To pierwsza umowa nowego działu wydawniczego Drago entertainment. Strategia spółki zakłada, że oprócz projektów autorskich, będzie ona wydawać symulatory wykonane przez firmy zewnętrzne. Na obecnym etapie wydawnictwo nie będzie finansować produkcji innych niż własne. Współpraca wydawnicza będzie natomiast obejmować wsparcie w tworzeniu gier i obsługę marketingową.
Umowa zawarta z Codebusters dotyczy gier, których produkcja została już rozpoczęta. Mają to być tzw. symulatory premium, skierowane do społeczności wydanej już gry Drago „Gas Station Simulator”. Z tytułu pełnienia roli wydawcy, giełdowej firmie przysługiwać będzie określony procentowo udział w przychodach ze sprzedaży gier.
Czytaj więcej
Studio wypracowało ponad 2 mln zł zysku netto i 13 mln zł przychodów w 2022 r. W reakcji na raport za IV kwartał akcje tanieją.
- Jak zawsze staramy się działać rozważnie, dlatego zaczynamy od niewielkiej liczby projektów, żeby nie przeciążyć naszego świeżo rozbudowanego zespołu marketingowego. Symulatory premium, tworzone przez 20-sto osobowy zespół Codebusters, będą miały wpływ również na dalszą monetyzację „Gas Station Simulator” i całe jego uniwersum - twierdzi Karol Sasorski, dyrektor ds. marketingu Drago.
W 2022 r. studio odnotowało ponad 2 mln zł zysku netto oraz 13 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów. Aktualnie firma przygotowuje się do premiery swojego największego tytułu „Winter Survival”.