W kwietniu Image Power oficjalnie dołączyło do grona spółek publicznych i weszło na NewConnect. Jak zarządza się firmą gamingową z perspektywy spółki giełdowej? Czy widzi Pan jakieś różnice?

Dołączenie do grona spółek publicznych to duże wydarzenie dla każdej firmy. Przygotowanie się do tego wymaga wielu zmian i dostosowania licznych procedur. Z punktu widzenia operacyjnego,czyli naszej podstawowej działalności, jaką jest produkcja gier, nic się nie zmieniło, natomiast mamy świadomość, że rynek patrzy na nas w inny sposób, a akcjonariusze bardziej szczegółowo analizują każdą informację. To dla nas odpowiedzialność, dlatego też konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię oraz dbamy nie tylko o wysoką jakość naszych produkcji, ale również o rzetelne i zbilansowane zarządzanie komunikacją z rynkiem.

Czy debiut na giełdzie otworzył przed spółką jakieś nowe możliwości?

Na pewno debiut na giełdzie pozwolił na większą ekspozycję na rynku kapitałowym. Do tej pory mieliśmy dosyć wąskie grono inwestorów, którzy nabyli akcje w emisjach prywatnych, a upublicznienie pozwoliło na poszerzenie grona akcjonariuszy. Debiut był przeprowadzony bez emisji akcji, a część akcjonariuszy realizowała od razu swoje zyski, co było naszym wywiązaniem się ze zobowiązań wcześniejszych emisji. Obecność na rynku kapitałowym pozwala również na łatwiejsze pozyskanie kapitału w przyszłości, co przy naszym dynamicznym rozwoju i planowanych kolejnych produkcjach znacząco przyspieszy realizację strategii oraz rozwój spółki.


13 maja na Steam zadebiutowała pełna wersja pierwszej autorskiej produkcji spółki - Dieselpunk Wars. Czego firma nauczyła się przygotowując swoją pierwszą produkcję?

Tak, to nasza pierwsza w pełni wyprodukowana i wydana produkcja. Zdobyliśmy przede wszystkim duże doświadczenie we współpracy z platformą sprzedażową Steam. Bardzo ważnym aspektem była również ścisła współpraca z Playwayem w zakresie testingu gry, gdyż jest to jeden z kluczowych elementów planu wydawniczego. Są to pierwsze ważne doświadczenia, które już dziś pozwalają na lepszą i efektywniejszą pracę przy kolejnych produkcjach. 

Yacht Mechanic Simulator to najbliższa oczekiwana premiera spółki. Co wyróżnia ją od innych symulatorów na rynku?

Yacht Mechanic Simulator wpisuje się w popularną serię gier z cyklu symulatorów napraw pojazdów z grupy Playway. Jako grupa mamy doświadczenie w produkcji oraz marketingu i promocji tego typu produkcji. Najprawdopodobniej posiadamy również największą bazę graczy tego typu gier, dlatego chcemy wykorzystać taki potencjał dodając tematykę , która nie była jeszcze eksploatowana na rynku gamingowym, a posiada ogromny potencjał. Na rynku globalnym mamy miliony fanów Yachtingu, a rynek stale rośnie. Sama Polska jest jednym z czołowych producentów jachtów motorowych do 10 metrów na świecie. Widząc szeroko rozwijający się rynek chcemy przenieść część tych emocji do świata gier.  

Jakie są plany wydawnicze Image Power - krótko i długoterminowe?

Jeżeli chodzi o najbliższe premiery, to przede wszystkim czekamy na publikację daty wydania Yacht Mechnic Simulator. W tym roku chcemy również pokazać wersje demo gier Ambulance Simulator i Creature Lab. Czy uda nam się wydać te gry w tym roku, jeszcze nie jesteśmy w stanie powiedzieć. Nie chcemy wydawać gier pod presją czasu, zwykle źle się to kończy, musimy być pewni, że gra jest dobrze zrobiona i odpowiednio przetestowana. W kolejnym roku bardzo liczymy na Offroad Mechnic Simulator, który będzie naszą największą produkcją. Obecnie pracujemy jeszcze nad dwoma nowymi tytułami, które ogłosimy najprawdopodobniej w sierpniu. Mamy również pomysły na kolejne gry, które muszą przejść fazę przygotowań GDD oraz rozpisania scenariuszy. To nasz plan na najbliższe trzy lata.

Powiedzmy, że jestem młodym inwestorem na giełdzie i planuję ulokować swoje środki w akcjach, ale jeszcze nie wiem jakich. Czy inwestycja w gaming to nadal dobra decyzja?

Osobiście wychodzę z tradycyjnego założenia, aby inwestować w branżę i Spółki, na których się znamy.  Jeżeli młody inwestor interesuje się grami oraz gamedevem, wie jaka jest specyfika branży, na co zwracać uwagę, jakie są zagrożenia, ale i szanse oraz możliwości, to jak najbardziej uważam, że to dobry kierunek. Cała branża jest bardzo perspektywiczna. Oczywiście są pewne trendy, fale, przychodzi i odchodzi moda na pewne branże, ale my tutaj akurat mamy do czynienia ze stałym trendem pewnej zmiany postrzegania rozrywki i gier komputerowych, cyfryzacji poszczególnych części naszego życia i świata. Pandemia dużo zmieniła, pokazała, że świat cyfrowy nie jest taki zły i skomplikowany, zaczęła nas przyzwyczajać do niego i dzisiaj już chyba nikt nie ma wątpliwości, że stał się on elementem naszego codziennego życia.

Co doradziłby Pan młodemu, niedoświadczonemu inwestorowi, który stawia pierwsze kroki na giełdzie?

Po pierwsze poradziłbym zdobyć trochę podstawowej wiedzy teoretycznej. Obecnie jest dostępnych wiele informacji o rynkach kapitałowych. Jak wspominałem wcześniej, sugerowałbym wybranie branży lub spółki którą znam i rozumiem jej działalność. Kolejną złotą zasadą jest dywersyfikacja, czyli rozłożenie ryzyka i zakup akcji kilku różnych podmiotów, a nie inwestowanie wszystkiego w jedną firmę czy sektor. Jeżeli chodzi konkretnie o branżę gamingową, to na wczesnym etapie inwestowania zwróciłbym uwagę na gry, jakie dana spółka produkuje. Uważam, że każdy inwestor powinien być osobiście przekonany do produkcji, jakie prezentuje dany podmiot.  

***

Początek Image Power S.A. sięga 2012 roku, kiedy Paweł Graniak, aktualnie Prezes Zarządu Spółki, założył pierwszą w Polsce szkołę Concept Artu i Digital Paintingu (http://www.potegaobrazu.pl). Jej działalność została zwieńczona stworzeniem pierwszego polskiego podręcznika Concept Artu. Publikacja ujrzała światło dzienne w 2018 roku i obecnie jest dostępna w salonach Empiku w całej Polsce. Dziś Potęga Obrazu współpracuje z najlepszymi artystami tworzącymi gry video.

Produkcją gier video Image Power S.A. zajął się w 2019 r. Wówczas wspólnie z Marcinem Zaleńskim,  obecnie Dyrektorem Kreatywnym i Przewodniczącym Rady Nadzorczej, rozpoczęto współpracę ze spółką  PlayWay S.A., w ramach której Image Power pracuje z najbardziej doświadczonymi przedstawicielami branży gamingowej. Spółka skupia się głównie na produkcji  symulatorów oraz niskobudżetowych produkcjach autorskich. Wyróżnia ją podejście do wyboru tematyki nowych tytułów: często oparta jest ona o pasje i hobby poszczególnych członków zespołu, które następnie bardzo pieczołowicie przenoszone są na grunt gier video, po uprzednim sprawdzeniu ich potencjału na rynku.