Wydatki na gry mobilne wzrosły w pierwszym półroczu 2020 r. o 21,2 proc. rok do roku, do 36,6 mld USD. Gry pobrano łącznie 28,5 mld razy, czyli o 42,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku - wynika z szacunków portalu Sensor Tower, które podał PAP.

Wydatki na gry w sklepie App Store wzrosły o 22,7 proc. do 22,2 mld USD, a w sklepie Google Play o 19 proc. do 14,4 mld USD. Jak szacuje Sensor Tower, łącznie na wszystkie aplikacje mobilne wydano w pierwszym półroczu ponad 50 mld USD, o 23,4 proc. więcej niż przed rokiem. Portal zwraca uwagę, że dynamika wzrosła w porównaniu z zestawieniami pierwszych półroczy 2019 i 2018 roku, kiedy tempo wzrostu sięgnęło 20 proc. Analitycy uzasadniają to skutkami trwającej pandemii COVID-19, która zwiększyła popyt na cyfrową rozrywkę.

Aplikacje mobilne pobrano w pierwszej połowie tego roku 71,5 mld razy, czyli o 26,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Większość pobrań, 53,2 mld, miała miejsce w Google Play. W samym II kwartale wydatki na aplikacje mobilne wyniosły 26,4 mld USD i były o 28,8 proc. wyższe rok do roku.

Dane publikowane w ostatnich latach przez portal branżowy Newzoo potwierdzają, że gry na urządzenia mobilne są najszybciej rozwijającym się segmentem w całym rynku gier. Wartość tego segmentu w 2020 r. może przekroczyć 77 mld USD, co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost względem 2019 r. Natomiast w 2023 r. wartość rynku gier mobilnych może przekroczyć poziom 100 mld USD - szacuje Newzoo.

Na GPW przedstawicielem sektora gier mobilnych jest m.in. Ten Square Games. Jego notowania poruszają się w mocnym trendzie wzrostowym. W środę przez południem za akcję TSG trzeba zapłacić 531 zł, po wzroście o ponad 2 proc. Przekłada się to na kapitalizację przekraczającą 3,8 mld zł. Wyższą niż wycena takich firm jak Energa, Enea czy Grupa Azoty.