PCF Group rusza z emisją akcji

Studio chce pozyskać od 205 mln do 295 mln zł. Ponad 60 proc. papierów obejmie azjatycki wydawca Krafton. Pozyskane z oferty pieniądze spółka przeznaczy na realizację nowej strategii. Jej efektem ma być pięciokrotny wzrost skali biznesu.

Publikacja: 29.05.2023 21:00

Sebastian Wojciechowski jest prezesem i wiodącym akcjonariuszem studia. Jego wycena na GPW sięga 1,2

Sebastian Wojciechowski jest prezesem i wiodącym akcjonariuszem studia. Jego wycena na GPW sięga 1,2 mld zł.

Foto: Fot. Tomasz Pikula/mpr

W poniedziałek ruszyła budowa księgi popytu na akcje PCF Group, potrwa do 1 czerwca. Tego dnia opublikowana zostanie cena emisyjna walorów i nastąpi ich wstępny przydział. Z kolei umowy objęcia akcji będą zawierane od 2 do 6 czerwca, a ostateczna alokacja papierów nastąpi 9 czerwca. – Jesteśmy optymistyczni, jeśli chodzi o emisję – powiedział podczas konferencji prezes i wiodący akcjonariusz PCF Group Sebastian Wojciechowski.

Oferta pod lupą

Emisja dotyczy do 5,85 mln akcji serii F. Spółka chce z niej pozyskać od 205 mln do 295 mln zł. Ponad 60 proc. akcji obejmie Krafton, południowokoreański wydawca i producent gier. Walory będzie kupować po 40,2 zł. Taki pakiet jest wart ponad 144 mln zł brutto. Po ofercie Krafton będzie miał 10 proc. kapitału polskiej spółki. W poniedziałek jej notowania lekko spadały, oscylując w okolicach 39–40 zł.

Oferta jest przeprowadzana w trybie subskrypcji prywatnej, skierowanej do inwestorów kwalifikowanych lub tych, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100 tys. euro. Jest to oferta z wyłączeniem prawa poboru, przy czym akcjonariusze uprawnieni do udziału w ofercie, posiadający co najmniej 0,25 proc. akcji, będą mieli prawo pierwszeństwa objęcia nowych walorów, co umożliwi im utrzymanie dotychczasowego udziału.

Pieniądze z emisji akcji pójdą na realizację planów inwestycyjnych.

– Zaprezentowana w styczniu zaktualizowana strategia zakłada, że większość gier wydamy samodzielnie. Nasz pięcioletni plan finansowy jednoznacznie wskazuje, że przejście na self-publishing w dłuższym terminie buduje większą wartość dla spółki i akcjonariuszy – mówi szef spółki. Dodaje, że jej celem strategicznym jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023–2027, czyli niemal pięciokrotnie wyższych niż w latach 2018–2022.

Premiery i wyniki

Grupa pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania. Cztery to gry z segmentu AAA (duże, wysokobudżetowe), z czego jedna – „Projekt Gemini” – jest już w fazie produkcyjnej i realizowana jest na zlecenie Square Enix. Trzy kolejne – „Projekt Dagger”, „Projekt Bifrost” oraz „Projekt Victoria” – znajdują się w preprodukcji. Spółka zamierza je wydać w modelu self-publishing w latach 2025–2026. Kolejną grą jest „Projekt Red” będący w fazie koncepcyjnej. W portfelu PCF są też dwie gry przeznaczone na platformy wirtualnej rzeczywistości realizowane przez zależne Incuvo.

PCF Group opublikowała wyniki za I kwartał 2023 r. Przychody spadły do 34,9 mln zł z 50,4 mln zł rok temu i wobec prawie 41 mln zł oczekiwanych średnio przez rynek. Również EBITDA, wynik operacyjny i wynik netto odbiegają in minus od prognoz analityków. Na poziomie netto jest 4,6 mln zł straty przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec ponad 6 mln zł zysku oczekiwanych przez rynek i wobec 13,9 mln zł zysku rok temu. Cash flow operacyjny na koniec marca przekroczył 25,7 mln zł wobec 16,7 mln zł na koniec I kwartału 2022 r.

Spółka tłumaczy, że konsekwencją przejścia na self-publishing jest to, że niektóre koszty obciążają bieżące wyniki, natomiast gros przychodów pojawi się w przyszłości. Zarząd zasygnalizował też, że w najbliższych kwartałach oczekuje odwrócenia spadkowego trendu przychodów i wyników w przypadku pozytywnego zakończenia toczących się negocjacji z jednym z globalnych wydawców i zawarcia umowy produkcyjno-wydawniczej.

Technologie
Zwiastun nowego „Wiedźmina” ma już kilka milionów odsłon
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?