Vivid Games sprzedał już 150 tys. kopii „Real Boxing”

Producent gier na urządzenia mobilne zapowiada, że „Real boxing” pojawi się również w wersji na najnowszą konsolę Nvidia Shield

Aktualizacja: 16.02.2017 02:41 Publikacja: 09.01.2013 12:02

Vivid Games sprzedał już 150 tys. kopii „Real Boxing”

Foto: spółka

Notowana na NewConnect spółka sprzedała do tej pory 150 tys. kopii gry „Real Boxing", ujawnił w środę Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Tytuł zadebiutował w połowie listopada. Był najważniejszą zeszłoroczną premierą spółki. – Chcemy w tym roku sprzedać co najmniej drugie tyle kopii tylko w wersji urządzenia Apple (system operacyjny iOS – red.) – deklaruje prezes. Przypomina, że „Real Boxing" zdobył szereg wyróżnień i nagród i spotkał się z pozytywnym odbiorem na rynku. - Dlatego zdecydowaliśmy, że to będzie fundament naszej firmy. Chcemy, tak jak zapowiadaliśmy, sprzedawać grę w wersji na inne systemy operacyjne – mówi Kościelny. Prezes zapowiada, że w lutym tytuł zadebiutuje w wersji na urządzenia z systemem Android, w tym na nową konsolę Nvidia Shield, która została zaprezentowana na niedawnych targach CES w Las Vegas. Polska gra będzie jednym z tzw. tytułów startowych na to urządzenie. –W dłuższym horyzoncie wersje gry na Android powinny mieć większą sprzedaż niż na iOS – mówi. Sygnalizuje, że w III kwartale „Real Boxing" zadebiutuje też na konsoli PS Vita. – To nie będzie ostatnie platforma, na którą nasza gra zostanie wydana – zapowiada Kościelny. Nie rozwija tematu.

W 2012 r. firma wypuściła na rynek łącznie sześć nowych tytułów. Wcześniej zapowiadała osiem premier. – „Speedball 2 Evolution" ukaże się w I kwartale tego roku w wersji na PC i komputery Mac i będzie sprzedawany na Steam (największy serwis internetowy z grami w postaci cyfrowej – red.) – wyjaśnia prezes. - „Ski Jumping Pro" zadebiutuje w tym miesiąc bo, po konsultacjach z partnerami, uznaliśmy, że to będzie lepszy termin – dodaje. Łącznie w zeszłym roku spółka sprzedała 5 mln kopii różnych swoich produkcji (w tym starszych).

Kościelny twierdzi, że Vivid Games zdecydował się nieco zmodernizować strategię. – Chcemy skupić się na mniejszej ilości tytułów ale każdy z nich będzie bardziej dopracowany co powinno przekładać się na większą sprzedaż – oświadcza. Powołuje się na doświadczenia zebrane przy „Real Boxing". Zapowiada, że kolejna produkcja tego kalibru trafi na rynek jesienią tego roku. Budżet gry będzie co najmniej porównywalny z „Real Boxing" czyli sięgnie 1 mln zł. Tytuł powinien od razu zadebiutować w wersji na systemy operacyjny iOS jak i Android.

Firma chce też skupić się na własnych produkcjach a nie tworzeniu gier na zlecenie. – Nie będziemy całkowicie realizowali z tego typu projektów – mówi. W 2012 r. przychody z tego źródła stanowiły ok. 20 proc. obrotów spółki. Vivid Games chce też wydawać gry innych producentów. – Zgłasza się do nas coraz więcej mniejszych producentów, którzy doceniają nasze osiągnięcia – wskazuje prezes.

Podtrzymuje prognozę Vivid Games  na 2012 r. Zakładała, że przychody sięgną 4,65 mln zł (w 2011 r. było to 2,53 mln zł) a zysk netto wyniesie 0,74 mln zł (0,23 mln zł).

Kierowana przez Kościelnego firma zadebiutował na NewConnect w czerwcu ub.r. Wcześniej sprzedał inwestorom 8,8 mln akcji serii B po 0,34 zł. Nieco ponad połowę z tej puli nabył fundusz Giza Polish Ventures. Po podwyższeniu kapitał zakładowy Vivid Games dzieli się na 21,2 mln papierów. Na parkiecie kosztują po ok. 0,55 zł.

Technologie
Vigo robi krok naprzód w rozwoju HyperPIC
Technologie
DataWalk. Wyniki za pierwszy kwartał i patent w USA
Technologie
Vigo ma umowę z NCBiR. Otrzyma dofinansowanie na projekt HyperPIC. Akcje reagują
Technologie
Lichthund uplasował wszystkie akcje. Jest redukcja
Technologie
UOKiK bierze pod lupę sektor gier
Technologie
Scanway z umową na dostawę dwóch teleskopów dla spółki z Korei Płd.