Huuuge pokazuje wyniki. Kurs w dół

Na poziomie netto w 2020 r. grupa miała 82,6 mln USD straty. Wynik obniżyła o 127,8 mln USD wycena akcji uprzywilejowanych serii C, klasyfikowanych jak zobowiązanie – wyjaśnia studio.

Publikacja: 20.04.2021 09:23

Huuuge pokazuje wyniki. Kurs w dół

Foto: materiały prasowe

Wynik operacyjny grupy w 2020 r. wzrósł o 253 proc. do 50,2 mln USD. Z kolei wynik netto oczyszczony o zdarzenia jednorazowe wzrósł o 188 proc. do 48,1 mln USD. Przychody zwiększyły się o 28,3 proc. do 332,7 mln USD – były najwyższe w historii spółki. Przychody za sam IV kwartał również były rekordowe i sięgnęły 89,2 mln USD (+23,7 proc. r/r). Spółka podkreśla, że było to możliwe dzięki osiągnięciu bardzo dobrych wskaźników KPI w zakresie monetyzacji, przede wszystkim poprawie średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU), który wzrósł o 18 proc. dla grupy oraz o 22,1 proc. dla flagowych gier.

Z kolei skorygowana roczna EBITDA wzrosła w 2020 r. do 57,3 mln USD (+131 proc.). Natomiast w samym IV kwartale spadła do 3,1 mln USD wobec 15,5 mln USD rok wcześniej. Spółka wyjaśnia, że było to związane głównie z kampaniami w celu pozyskiwania nowych klientów, zgodnymi z harmonogramem rozwoju produktów. Zwiększyło to nakłady na skalowanie nowych gier w tym okresie i przełożyło się na 11-proc. udział nowych gier w przychodach ogółem już w grudniu 2020.

EBITDA została skorygowana o zdarzenia jednorazowe, które nie są związane z podstawową działalnością grupy oraz o koszty płatności w formie akcji. Z kolei skorygowany wynik netto to  wynik skorygowany o zdarzenia o charakterze jednorazowym niezwiązane z główną działalnością operacyjną grupy, m.in. koszty płatności w formie akcji i koszty finansowe związane z aktualizacją wyceny zobowiązania dotyczącego akcji uprzywilejowanych serii C. Spółka informuje, że wraz z konwersją akcji serii C na akcje zwykłe przeprowadzoną przed  ofertą publiczną w I kwartale, walory serii C przestaną być ujmowane jako zobowiązania finansowe.

Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge podkreśla, że 2020 r. był rokiem pełnym wyzwań z powodu pandemii. Ale jednocześnie podkreśla, widać było rosnącą popularność gier mobilnych, a większe zaangażowanie graczy przekładało się na lepszą monetyzację i więcej czasu spędzonego w grze.

Celem spółki na 2021 r. jest utrzymanie szybkiego tempa rozwoju i wypracowanie skorygowanej marży EBITDA na poziomie zbliżonym do osiągniętej w 2020 r.

Studio zadebiutowało na GPW w lutym tego roku. Przeprowadziło ofertę publiczną o wartości sięgającej 1,7 mld zł, pozyskując środki z emisji nowych akcji w wysokości około 100 mln USD (wpływy brutto pomniejszone o koszty oferty oraz środki wykorzystane na stabilizację kursu), które zostaną przeznaczone na dalszy rozwój grupy, przede wszystkim na przejęcia.

Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza
Technologie
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe