The Dust: kolejny producent gier idzie na NewConnect

The Dust, spółka specjalizująca się w tworzeniu gier mobilnych, planuje zadebiutować na rynku NewConnect.

Publikacja: 09.08.2017 11:11

The Dust: kolejny producent gier idzie na NewConnect

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

Producent opublikował memorandum informacyjne w związku z pierwszą ofertą publiczną akcji. Zapisy na akcje w ramach transzy dla inwestorów indywidualnych będą trwały od 22 do 29 sierpnia. Zapisów będzie można dokonać za pośrednictwem Polskiego Domu Maklerskiego, Millennium Domu Maklerskiego oraz Domu Maklerskiego Capital Partners.

The Dust tworzy gry w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Na zlecenie klientów korporacyjnych spółka zrealizowała gry m.in. dla grupy Maspex (marki Tymbark i Kubuś). Jest też autorem „Kings of Cards" - pierwszej gry w technologii rozszerzonej rzeczywistości na platformę Microsoft.

W ramach publicznej oferty akcji inwestorzy będą mogli kupić 220 tys. akcji, z czego 145 tys. będą stanowiły akcje nowej emisji serii C, a kolejne 75 tys. - istniejące akcje serii B. Cena maksymalna, po której będą składane zapisy w transzy inwestorów indywidualnych, zostanie podana 22 sierpnia, w dniu rozpoczęcia zapisów na akcje. Inwestorzy indywidualni będą mogli składać zapisy do 29 sierpnia. 30 sierpnia spółka opublikuje cenę emisyjną akcji. W dniach 31 sierpnia i 1 września będą przyjmowane zapisy w transzy dużych inwestorów. Do 8 września planowany jest przydział oferowanych akcji, które w IV kwartale mają zadebiutować na rynku NewConnect.

- Celem emisji jest pozyskanie środków na przyśpieszenie realizacji strategii, która zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu gier własnych w modelu F2P - mówi Jakub Wolff, prezes The Dust. Gry mobilne to najszybciej rozwijający się segment rynku gier, a według prognoz Newzoo jego wartość wzrośnie do 65 mld dol. w 2020 r. To o 68 proc. więcej niż w 2016 r.

Środki pozyskane w ramach emisji mają zostać przeznaczone m.in. na ekspansję na rynku gier własnych w modelu F2P. W 2016 r. przychody z tytułu produkcji własnych stanowiły zaledwie 10 proc. wszystkich przychodów. Plany spółki zakładają ich systematyczny wzrost do 72 proc. w 2019 r., przy jednoczesnym utrzymaniu i rozwoju działalności na zlecenie.

Spółka w memorandum informacyjnym opublikowała również wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w I półroczu br. wyniosły 625 tys. zł, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z przychodami w całym 2016 r. Zysk netto wynosił 399 tys. zł i był ponad 5 krotnie wyższy niż w całym 2016 r.

Technologie
11 bit studios zdominowało kalendarz premier
Technologie
Drago odcina kupony od flagowej produkcji
Technologie
Woodpecker już na GPW
Technologie
CI Games opowiada o kolejnych premierach
Technologie
CI Games tanieje po wynikach
Technologie
Allegro nadal na fali