Producenci gier będą ratować statystyki IPO

Games Operators i Gaming Factory podtrzymują plan wejścia na GPW. Kto jeszcze wybiera się na parkiet?

Publikacja: 08.01.2020 05:00

Producenci gier będą ratować statystyki IPO

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

W ostatnich czterech latach spółki z branży gier stanowiły średnio 19 proc. wszystkich debiutantów na GPW i 31 proc. na NewConnect – wynika z naszych szacunków. W tym roku ten odsetek również będzie wysoki. Wprawdzie Arts Alliance (tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą m.in. Prime Bit Games, Kool2Play i KoolThings) właśnie poinformowało, że wstrzymuje się z przeprowadzką z NewConnect na GPW, ale spółki spoza rynku publicznego podtrzymują swoje plany.

Na ostatniej prostej

Z grona dziewięciu studiów notowanych na GPW największą kapitalizację ma CD Projekt. Utrzymuje się on ponad progiem 27 mld zł. Wiceliderem jest PlayWay, którego wycena przekracza 1,6 mld zł. To właśnie on w ostatnich latach jest największym „źródłem" debiutantów w branży gier. Na parkiet trafiają powiązane z nim kapitałowo studia. Wśród nich jest Games Operators. Z naszych informacji wynika, że jego oferta publiczna jest na ostatniej prostej.

Studio może się pochwalić wysoką sprzedażą gry „911 Operator", a na horyzoncie widać kontynuację tego tytułu – czyli „112 Operator". W całym 2020 r. spółka chce wypuścić na rynek około dziesięciu produkcji. – Wszystkie obecnie tworzone gry mają zapewnione finansowanie – mówi Bartek Gajewski, prezes Games Operators. Wyniki studia za 2019 r. nie są jeszcze znane. W 2018 r. zanotowało ponad 5,4 mln zł przychodów i zysk netto przekraczający 3,5 mln zł. Przedstawiciele spółki podkreślają, że – w przeciwieństwie do wielu projektów z tej branży, kuszących ostatnio inwestorów – Games Operators jest zyskowne i wypracowuje wysoką marżę.

GG Parkiet

Pod nadzorem studia pracuje obecnie 15 zespołów deweloperskich, w tym kilka zagranicznych.

Prospekty w KNF

Swoje plany debiutu na rynku głównym podtrzymuje również Gaming Factory, zarządzane przez Mateusza Adamkiewicza. Prospekt emisyjny spółki jest już w Komisji Nadzoru Finansowego. Debiut zaplanowano na I półrocze. Szczegóły oferty publicznej nie są na razie znane.

Jesienią zeszłego roku spółka zaprezentowała nową strategię – zakłada ona produkcję własnych tytułów oraz wydawanie w ciągu roku około dziesięciu gier. Debiutant powołał też – razem z Ultimate Games – nową firmę, która zajmie się przystosowaniem gier do technologii wirtualnej rzeczywistości. Obie spółki mają w niej po 45 proc. udziałów, a pozostałe 10 proc. otrzymał zespół.

Na GPW wejść chce też 1C Entertainment, ale czeka na lepszy moment. Postępowanie w sprawie zatwierdzenia jego prospektu ma status „zawieszone".

Większą dynamikę widać na rynku alternatywnym, gdzie w 2018 i 2019 r. branża gier odpowiadała za niemal połowę wszystkich debiutów. W tym roku pierwsze studio pojawi się na parkiecie 17 stycznia. Będzie to Drageus Games.

Czekając na Techland

Na rynku od dawna mówi się również o planowanym upublicznieniu Techlandu. Na razie jednak nie ma nowych wieści w tej sprawie. Gdyby Techland zadebiutował na GPW, stanowiłby przeciwwagę dla CD Projektu, którego kapitalizacja utrudnia stworzenie klasycznego indeksu sektorowego.

Jego odpowiednikiem jest WIG.GAMES, publikowany od 18 marca 2019 r. na podstawie wartości portfela akcji pięciu najbardziej płynnych studiów. Aktualnie tworzą go: CD Projekt, 11 bit studios, Ten Square Games, PlayWay i CI Games.

Technologie
Nowa szefowa Comarchu: stawiamy na ekspansję zagraniczną
Technologie
Lichthund rusza z ofertą publiczną
Technologie
Cyfrowy Polsat kończy 2023 rok z 312 mln zł zysku
Technologie
Grupa Polsat Plus miała 130 mln zł zysku netto w IV kw. 2023
Technologie
DataWalk miał 28,15 mln zł straty netto w 2023 r.
Technologie
Technologiczna pogoń za liderami