Trzy firmy, które walczą o statuetkę, prezentujemy w kolejności alfabetycznej.
CD Projekt, zarządzany przez Adama Kicińskiego, podrożał na giełdzie w zeszłym roku aż o 93 proc. Był to najwyższy wzrost kursu wśród spółek z WIG20, a spółka dodatkowo wypłaciła dywidendę. W zeszłym roku studio kontynuowało prace nad grą „Cyberpunk 2077", a jej szczegóły (w tym termin premiery i udział Keanu Reevesa) ujawniło podczas czerwcowych targów branżowych w Los Angeles, na których przyćmiło pozostałych producentów. Wyniki finansowe CD Projektu za 2019 r. powinny być bardzo dobre, bo dotychczasowa flagowa gra, czyli „Wiedźmin", sprzedaje się znakomicie. Zainteresowanie nią podbił serial Netflixa, który zadebiutował w grudniu 2019 r.
Dla Cyfrowego Polsatu, zarządzanego przez Mirosława Błaszczyka, 2019 rok był przełomowy pod wieloma względami. Grupa rozrosła się i przegoniła pod względem przychodów i zysków Orange Polska. W części telekomunikacyjnej Plus i przejęta Netia zaczęły koordynować działania i wypracowywać zapowiedziane efekty synergii z przejęcia stacjonarnej sieci. W części telewizyjnej przełom polegał na wprowadzeniu nowych modeli dystrybucji treści: jako kablówka w sieci zamkniętej na łączach innych operatorów i w modelu IPTV, czyli w sieci internetu. Pozytywnym zaskoczeniem była inicjatywa Zygmunta Solorza, aby firma ustanowiła trzyletnią politykę dywidendową i wypłaciła w sumie w latach 2019–2021 minimum 2,79 zł na akcję, czyli minimum 1,8 mld zł. Gros istotnych wydarzeń skumulowało się w ostatnim kwartale. Najbardziej spektakularne było przejęcie 22 proc. akcji Asseco Poland. Nie bez znaczenia jest też 28-proc. wzrost notowań Cyfrowego Polsatu.