| Zarząd Your Image (dalej: "Spółka", "Emitent") z siedzibą w Warszawie, informuje o podjęciu w dniu 2 września 2016 r. uchwały Zarządu Spółki w sprawie przyjęcia nowej Strategii rozwoju na lata 2016-2017 ("Strategia"). Zgodnie z uchwałą Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z dnia 11 sierpnia 2016 roku nazwa firmy, pod którą prowadzona będzie działalność, zostanie w najbliższym czasie zmieniona na VARSAV VR S.A. OPIS RYNKU DZIAŁALNOŚCI VARSAV VR S.A. jako pierwszy podmiot w Polsce koncentruje swoją działalność w obszarze inwestycji w projekty wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz rozszerzonej rzeczywistości (AR). Zgodnie z prognozami rynkowymi* wartość światowego rynku rozszerzonej oraz wirtualnej rzeczywistości może wynieść 80 mld USD do 2025 roku, z czego 35 mld USD ma stanowić segment produkcji aplikacji oraz gier VR. Wśród głównych segmentów rynku należy wymienić gry komputerowe, medycynę, inżynierię oraz budownictwo jak również zastosowania w zakresie rozrywki, podróży oraz edukacji. Rynek aplikacji oraz gier na VR jest silnie powiązany z rosnącą bazą sprzętową dostępnych urządzeń. Obecnie na rynku najpopularniejsze urządzenia to Google Cardboard (proste urządzenie do każdego smartfona), Samsung Gear VR (mobilne urządzenia kompatybilne ze smartfonami Samsung Galaxy), Oculus Rift (Oculus został przejęty w 2014 roku przez Facebooka za 2 mld USD), HTC Vive (współpraca producenta smartfonów HTC i największego sklepu dystrybucji cyfrowej Steam), a w październiku 2016 roku ma zadebiutować PlayStation VR (urządzenie kompatybilne z ponad 40 mln sprzedanych konsol PlayStation 4). Szacuje się, że łączna baza sprzedanych urządzeń sięga około 3-4 mln sztuk, w tym głównie Google Cardboard, ale także około 1 mln urządzeń Samsung Gear VR i setki tysięcy sprzedanych urządzeń Oculus Rift i HTC Vive. Największy potencjał analitycy pokładają w PlayStation VR, ze względu na najniższą cenę urządzenia (399 USD) oraz dużą bazę użytkowników platformy PlayStation 4. W przypadku rozszerzonej rzeczywistości (AR) prace nad komercyjnymi urządzeniami nadal trwają (w sprzedaży, ale tylko dla deweloperów jest obecnie Microsoft HoloLens), choć dziś najpopularniejsze są proste aplikacji, które rozszerzają rzeczywistość z wykorzystaniem telefonów komórkowych. Mobilną aplikacją z segmentu rozszerzonej rzeczywistości jest m.in. gra Pokemon GO, która w kilka dni stała się najbardziej popularną grą mobilną w historii, przekraczając 21 milionów aktywnych użytkowników w samym USA. STRATEGIA SPÓŁKI Strategia Spółki ukierunkowana jest na osiągnięcie istotnej pozycji rynkowej na rynku VR oraz AR w oparciu o dwa główne filary działalności: - realizacje inwestycji w projekty w ramach funduszu kapitału zalążkowego (seed capital) – fundusz będzie przeprowadzał inwestycje w rozwojowe projekty w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej oraz USA. Zakładana skala inwestycji w pierwszym roku 2-3 mln PLN, zakładany oczekiwany IRR – 50%, - realizacja projektów własnych w oparciu o współpracę z podmiotami z rynku wirtualnej rzeczywistości oraz rozszerzonej rzeczywistości w krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz docelowo w oparciu o zasoby własne Emitenta. Strategia zakłada następujące główne obszary działalności: - budowa portfela silnie rozwojowych projektów w fazie seed i start-up z obszaru aplikacji oraz gier VR oraz AR dla odbiorców indywidualnych, - realizacja projektów komercyjnych z obszaru VR oraz AR, - realizacja projektów dla segmentu VR Arcade - Spółka posiada relacje oraz analizuje możliwość oferowania produktów salonom rozrywki m.in. na rynku chińskim, - doradztwo w pozyskiwaniu kapitału na rzecz podmiotów z rynku gier komputerowych oraz VR/AR Europy Środkowo-Wschodniej, - wspieranie działań prowadzących do umacniania pozycji rynkowej i rozpoznawalności Spółki – współpraca z uczelniami, ośrodkami badawczymi oraz producentami urządzeń VR w celu promowania potencjału projektów realizowanych w ramach funduszu zalążkowego, - rozwój kompetencji własnych w zakresie produkcji aplikacji i gier VR oraz AR. Rada Nadzorcza Spółki oraz związani z nią inwestorzy istotnie wcześniej niż szeroki rynek kapitałowy dostrzegli potencjał Spółek z branży gier. Podobny potencjał kluczowe osoby w Spółce dostrzegają obecnie w wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości. Obecne w Radzie Nadzorczej osoby z branży gier komputerowych i rynków finansowych, stanowią bardzo kompetentny organ doradczy w doborze realizowanych projektów, co zdaniem Zarządu istotnie ogranicza ryzyko inwestycyjne i zwiększa potencjał stopy zwrotu. Zgromadzone w Spółce zasoby, relacje oraz doświadczenie w zakresie pozyskiwania finansowania dla innowacyjnych projektów oraz kompetencje zbudowane w segmencie gier komputerowych, zapewnią Spółce realną przewagę konkurencyjną na rynku inwestycji w VR/AR. Z kolei realizowanym projektom Spółka zapewnią istotną wartość dodaną a nie tylko zagwarantują środki finansowe potrzebne do realizacji projektów. Strategia finansowania projektów zakłada pozyskiwanie środków w ramach emisji obligacji, uzyskanie wsparcia z programów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, oraz posiłkowanie się finansowaniem społecznościowym dla poszczególnych projektów. W ramach finansowania początkowego (emisja akcji serii E) do Spółki wnoszone są aktywa bazowe w postaci pakietów akcji spółek z ogromnym potencjałem w świecie VR - The Farm51 Group S.A. oraz Bloober Team S.A. Aktualnie trwają finalne prace w zakresie inwestycji w pierwsza Spółkę w ramach funduszu zalążkowego. Podmiot, w który Spółka zamierza zainwestować jest w trakcie produkcji gry VR z bardzo interesującym scenariuszem oraz innowacyjną rozgrywką, idealnie dopasowaną do specyfiki urządzeń VR. Kolejne dwie umowy inwestycyjne są obecnie w trakcie negocjacji. Spółka będzie na bieżąco raportować o stanie realizacji inwestycji. *Źródło: Goldman Sachs, Virtual and Augmented Reality Report, Styczeń 2016 | |