W pierwszych sześciu miesiącach tego roku producent gier komputerowych miał 71,69 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik o 10,72 proc. gorszy niż rok wcześniej. Ale w samym II kwartale sprzedaż wyniosła aż 55,93 mln zł. Zdecydowana poprawa w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami roku (17,67 mln zł) to efekt premiery 17 kwietnia „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360.
Giełdowa spółka nie zdradza, ile klientów do tej pory kupiło grę na tę platformę. Podobnie nie ujawnia, ile zarobiła w I półroczu. Po I kwartale zysk netto wynosił tylko 0,47 mln zł. – Nie znam jeszcze ostatecznych wyników za poprzednie półrocze. Myślę jednak, że nasi inwestorzy nie będą zawiedzeni – mówi Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki. W I półroczu 2011 r. CD Projekt Red zarobił 20,45 mln zł netto. Marża na tym poziomie wyniosła 18 proc.
Pozytywnie na wyniki grupy w II kwartale przełożyły się też rezultaty serwisu GOG.com (sprzedaje gry w wersji elektronicznej przez Internet). Duży wpływ miała również premiera gry „Diablo III". Giełdowa spółka zajmowała się jej dystrybucją w naszym kraju.
Kiciński uważa, że również II półrocze powinno być bardzo solidne od strony finansowej. Zwraca uwagę, że w bieżącym roku, inaczej niż rok temu, można się spodziewać bardziej równomiernego rozkładu obrotów i zysków pomiędzy półroczami. To konsekwencja tego, że „Wiedźmin 2" na Xbox360, inaczej niż „Wiedźmin 2" na PC (zadebiutował w maju ub.r.), został wydany na całym świecie w tzw. modelu dystrybucyjnym. To oznacza, że przychody ze sprzedaży gry są bardziej rozłożone w czasie (nie kumulują się zaraz po premierze), ale spółka zarabia więcej na każdym egzemplarzu.
Na II półrocze, jak ujawnia prezes, CD Projekt Red szykuje jeszcze kilka nowych rzeczy, które będą miały wpływ na wyniki spółki w tym okresie. – Jedna będzie dotyczyła GOG.com, a druga naszej działalności dystrybucyjnej – podkreśla. Przypomina, że firma planuje też premierę „Wiedźmina 2" na komputery Mac oraz wprowadzenie wersji na konsolę Xbox360 na rynek japoński (zadebiutuje 23 sierpnia).