Firma CD Projekt, producent gry komputerowej Wiedźmin, nie rezygnuje ze swoich planów giełdowych. Termin debiutu uzależni jednak od koniunktury. - Kończymy prace nad strukturą grupy, jednocześnie przyglądając się obecnej sytuacji na GPW. Jesteśmy po wstępnych rozmowach z partnerami, którzy pomogą nam przygotować prospekt - mówi Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projekt. Spółka informowała już, że chciałaby zadebiutować w 2009 roku i pozyskać z rynku około 120 mln zł.

Gra komputerowa Wiedźmin, stworzona na podstawie powieści Andrzeja Sapkowskiego pod tym samym tytułem, to flagowy produkt CD Projekt. Ze wstępnych szacunków wynika, że od momentu premiery w październiku 2007 roku na całym świecie sprzedaż mogła przekroczyć milion egzemplarzy. Prawdopodobnie dziś CD Projekt przekaże oficjalną informację w tej sprawie. W ręce polskich graczy trafiło około 150 tys. kompletów.

- Przychody ze sprzedaży Wiedźmina rozłożyły się na lata 2007-2008. W samym roku 2007 grupa uzyskała z tego tytułu ponad 20 mln zł przychodów - mówi Nielubowicz. Łączne przychody grupy wyniosły wtedy blisko 150 mln zł, a zysk netto sięgnął 6 mln zł.

Najbliższe plany CD Projekt zakładają wejście na rynek gier online. Firma kupiła od skandynawskiej spółki Funcom licencję na grę Age of Conan z gatunku MMO (massively multiplayer online - gry internetowe rozgrywane przez kilku graczy jednocześnie). Koszt polskiej produkcji wynosi około 1 mln zł. - Premierę zaplanowaliśmy na styczeń. Gry online to bardzo duży rynek na świecie. Przychody ze sprzedaży tego typu gier w przypadku dużych zagranicznych firm sięgają nawet 100 mln USD rocznie. Chcielibyśmy przyczynić się do rozwoju tego segmentu w Polsce. Oceniamy, że u nas regularnie w gry online gra około 150 tys. osób - mówi Marcin Marzęcki, dyrektor marketingu w CD Projekt. Zakłada, że w ciągu trzech lat sprzeda się około 100 tys. egzemplarzy Age of Conan 2009. Przychody z tego tytułu spółka szacuje w przyszłym roku na około 8 mln zł.