Moonlit działa od pięciu lat, początkowo jako software house, produkując technologie do gier oraz same gry na zlecenie zewnętrznych podmiotów. Do tej pory zrealizował 16 produkcji na zlecenie.

Wejście na NewConnect ma umożliwić spółce realizację autorskich projektów. Do 2021 roku Moonlit planuje wydanie sześciu, które obecnie są w fazie produkcji. Flagowym produktem ma być symulator przetrwania pt. „Baikonur". Przygotowywana jest również gra na licencji programu należącego do Discovery pt. „Deadliest Catch" dla Ulitmate Games.

Prezes Michał Gardeła i wiceprezes Maciej Siwek zaznaczyli, że siłą napędowa Moonlit jest nie tylko produkcja gier, ale również opracowywanie autorskich technologii. Należą do nich system symulacji wody Ulitmate Water System, który firma określa jako jeden z najbardziej zaawansowanych na świecie, oraz opracowywany system oświetlenia Angular Light, który zajął drugie miejsce w konkursie GameInn.

24 proc. udziałów Moonlit należy do spółki PlayWay, Przedstawiciele debiutanta podkreślili w trakcie prezentacji, że każda wydana produkcja będzie się wiązać z kolejnymi sukcesami i, co za tym idzie, rozwojem. W zeszłym roku Moonlit zanotował stratę w wysokości 672 tys. zł netto, przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 530,8 tys. zł.