Polska branża gier komputerowych ma krótką historię i jeszcze do niedawna była wyjątkowo słabo reprezentowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pierwszą polską spółką, której produkcja, tj. gra „Painkiller”, została zauważona na świecie, było warszawskie studio People Can Fly. Sukces tytułu, który zadebiutował jesienią 2004 r. (kupiło go 300 tys. użytkowników), sprawił, że firma została szybko przejęta przez jednego ze światowych liderów branży – Epic Games. Ważnym podmiotem w krajowej branży gier wideo był, i pozostaje, Techland. Powstała prawie 20 lat temu spółka ma na koncie taki hit jak „Call od Juarez”, który kupiło 1,5 mln klientów z całego świata. Na razie Techland nie myśli o wejściu na rynek publiczny.
Pierwszym podmiotem z branży, który zadebiutował na GPW, pod koniec listopada 2007 r., było City Interactive. W ofercie publicznej akcje firmy, która zajmowała się głównie dystrybucją gier, ale również miała w ofercie własne niskobudżetowe tytuły, cieszyły się średnim wzięciem. Ze sprzedaży akcji City Interactive pozyskało ponad 22 mln zł.
Załamanie koniunktury giełdowej i kryzys gospodarczy bardzo boleśnie dotknęły spółkę. W 2009 r. zanotowała, na poziomie skonsolidowanym, ponad 13 mln zł straty netto. Zarząd postawił wówczas wszystko na jedną kartę. Firma skupiła się na produkcji gry „Sniper”, która trafiła na sklepowe półki wiosną 2010 r. Produkcja, która pochłonęła około 3 mln zł, okazała się dużym sukcesem. Do tej pory kupiło ją przeszło 1 mln fanów, co przyniosło skokową poprawę wyników City Interactive i wzrost kursu akcji. W 2010 r. firma zarobiła prawie 27 mln zł, a kurs przebił poziom 30 zł. Przed premierą „Snipera” oscylował wokół 3 zł.
[srodtytul]Wiedźmin prawdziwym hitem [/srodtytul]
Sukces City Interactive pomógł też innym przedstawicielom branży. Na przełomie lat 2009 i 2010 na giełdowym parkiecie pojawił się kolejny podmiot z tego sektora – CD Projekt. Warszawska spółka, opromieniona sukcesem gry „Wiedźmin”, która jako pierwsza polska produkcja sprzedała się w liczbie ponad 1 mln egzemplarzy (gra miała premierę jesienią 2007 r. i do tej pory kupiło ją prawie 1,9 mln fanów), przejęła kontrolę nad Optimusem. „Wiedźmin” kosztował prawie 30 mln zł, co przez długi czas czyniło go najdroższą polską grą (został zdetronizowany przez „Bullestorm” stworzony przez People Can Fly, który kosztował około 20 mln USD).