REKLAMA
REKLAMA

Technologie

Carbon Studio przeskoczy na GPW. Kurs szybuje

Zarząd podjął uchwałę, która otwiera drogę do przeniesienia notowań spółki z NewConnect na główny parkiet.
Foto: Fotorzepa/Grzegorz Psujek

Notowania Carbon Studio idą w czwartek mocno w górę. Przed południem akcje drożeją o 17 proc., co przekłada się na kapitalizację sięgającą 88 mln zł. Z nawiązką wystarcza ona do przeniesienia notowań na GPW (wymagane minimum to 12 mln euro). Spółka właśnie poinformowała o takich planach.

Zarząd podjął uchwałę o rozpoczęciu działań, których celem jest  przeniesienie akcji spółki z NewConnect na rynek główny. Projekty uchwał w tej sprawie zostaną wprowadzone na najbliższe walne zgromadzenie. Zarząd rozpoczął też rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które docelowo będą odpowiedzialne za przeprowadzenie procesu.

- Podjęliśmy decyzję o zmianie rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany GPW, aby jeszcze bardziej zwiększyć transparentność naszej spółki w oczach inwestorów, zwłaszcza instytucjonalnych oraz poszerzyć ich bazę. Jesteśmy przekonani, że obecność na rynku regulowanym wpłynie na wzrost płynności akcji spółki oraz jej kapitalizacji – podkreśla, cytowany w komunikacie, Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. Dodaje, że obecność na GPW umocni zaufanie do spółki, co jest szczególnie ważne podczas współpracy z zagranicznymi partnerami.

Carbon Studio specjalizuje się w segmencie VR. W pierwszym kwartale spółka odnotowała r/r prawie 440 proc. wzrostu zysku netto.

– Konsekwentnie realizowana przez nas strategia przekłada się na wzrost finansów spółki. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy przychód netto ze sprzedaży w wysokości ponad 0,45 mln zł, to wynik o prawie 150 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej cieszy nas zysk netto, który był wyższy r/r o prawie 440 proc. i ostatecznie wyniósł prawie 0,2 mln zł netto – podkreśla Szaflik.

W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. – W ten sposób jasno rozgraniczamy kompetencje między Carbon Studio, a Iron VR. Zakładamy produkcję kilku gier rocznie. Środki na finansowanie rozwoju spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów – dodaje prezes.

Powiązane artykuły

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA