Łączny koszt wytworzenia „CMS21", w tym podstawy gry w wersji PC, DLC wraz z wersją Xbox i Playstation, oraz koszty testów, lokalizacji i marketingu, nie przekroczyły 2,7 mln zł i zostały w pełni zwrócone w ciągu pierwszej doby sprzedaży na Steamie, czyli w okresie od chwili premiery (11 sierpnia) do 12 sierpnia 2021 r. do godz. 9:00.
Warto odnotować, że gra zanotowała najwyższy wynik w grupie PlayWay pod względem liczy osób jednocześnie grających w grę, tj. 18,5 tys., oraz zajęła pierwsze i drugie miejsce (CMS21 i CMS21 Starter Bundle) w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller. PlayWay planuje wprowadzać kolejne płatne dodatki DLC. Planowane jest także stworzenie portów gry na urządzenia Nintendo Switch oraz VR przez spółki z grupy kapitałowej PlayWaya. „ Sprzedaż gry CMS21 po 72h od premiery na PC wyniosła 132 tys. kopii, jej wcześniejsza odsłona czyli CMS18 po 96h wyniosła 75 tys., „House Flipper" po 72h osiągnął wynik 80 tys. sprzedanych kopii. Na Xboxie CMS21 w 2 dni sprzedała się w nakładzie 11 tys. kopii (podstawa) vs 23 tys. kopii CMS18 (w 72h) vs „House Flipper" 5 tys. kopii. Pozytywnie odbieramy dane sprzedażowe najnowszej produkcji, wynik osiągnięty na PC przez CMS21 jest o 76 proc. lepszy vs CMS18 i 65 proc. vs „House Flipper" – czytamy w porannym komentarzu DM BDM.
PlayWay jest wydawcą gry. Ma nie mniej niż 85-proc. udział w przychodach.
Cena detaliczna „CMS21" jest wyższa niż cena gry poprzedniej edycji, rabaty ustalono niższe, a dalsze obniżki planowane są później niż miało to miejsce w przypadku poprzedniej edycji – zapowiada zarząd.
Najnowsza gra może się pochwalić dużym odsetkiem pozytywnych opinii. Obecnie na Steamie jest to 94 proc. (średnia z ponad 2 tys. ocen).