CD Projekt opowiada o dalszych planach

Nowego terminu premiery „Wiedźmina” na konsole nowej generacji studio nie podało. Natomiast zasygnalizowało, że w przyszłym roku pojawi się dodatek do „Cyberpunka”.

Publikacja: 14.04.2022 20:31

CD Projekt opowiada o dalszych planach

Foto: Bloomberg

- Celujemy z dodatkiem w 2023 rok - powiedział podczas wieczornej telekonferencji prezes CD Projektu, Adam Kiciński. Szczegóły dotyczące tego dodatku na razie nie są znane. „Cyberpunk” zadebiutował 10 grudnia 2020 r. Do tej pory sprzedał się w ponad 18 mln kopii. Są to szacunki bazujące na informacjach od dystrybutorów. Gra odniosła komercyjny sukces, ale oczekiwania były jeszcze większe. Rozczarowaniem okazały się w szczególności wersji na konsole. W zeszłym roku studio intensywnie pracowało nad usprawnieniami do gry, wydając łącznie osiem aktualizacji.

Zgodnie ze zaktualizowaną strategią, na bieżący rok spółka zapowiedziała: wersję „Cyberpunka” na konsole nowej generacji (premiera odbyła się 15 lutego 2022 r.), wersję „Wiedźmina 3” na konsole nowej generacji, „Cyberpunk Edgherunners” (10-odcinkowy serial anime realizowany wspólnie ze Studio Trigger oraz Netfliksem) i projekt „Golden Nekker” (gra karciana dla jednego gracza rozszerzająca rozgrywkę znaną z „Gwinta”).

Udana końcówka roku

Przychody CD Projektu w 2021 r. wyniosły 888 mln zł, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż „Cyberpunka 2077”. Skonsolidowany zysk netto studia wyniósł 209 mln zł.

- Pomimo wypłaty najwyższej w naszej historii dywidendy w wysokości ponad 500 milionów złotych i realizacji dalszych prac nad wydanymi i nowymi grami, na koniec ubiegłego roku stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrósł o blisko 280 mln zł – podkreśla wiceprezes studia, Piotr Nielubowicz.

Wyniki za sam czwarty kwartał 2021 r. okazały się lepsze od prognoz analityków. Zarówno na poziomie zysków jak i przychodów.

Czekając na Wiedźmina

Na koniec lutego około połowa zatrudnionych osób w grupie pracowała nad nowymi projektami, w tym nad nową grą z serii „Wiedźmin”. Z kolei zespół wsparcia „Cyberpunka” stanowił około jednej dziesiątej załogi - jest podobnych rozmiarów jak zespół zajmujący się grą „Gwint”. Natomiast około 15 proc. pracowników zajmuje się płatnym dodatkiem do „Cyberpunka”.

Raport roczny CD Projektu trafił na rynek w czwartek po sesji. W ciągu dnia akcje taniały w reakcji na wcześniejszą informację o przesunięciu, planowanej na drugi kwartał 2022 roku, premiery gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji. Nowej daty nie podano.

- Decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tego tytułu - powiedział prezes Kiciński. Prace nad produkcją będą kontynuowane w oparciu o wewnętrzny zespół polskiego studia.

Sprzedaż wszystkich gier z serii „Wiedźmin” przekroczyła już imponującą liczbę 65 mln kopii, z czego największa część (ponad 40 mln sztuk) przypadła na trzecią część sagi.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?