Entuzjazm fanów gier wysoko uniósł TSG

Od kilku tygodni ceny akcji studiów szybują. To pomogło piątkowemu debiutantowi, którego wycena przebiła 300 mln zł.

Publikacja: 12.05.2018 05:04

Entuzjazm fanów gier wysoko uniósł TSG

Foto: materiały prasowe

Ten Square Games jest 479. spółką notowaną na głównym rynku oraz czwartym tegorocznym debiutantem. W kolejce są następni, w tym również producenci gier. Na główny parkiet wybierają się Aidem Media oraz kilka spółek notowanych obecnie na NewConnect (m.in. T-Bull, Bloober Team czy Cherrypick Games).

Debiut z przytupem

Na otwarciu piątkowej sesji akcje TSG podrożały o 13,5 proc., a po południu zwyżki przybrały na sile. Kurs rósł o ponad 16 proc., sięgając 54 zł. Uwagę zwracał również wysoki obrót. Tylko w pierwszej połowie sesji jego wartość przekroczyła 6 mln zł. Maciej Popowicz, prezes TSG, podkreśla, że wejście na giełdę umożliwi spółce rynkową wycenę biznesu i pozwoli jeszcze bardziej uwiarygodnić go w oczach obecnych i przyszłych inwestorów. W kwietniu spółka przeprowadziła ofertę publiczną, w której dotychczasowi akcjonariusze sprzedali inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym łącznie ponad 2 mln akcji, co stanowi około 28 proc. kapitału. Cenę sprzedaży akcji ustalono na 46 zł (maksymalna wynosiła 48 zł), a wartość oferty przekroczyła 94 mln zł.

GG Parkiet

Ten Square Games specjalizuje się w grach o tematyce hobbystycznej. Produkuje i wydaje je w modelu free-to-play, zarabiając na mikropłatnościach i reklamach. Studio ma na koncie ponad 200 gier, a najbardziej rozpoznawalnymi są „Let's Fish" i „Fishing Clash" (obecnie najbardziej popularna gra wędkarska na świecie).

Ulubieńcy rynku

TSG jest czwartą spółką z branży gier pod względem kapitalizacji na GPW. Prym wiedzie CD Projekt, a na podium są też 11 bit studios oraz PlayWay. Ich notowania nie tylko poruszają się w długoterminowym trendzie wzrostowym, ale właśnie te trzy spółki w ostatnich tygodniach bardzo mocno drożeją. W przypadku każdej powodem są premiery – już zrealizowane bądź oczekiwane.

Falę mocnych zwyżek pod koniec kwietnia zapoczątkowało 11 bit studios, które wtedy wypuściło na rynek grę „Frostpunk". Jej sukces przerósł oczekiwania analityków i samej spółki. Tytuł potrzebował zaledwie kwadransa, żeby wskoczyć na pierwsze miejsce bestsellerów na Steamie. W ciągu 66 godzin od premiery sprzedało się ponad 250 tys. egzemplarzy i już wtedy spółka z nawiązką odzyskała zainwestowane pieniądze. W tym roku wypuści jeszcze dwie gry: „Moonlightera" i „Children of Morta". Zapowiada też niespodziankę związaną z „This War of Mine". Od czasu premiery „Frospunka" 11 bit podrożało o ponad połowę. W piątek kurs rósł o ponad 7 proc., a kapitalizacja zbliżyła się do 1 mld zł.

Niemal 14-krotnie wyżej wyceniany jest CD Projekt, który w ostatnich dniach drożeje na fali oczekiwań co do „Cyberpunka". Spółka na razie nie ujawnia informacji na jego temat, ale gracze i inwestorzy mają nadzieję, że podczas czerwcowych targów w Los Angeles to się zmieni. Na rynku aż huczy od plotek dotyczących treści tej gry i harmonogramu produkcji, ale spółka konsekwentnie ich nie komentuje.

Piątek był kolejnym dniem mocnych zwyżek wspomnianego już PlayWaya. Akcje drożały o kilkanaście procent, a kapitalizacja znacząco przekroczyła 900 mln zł. Tu paliwem jest oczekiwanie na premierę „Agony", którą zaplanowano na 29 maja. Furorę wywołał wypuszczony w środę zwiastun fabularny tej gry – horroru o piekle. Na tyle sugestywnego i brutalnego, że jego twórcy musieli go ocenzurować (mimo iż przeznaczony jest dla graczy od 18. roku życia). Dopóki gra nie trafi na rynek, trudno przesądzać o jej sukcesie, ale wiele na niego wskazuje. Analitycy zwracają uwagę m.in. na bardzo dobrą przedsprzedaż.

Zmienne szczęście firm

Nadużyciem byłoby twierdzenie, że fala zwyżek dotyczy całej branży. Mocno poniżej ceny z IPO notowane są chociażby akcje grupy Artifex Mundi. W piątek taniały o ponad 6 proc. Spółka podała strategię na najbliższe lata i zadeklarowała, że w perspektywie lat 2020–2021 planuje osiągnąć przepływy pieniężne, pozwalające na wypłatę dywidendy. Zamierza skupić się na trzech segmentach – będą to gry z tzw. gatunku HOPA, free-2-play oraz premium.

Z czego wynikała piątkowa przecena akcji? Warto odnotować, że na rynek trafił jeszcze jeden raport bieżący: zwołano walne zgromadzenie, a w porządku obrad znajduje się uchwała o podwyższeniu kapitału. Ma to być emisja bez prawa poboru. Zarząd uzasadnia, że taka forma jest szybsza i zapewni większą elastyczność. Ponadto spółka liczy na poszerzenie grona inwestorów, żeby zwiększyć płynność akcji.

[email protected]

Technologie
Shoper z mocnym wynikami. Akcje drożeją
Technologie
11 bit studios zdominowało kalendarz premier
Technologie
Drago odcina kupony od flagowej produkcji
Technologie
Woodpecker już na GPW
Technologie
CI Games opowiada o kolejnych premierach
Technologie
CI Games tanieje po wynikach