11 bit studios: hitowa gra pomaga wynikom

Polski producent gier wideo notuje świetne wyniki za pierwsze sześć miesięcy 2015 r.

Aktualizacja: 06.02.2017 20:27 Publikacja: 17.08.2015 11:45

11 bit studios: hitowa gra pomaga wynikom

Foto: spółka

Spółka wygenerowała 13,26 mln zł przychodu, czyli o przeszło 830 proc. więcej niż rok temu (1,59 mln zł w I półroczu 2014 r.). Z kolei zysk operacyjny po dwóch kwartałach przekroczył już 9,18 mln zł (rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1 mln zł) a zysk netto sięgnął 7,62 mln zł wobec 0,99 mln zł straty rok temu. Zysk netto, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, wyniósł 3,41 mln zł. Rok wcześniej Grupa w tej pozycji miała ujemny wynik rzędu 0,46 mln zł. Taki rezultat to konsekwencja wciąż utrzymującej się na wysokim poziomie sprzedaży hitowej gry „This War of Mine" (TWoM), która podbiła pod koniec ubiegłego roku międzynarodowe rynki.

Potwierdzeniem doskonałej sytuacji finansowej 11 bit studios są posiadane zasoby pieniężne. Na koniec czerwca notowany na NewConnect grupa miała na kontach 16,29 mln zł. Wyniki za II kwartał też są imponujące – przychody spółki na poziomie skonsolidowanym wyniosły blisko 6,74 mln zł (wzrost r/r blisko siedmiokrotny). Jak tłumaczy Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit, to m.in. wynik czerwcowej akcji promocyjnej: Steam Summer Sales. – Jej efekty przeszły nasze oczekiwania. Jest to dla nas również dowód, że „This War of Mine" ma jeszcze duży potencjał sprzedażowy – komentuje.

Zysk netto, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, wyniósł w II kwartale 2015 r. 3,41 mln zł. Rok wcześniej grupa w tej pozycji miała ujemny wynik rzędu 0,46 mln zł. Zysk operacyjny spółki sięgnął natomiast 4,35 mln zł (-0,46 mln zł przed rokiem). – Różnica pomiędzy zyskiem operacyjnym i netto wynikała z wysokich, pozostałych kosztów operacyjnych, które wyniosły blisko 0,68 mln zł. W analogicznym okresie 2014 r. miały pomijalną wartość 49 groszy. Skokowy wzrost w tej pozycji był m.in. efektem utworzenia rezerwy w wysokości 0,39 mln zł na zaniechany projekt realizowany w ramach programu Innotech. Do zakończenia II kwartału projekt nie został jeszcze finalnie rozliczony z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Rezultaty prac, czyli nowe elementy technologii własnej do tworzenia gier, będę rozliczane w kolejnych okresach w trakcie jej eksploatacji a rezerwa zostanie rozwiązana – wyjaśnia prezes 11 bit studios.

Spółka zamierza dalej eksploatować markę „TwoM". W lipcu wypuściła np. wersję gry na tablety z systemami operacyjnymi iOS i Android. Jesienią planowana jest premiera gry w wersji na smartfony (również z systemami iOS i Android). – Pracujemy obecnie nad jeszcze jednym projektem związanym z „TwoM", którego szczegóły będziemy mogli ujawnić w niedługim czasie – deklaruje Grzegorz Miechowski.

Spółka prowadzi też prace nad kolejną dużą grą. Premiera nowego tytułu (robocza nazwa to „Industrial" spodziewana jest w przyszłym roku.

11 bit studios finalizuje też prace nad prospektem emisyjnym. Dokument powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego w III kwartale br. Zmiana rynku notowań spółki z NC na GPW planowana jest na jesień.

 

Technologie
DataWalk. Wyniki za pierwszy kwartał i patent w USA
Technologie
Vigo ma umowę z NCBiR. Otrzyma dofinansowanie na projekt HyperPIC. Akcje reagują
Technologie
Lichthund uplasował wszystkie akcje. Jest redukcja
Technologie
UOKiK bierze pod lupę sektor gier
Technologie
Scanway z umową na dostawę dwóch teleskopów dla spółki z Korei Płd.
Technologie
Branża gier pod lupą UOKiK. Czy złamano prawo?