Gry z Polski. Lipiec będzie ciekawy

„Wiedźmin: Pogromca Potworów" oraz „Chernobylite" – to tylko przykłady premier zaplanowanych na najbliższe tygodnie.

Aktualizacja: 06.07.2021 07:09 Publikacja: 06.07.2021 05:30

Tytuł „Wiedźmin: Pogromca Potworów” będzie wykorzystywać technologię rzeczywistości rozszerzonej.

Tytuł „Wiedźmin: Pogromca Potworów” będzie wykorzystywać technologię rzeczywistości rozszerzonej.

Foto: materiały prasowe

WIG.GAMES rozpoczął tydzień od lekkiego wzrostu. W poniedziałek po południu zyskiwał niespełna 1 proc., do 24 tys. pkt. Dobrze radziło sobie Ten Square Games, które kilka dni temu poinformowało o planowanym przejęciu włoskiego studia Rortos. Na plusie w poniedziałek był też CD Projekt, który zapowiedział premierę nowej gry.

Czas na Wiedźmina

Studio Spokko, wchodzące w skład grupy CD Projektu, ogłosiło, że tytuł „Wiedźmin: Pogromca Potworów", wykorzystujący technologię rzeczywistości rozszerzonej, zostanie wydany 21 lipca. Akcja gry rozgrywa się przed wydarzeniami z flagowej wiedźmińskiej serii CD Projektu. Spokko poinformowało, że użytkownicy smartfonów z Androidem mogą już teraz dokonać prerejestracji w Google Play. „Wiedźmin: Pogromca Potworów" będzie dostępny za darmo na iOS i Androida.

Dotychczas największym globalnym sukcesem wśród tytułów wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości był „Pokemon Go", który od czasu premiery przynosi przychody rzędu 600–800 mln USD rocznie. Popularnością cieszy się też „Harry Potter: HM".

Jak wskazuje DM BDM, na dalszych miejscach znajdują się takie produkcje, jak „Jurassic World Alive" oraz „The Walking Dead: Our World". Zdaniem analityków to właśnie tym dwóm ostatnim tytułom jest najbliżej do mobilnego „Wiedźmina". Uważają, że sukcesu „Pokemonów" i gry o Harrym Potterze nie uda się powtórzyć, przede wszystkim z powodu zdecydowanie większej rozpoznawalności ich tematyki niż świata Wiedźmina. Spodziewają się, że w pierwszych latach gra polskiego studia będzie wypracowywała 50–70 mln zł przychodów rocznie.

Inne produkcje pod lupą

Z kolei na 28 lipca zaplanowano premierę gry „Chernobylite", której producentem jest The Farm 51, a wydawcą All in Games. Na razie tytuł zostanie wypuszczony w wersji na pecety, a premiera na pozostałych platformach ma nastąpić nie później niż do końca III kwartału 2021 r.

– Z uwagi na nasze uzgodnienia z deweloperem, The Farm 51, nie możemy podać dokładnej wishlisty, ale kształtuje się bardzo dobrze – mówił w niedawnej rozmowie z „Parkietem" Piotr Żygadło, prezes All in Games.

Na rynek trafiły też wieści dotyczące gry „112 Operator" autorstwa Game Operators. W poniedziałek jego akcje zyskiwały niespełna 1 proc. Gra trafi na platformę Nintendo Switch 23 lipca. Podmiotem portującym grę na tę platformę jest notowana na NewConnect Sonka, której kurs rozpoczął tydzień od ponad 5-proc. wzrostu. Wersja „112 Operator" na pozostałe platformy, czyli na PlayStation i Xbox, trafi na rynek we wrześniu 2021 r. Później planowane jest wydanie dodatków do gry na wszystkie platformy.

Ciekawe wieści napływają też w ostatnim czasie z Bloober Teamu. Krakowskie studio nawiązało współpracę z dużym japońskim koncernem Konami. Branża i inwestorzy zastanawiają się, jaką grą zaowocuje to partnerstwo. Na razie szczegóły współpracy z Konami owiane są tajemnicą.

W międzyczasie Bloober Team rozbudowuje swój portfel i ofertę dla graczy. Na 6 lipca zaplanował rozpoczęcie dystrybucji gry „Blair Witch VR Edition" w wersji na platformę Oculus Rift.

Technologie
Branża gier pod lupą UOKiK. Czy złamano prawo?
Technologie
Globalny wyścig przyspiesza. Regulacje nie pomagają, ale przybywa zastosowań nowej technologii
Technologie
Sztuczna inteligencja zaczyna nam uciekać
Technologie
Szef PlayWaya: kieruję się sentencją „show me the money"
Technologie
Asbis chce zarobić ćwierć miliarda
Technologie
DataWalk rozpycha się w USA