazanego w ww. raporcie IV kwartału 2021 r. na marzec 2022 r. Ponadto Zarząd Emitenta informuje, że premiera gry „Uragun” w pełnej wersji na PC oraz platformy konsolowe: Nintendo Switch, Xbox i PlayStation jest planowana na II kwartał 2023 r., a premiera dodatków DLC do gry „Uragun” jest planowana na IV kwartał 2023 r. Zarząd Emitenta wskazuje, że decyzja o zmianie terminu premiery gry „Uragun” została podjęta na podstawie rekomendacji zespołu developerskiego pracującego nad tą grą. Dodatkowe miesiące produkcji Emitent zamierza wykorzystać przede wszystkim na testowanie i balansowanie rozgrywki, w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników jakościowych. W nawiązaniu do informacji zawartych w dokumencie informacyjnym z dnia 1 czerwca 2021 r. w zakresie dwóch planowanych na kolejna lata produkcji tj. „Project X” (dawniej: „Restoration”) oraz „Project Y” (dawniej: „City of Minds”) Zarząd Emitenta informuje: • o stworzeniu łącznie czterech prototypów potencjalnych kierunków rozwoju nowych gier Emitenta; • o podjęciu decyzji o wyborze kierunku rozwoju gry pod kodową nazwą „Project X Frendship”. Zarząd Emitenta wskazuje, że „Project X Frendship” będzie nastawioną na kooperację grą, w której gracze łączą siły, by przetrwać w ciągle zmieniającym się labiryncie (tzw. co-op multiplayer). Planowana premiera gry „Project X Frendship” na PC to I kwartał 2023 r.; • o podjęciu decyzji o zawieszeniu prac nad prototypem w formule „Project X Restoration” (Odbudowa). Zarząd Emitenta wyjaśnia, że powodem zawieszenia tego kierunku rozwoju „Projektu X” są zmiany w trendach popularności gatunków gier oraz rosnące koszty developmentu. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat gry co-op multiplayer zdobyły olbrzymią popularność, do czego przyczyniła się znacząco m.in. pandemia covid-19 – jest to jeden z najbardziej dochodowych modeli biznesowych dla gier. Jednocześnie rosnące koszty developmentu w zestawieniu z rozległością produkcji gier typu sim builder znacząco przekraczałyby zakładane pierwotnie budżety na produkcję jednej gry. Wobec powyższego Zarząd Emitenta podjął decyzję o wyborze ścieżki rozwoju drugiej gry „Project X” w kierunku zmieniających się trendów rynkowych i skali finansowej adekwatnej do wcześniej przyjętych założeń – tym kierunkiem będzie „Project X Friendship”. Technologia stworzona w ramach prototypowania „Project X Restoration” (Odbudowa) zostanie użyta w przyszłych produkcjach Emitenta; • o podjęciu decyzji o zmianie daty premiery gry „Project Y” na PC ze wskazanej w dokumencie informacyjnym z dnia 1 czerwca 2021 r. daty przypadającej na III/IV kwartał 2022 r. na II kwartał 2024 r. Powodem zmiany terminu premiery gry „Project Y” jest realizacja strategii kreowania jakościowych marek, poprzez dostosowanie możliwości produkcji gier do wielkości zespołów developerskich, jak również chęć pełnego wykorzystania potencjału marketingowego każdej z produkowanych gier. Emitent wskazuje, że więcej szczegółów na temat trzeciej gry „Project Y” zostanie ogłoszone w przyszłości. Wobec powyższego plany wydawnicze (planowane premiery gier) Emitenta są następujące: • „Uragun”: early access - marzec 2022 r., pełna wersja na PC, Nintendo Switch, Xbox i PlayStation - II kwartał 2023 r., dodatki DLC - IV kwartał 2023 r. • „Project X Frendship” na PC - I kwartał 2023 r. • „Project Y” na PC - II kwartał 2024 r. O ustaleniu szczegółowych dat premier gier Emitent będzie informował w ramach stosownych raportów bieżących. Dodatkowo Zarząd Emitenta informuje, że finalizacja przygotowań komercyjnej wersji oprogramowania „Buffmaker” (poprzednio: „KoolTool”), nad którym pracuje spółka zależna od Emitenta, tj. Kool Things sp. z o.o., jest przewidywane na I kwartał 2023 r. Osoby reprezentujące spółkę: Marcin Marzęcki – Prezes Zarządu Michał Marzęcki – Członek Zarządu Aleksander Pakulski – Członek Zarządu
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
(pełna nazwa emitenta)
(skrócona nazwa emitenta)(sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie)
(kod pocztowy)(miejscowość)
(ulica)(numer)
(telefon)(fax)
(e-mail)(www)
(NIP)(REGON)
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2021-11-03Marcin MarzęckiPrezes Zarządu
2021-11-03Michał MarzęckiCzłonek Zarządu
2021-11-03Aleksander PakulskiCzłonek Zarządu