"W marcu br. złożyliśmy do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt  Big Cheese Studio. Liczymy, że w tym roku dołączymy do grona spółek publicznych notowanych na rynku regulowanym GPW. Debiut na głównym rynku jest jednym z naszych najważniejszych tegorocznych celów. Rozważamy przeprowadzenie publicznej oferty akcji, pozyskane w ten sposób środki od inwestorów przeznaczylibyśmy na rozbudowę zespołu i produkcje nowych gier" - powiedział prezes Big Cheese Studio Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.

Flagowym projektem Big Cheese Studio jest "Cooking Simulator", który miał premierę 6 czerwca 2019 roku. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. W 2020 roku projekt został udostępniony także na Nintendo Switch i Xbox One, a w 2021 r. na Play Station 4 oraz  VR, przypomniano.

Wraz z rozwojem działalności, produktów i kompetencji Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców, skupiając się na projektowaniu gier z gatunku symulatory, Tycoon oraz manager/ekonomia. Strategia Big Cheese Studio zakłada zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Aktualnie spółka pracuje nad trzema własnymi grami, wskazano również.

Spółka zamierza produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego tempa rozwoju oraz dyscyplinie kosztów wytworzenia projektu, podkreślono w materiale.

Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 nowymi produktami. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay.