W poniedziałek do grona spółek giełdowych dołączył kolejny producent gier komputerowych. Na starcie prawa do akcji serii B Vivid Games kosztowały 0,39 zł. To oznacza, że inwestorzy, którzy nabyli papiery technologicznej spółki w ofercie prywatnej, zarobili po 14,7 proc.

Vivid Games sprzedał w marcu 31 inwestorom 8,8 mln akcji serii B po 0,34 zł. Nieco ponad połowę z tej puli nabył Giza Polish Ventures. GVP to fundusz venture capital utworzony przy wsparciu Krajowego Funduszu Kapitałowego z inicjatywy izraelskiego funduszu Giza VC (zarządza aktywami o wartości ponad 600 mln USD). Jednym z założycieli Giza Polish Ventures jest Marek Borzestowski, który był jednym z twórców Wirtualnej Polski. Po podwyższeniu kapitał zakładowy Vivid Games dzieli się na 21,2 mln papierów. Po 32,1 proc. należy do Remigiusza Kościelnego, prezesa spółki i Jarosława Wojczakowskiego (wiceprezesa). GVP ma prawie 19,6 proc. kapitału.

Vivid Games działa od 2006 r. Oprócz centrali w Bydgoszczy ma też filię w Łodzi. Posiada też oddział w Londynie i biuro w San Francisco. Do tej pory wyprodukował ok. 150 gier na urządzenia przenośne, w zdecydowanej większości na zlecenie. Produkty są dystrybuowane drogą cyfrową, w tym przez AppStore i Android Market. Największym hitem Vivid Games jest "Ski Jumping 2012", który to tytuł zadebiutował w grudniu 2011 r., "FIM Speedway GP" oraz "Speedball 2 Evolution". Do końca roku, jak zapowiada prezes, spółka planuje wydać osiem nowych tytułów. - Nad większością z nich trwają już prace – oznajmia. Jest przekonany, że premiery będą miały istotny wpływ na tegoroczne wyniki Vivid Games. W 2011 r. podmiot miał 2,53 mln zł przychodów i 0,23 mln zł zysku netto. Plan na bieżący rok zakłada wzrost sprzedaży do 4,65 mln zł a zarobku netto do 0,74 mln zł. Po trzech miesiącach obroty wynoszą 0,76 mln zł (rok temu było to 0,28 mln zł) a strata netto sięga 22 tys. zł (rok wcześniej ujemny wynik sięgał 272 tys. zł).

Vivid Games zamierza wydać pieniądze pozyskane od inwestorów (łącznie zebrał 3 mln zł brutto choć pierwotne plany mówiły, że będzie to 5 mln zł) na zwiększenie zatrudnienia (wyda na ten cel do 1 mln z), inwestycycje technologiczne (0,6 mln zł), marketing nowych gier (0,2 mn zł) oraz rozwój technologii i zakup licencji do nowych tytułów (łącznie ok. 1 mln zł).

Producent gier jest 386 spółką notowaną na NewConnect.