Gry. Sponsorzy pchają się do e-sportu

E-sport już dawno przestał być tylko zabawą. Profesjonalne zawody stają się nową dyscypliną sportu i potężną gałęzią biznesu. W tym roku branża ta po raz pierwszy wypracuje ponad 1 mld USD przychodu – podaje Deloitte.

Publikacja: 28.12.2018 05:04

Rozgrywki e-sportowe skupiają 300 mln fanów na całym świecie. Za pięć lat rynek ten ma być wyceniany

Rozgrywki e-sportowe skupiają 300 mln fanów na całym świecie. Za pięć lat rynek ten ma być wyceniany na 2,2 mld USD.

Foto: materiały prasowe

Jeszcze w 2012 r. rynek tzw. elektronicznego sportu wart był 130 mln USD. Według prognoz w 2019 r. będzie to już jednak niemal dziesięć razy więcej. Szacuje się, że aż 80 proc. tych generowanych przez branżę przychodów stanowią wpływy z reklam i sponsoringu. Choć to wciąż niewielki procent wydatków, jakie firmy na całym świecie łożą na sport (wartość sponsoringu sportowego w 2018 r. ma sięgnąć ok. 66 mld USD), to dynamika tego rynku jest imponująca. Wystarczy wspomnieć, że dziś wielkość widowni e-sportowej jest dwa razy większa niż w 2014 r. (wynosi 380 mln widzów), a w 2020 r. ma sięgnąć niemal 0,6 mld widzów. To wyzwanie dla telewizji. I sponsorów.

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów parkiet.com

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji Parkiet.com

Zyskaj pełen dostęp do analiz, raportów i komentarzy na Parkiet.com

Technologie
Asseco SEE zapowiada przyspieszenie
Technologie
Shoper z mocnym wynikami. Akcje drożeją
Technologie
11 bit studios zdominowało kalendarz premier
Technologie
Drago odcina kupony od flagowej produkcji
Technologie
Woodpecker już na GPW
Technologie
CI Games opowiada o kolejnych premierach