Tate Multimedia: Grupa chce się rozpychać w branży

Producent gier Tate Multimedia chce przyspieszyć ekspansję.

Publikacja: 07.03.2017 07:10

Tate Multimedia, zarządzane przez Pawła Leskowicza, mocno liczy na rynki azjatyckie.

Tate Multimedia, zarządzane przez Pawła Leskowicza, mocno liczy na rynki azjatyckie.

Foto: Archiwum

– Część projektów realizujemy w całości wewnętrznie, a do innych zatrudniamy podwykonawców. Przy obecnie realizowanych tytułach pracuje w sumie ponad 100 osób – informuje Paweł Leskowicz, dyrektor zarządzający Tate Multimedia. Grupa działa w większości krajów europejskich, Ameryce Północnej, a także w Japonii i Chinach. – Poprzednie produkcje zostały bardzo dobrze odebrane w Azji, dlatego ten rynek jest dla nas szczególnie istotny – mówi Leskowicz.

GG Parkiet

W ubiegłym roku w Tate Multimedia zainwestowała polska grupa kapitałowa ECI. Producent gier nie wyklucza też sięgnięcia po pieniądze z rynku kapitałowego, ale nie nastąpi to szybko. – Jeszcze za wcześnie, aby rozmawiać o planach ewentualnego debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych – potwierdza Leskowicz.

Wartość polskiego rynku gier komputerowych jest szacowana na ok. 430 mln USD. Działa na nim ponad 200 zespołów deweloperskich. – Tate Multimedia jest zainteresowane zarówno segmentem wysokobudżetowych produkcji, określanych mianem AAA, jak i segmentem gier niezależnych – czyli indie – mówi Leskowicz. Ten pierwszy wymaga bardzo dużych nakładów finansowych. Z kolei indie kojarzony jest przede wszystkim z ciekawymi i nieszablonowymi pomysłami, które również mogą się świetnie sprzedawać. – Połączenie tych segmentów dałoby twór zwany INDIE AAA, co według nas jest doskonałą receptą na sukces – twierdzi Leskowicz.

Tate Multimedia znane jest m.in. z serii gier „Kangurek KAO" (sprzedanych w nakładzie ponad 700 tys.) oraz z „Urban Trial Freestyle" (ponad milion sztuk). – Ten ostatni tytuł został bardzo dobrze odebrany szczególnie w Japonii, gdzie przez dłuższy czas utrzymywał się w czołówce najlepiej sprzedających się produkcji na konsole mobilne – podkreśla Leskowicz.

Tate Multimedia znalazło się w gronie firm, które w końcówce ubiegłego roku dostały dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W sumie do producentów gier popłynęło wtedy 116 mln zł, w tym połowa do firm notowanych na warszawskim parkiecie. Największym beneficjentem był CD Projekt. NCBR podkreśla, że deweloperzy mogą liczyć na kolejne granty, ponieważ planowane jest ogłoszenie jeszcze trzech konkursów – najbliższy ruszy 3 kwietnia, a nabór wniosków rozpocznie się 5 maja.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza