Polski samochód
Re: Polski samochód
Ładny samochodzik
"Sukces to drabina, po której nie sposób
wspiąć się z rękami w kieszeniach"
- Philip Wylie
wspiąć się z rękami w kieszeniach"
- Philip Wylie
REKLAMA
Re: Polski samochód
Pewnie że ładny czekamy na komercjalizacje ale Niemcy na pewno będą ujadać żeby się nie udaloŁadny samochodzik
Re: Polski samochód
Nie patrzmy na Niemców tylko patrzmy na siebie i róbmy to, co Polsce daje korzyść
"Sukces to drabina, po której nie sposób
wspiąć się z rękami w kieszeniach"
- Philip Wylie
wspiąć się z rękami w kieszeniach"
- Philip Wylie
Re: Polski samochód
Zasadniczo się zgadzam ale niemiec nie będzie stał z boku i czekał jak mu konkurencja rośnie pod nosemNie patrzmy na Niemców tylko patrzmy na siebie i róbmy to, co Polsce daje korzyść
-
- Młodszy chorąży sztabowy
- Posty: 3747
- Rejestracja: 25 lip 2017 08:40
Re: Polski samochód
Jak ruszy produkcja i PO dojdzie do władzy to wtedy to sprzeda Niemcowi pod haslem prywatne jest lepsze...
Po co sie ekscytować ....
Po co sie ekscytować ....
"bandyty nie ma" - Cymcyk
S EURO na M 4,59 S EURO na M 4,665 FW20 L 1928
1/4xtb - 16,0 PKN 1/4- 62,6 Mercator 1/4 282
S EURO na M 4,59 S EURO na M 4,665 FW20 L 1928
1/4xtb - 16,0 PKN 1/4- 62,6 Mercator 1/4 282
Re: Polski samochód
Dokładnie albo od razu zamkną bez ceregieliJak ruszy produkcja i PO dojdzie do władzy to wtedy to sprzeda Niemcowi pod haslem prywatne jest lepsze...
Po co sie ekscytować ....
Re: Polski samochód
Polskie” auto polityczne
Przypomnijmy: to samochód nie polski, ale „polski”. Stroną inżynieryjną zajęła się niemiecka firma, projektem – włoska. W Polsce miałaby powstać po prostu montownia tego cudeńka i tyle. Przede wszystkim jednak to nie jest projekt rynkowy. To projekt czysto polityczny. Stoi za nim państwowa spółka ElectroMobility Poland (mająca już trzeciego szefa począwszy od swojego powołania w drugiej połowie 2016 r.), w której udziałowcami są cztery energetyczne spółki skarbu państwa: PGE, Energa, Enea oraz Tauron. Każda ma po 25 proc. udziałów. Oczywiście każda z nich została zmuszona do wejścia w to przedsięwzięcie na mocy decyzji politycznej.
Tę decyzję najlepiej przypomnieć sobie, wspominając zapowiedź Mateusza Morawieckiego, o której on sam najchętniej by zapomniał: w 2025 r. w Polsce będzie milion aut elektrycznych. Widniała ona zresztą przez długi czas na głównej stronie ElectroMobility Poland. Morawieckiego nie interesowała praktyczna strona realizacji tego przedsięwzięcia – kwestia infrastruktury albo tego, jak wyrównać utracone przychody budżetu z opodatkowania benzyny, gdyby tradycyjne samochody zaczęły wypierać elektryczne. Nie interesowało go też, czy Polacy będą chcieli takie auta kupować. Dla niego elektromobilność była propagandową kotwicą wizji pobudzania innowacyjności.
Dla ścisłości: na koniec 2019 r. w Polsce było zarejestrowanych – uwaga – trochę ponad 10 tys. samochodów elektrycznych, z czego jedynie połowę stanowiły auta na baterię, a więc takiego rodzaju, jakiego ma być „Mizera”.
Przypomnijmy: to samochód nie polski, ale „polski”. Stroną inżynieryjną zajęła się niemiecka firma, projektem – włoska. W Polsce miałaby powstać po prostu montownia tego cudeńka i tyle. Przede wszystkim jednak to nie jest projekt rynkowy. To projekt czysto polityczny. Stoi za nim państwowa spółka ElectroMobility Poland (mająca już trzeciego szefa począwszy od swojego powołania w drugiej połowie 2016 r.), w której udziałowcami są cztery energetyczne spółki skarbu państwa: PGE, Energa, Enea oraz Tauron. Każda ma po 25 proc. udziałów. Oczywiście każda z nich została zmuszona do wejścia w to przedsięwzięcie na mocy decyzji politycznej.
Tę decyzję najlepiej przypomnieć sobie, wspominając zapowiedź Mateusza Morawieckiego, o której on sam najchętniej by zapomniał: w 2025 r. w Polsce będzie milion aut elektrycznych. Widniała ona zresztą przez długi czas na głównej stronie ElectroMobility Poland. Morawieckiego nie interesowała praktyczna strona realizacji tego przedsięwzięcia – kwestia infrastruktury albo tego, jak wyrównać utracone przychody budżetu z opodatkowania benzyny, gdyby tradycyjne samochody zaczęły wypierać elektryczne. Nie interesowało go też, czy Polacy będą chcieli takie auta kupować. Dla niego elektromobilność była propagandową kotwicą wizji pobudzania innowacyjności.
Dla ścisłości: na koniec 2019 r. w Polsce było zarejestrowanych – uwaga – trochę ponad 10 tys. samochodów elektrycznych, z czego jedynie połowę stanowiły auta na baterię, a więc takiego rodzaju, jakiego ma być „Mizera”.
Na moje posty wprowadzony jest zakaz odpowiadania ( cytowania ) przez DOCHODZENIOWEGO ORAZ K(OSE) jako osoby fanatycznie upolitycznione. Reszte serdecznie zapraszam do dyskusji
Re: Polski samochód
Tak ujadasz że zajęło się tym państwo...jakoś przez 30 lat żaden prywaciorz się tym nie zajął bo oni potrafią tylko zbijać palety i wykorzystywac ludzi pracy...nie sądzę żeby przez kolejne 30 coś się w tym temacie zmieniło.
Bardzo dobrze że korzystają z pomocy ludzi którzy się na tym znają przynajmniej auto wyszło super a tak wyszłaby jakąś pokraka i śmiechom hihom nie byłoby końca...
Myślisz że części do ww czy innego wzrostu robią w Niemczech? Tam też tylko składają...ale lepiej się czepiać dla zasady
Bardzo dobrze że korzystają z pomocy ludzi którzy się na tym znają przynajmniej auto wyszło super a tak wyszłaby jakąś pokraka i śmiechom hihom nie byłoby końca...
Myślisz że części do ww czy innego wzrostu robią w Niemczech? Tam też tylko składają...ale lepiej się czepiać dla zasady
Re: Polski samochód
Przeciez to nie moje tylko fragment z Onetu , ja tam nawet nie wiedzialem ze tak sprawy stoja i skad sie nagle Izera pojawila jak my zadnego koncernu motoryzacyjnego nie mamy , ale tam pisze duzo wiecej.. Ze elektryki sa wciskane na sile przez UE i polityke ale ani to ekonomiczne ani uzyteczne.. A juz zupelnie nie dla Kowalskiego i w calej UE stanowia..2 % samochodow.. Mimo preferencji i ulg nikt ich nie chce , niemilosiernie drogie i niepraktyczne przez dlugie ladowanie. Co nie znaczy ze w przyszlosci nie bedza lepsze i moze sensowniejsze. A poza tym mielismy FSO z polonezem , zupelnie Polska fabryka, pozwolili jej pasc i teraz nie ma nic..Daewoo z tej fabryczki tez nie bylo zle... na pewno o klase lepsze od Poloneza a potem juz zaorali.
Tak ujadasz że zajęło się tym państwo...jakoś przez 30 lat żaden prywaciorz się tym nie zajął bo oni potrafią tylko zbijać palety i wykorzystywac ludzi pracy...nie sądzę żeby przez kolejne 30 coś się w tym temacie zmieniło.
Bardzo dobrze że korzystają z pomocy ludzi którzy się na tym znają przynajmniej auto wyszło super a tak wyszłaby jakąś pokraka i śmiechom hihom nie byłoby końca...
Myślisz że części do ww czy innego wzrostu robią w Niemczech? Tam też tylko składają...ale lepiej się czepiać dla zasady
Na moje posty wprowadzony jest zakaz odpowiadania ( cytowania ) przez DOCHODZENIOWEGO ORAZ K(OSE) jako osoby fanatycznie upolitycznione. Reszte serdecznie zapraszam do dyskusji
Re: Polski samochód
A tu jest calosc analizy:
https://wiadomosci.onet.pl/opinie/warze ... ia/rzf1rc1
Mi tez zalezy zeby byl jakas fajna Polska firma produkujaca auta , szczegolnie ze mase czesci produkujemy dla niemieckich koncernow. Ale panstwo nigdy nie da rady z konkurencja prywatna bo jest nieekonomiczne , niewydolne i potrafi tylko zarabiac jak ma monopol. Moze jedynie wspomagac prywatna firme o ile jakas mamy.
https://wiadomosci.onet.pl/opinie/warze ... ia/rzf1rc1
Mi tez zalezy zeby byl jakas fajna Polska firma produkujaca auta , szczegolnie ze mase czesci produkujemy dla niemieckich koncernow. Ale panstwo nigdy nie da rady z konkurencja prywatna bo jest nieekonomiczne , niewydolne i potrafi tylko zarabiac jak ma monopol. Moze jedynie wspomagac prywatna firme o ile jakas mamy.
Na moje posty wprowadzony jest zakaz odpowiadania ( cytowania ) przez DOCHODZENIOWEGO ORAZ K(OSE) jako osoby fanatycznie upolitycznione. Reszte serdecznie zapraszam do dyskusji
Re: Polski samochód
Oczywiście że to fanaberia jak auto klasy A kosztuje 150 tys to jak ma się to kalkulować? Na razie to tylko bogate świry mogą sobie to kupic...
Myślę że jeszcze wiele lat upłynie zanim technologia stanie się tańsza dlatego może to i lepiej że produkcje masową zaczną dopiero za 3 lata...
Nie ma co narzekać fajnie że coś się robi w tym kierunku mimo że zaczynamy od zera...po prototypach widać że nie jest to jakiś projekt lupi pupi
Myślę że jeszcze wiele lat upłynie zanim technologia stanie się tańsza dlatego może to i lepiej że produkcje masową zaczną dopiero za 3 lata...
Nie ma co narzekać fajnie że coś się robi w tym kierunku mimo że zaczynamy od zera...po prototypach widać że nie jest to jakiś projekt lupi pupi
Re: Polski samochód
No tak państwo nie da rady...tylko szkoda że kolejne firmy samochodowe się łączą...za chwilę będzie jedna jak tak dalej pójdzie...i oczywiście mimo ogromnych dotacji od państwa wszystkie są zadłużone po uszy także wieszA tu jest calosc analizy:
https://wiadomosci.onet.pl/opinie/warze ... ia/rzf1rc1
Mi tez zalezy zeby byl jakas fajna Polska firma produkujaca auta , szczegolnie ze mase czesci produkujemy dla niemieckich koncernow. Ale panstwo nigdy nie da rady z konkurencja prywatna bo jest nieekonomiczne , niewydolne i potrafi tylko zarabiac jak ma monopol. Moze jedynie wspomagac prywatna firme o ile jakas mamy.
A Onetu nie czytaj bo to niemiecka gadzinówka
Re: Polski samochód
Od poczatku internetu najwiekszy polski portal . Wiec jak tu nie czytac choc naglowkow. Na raszte zwykle szkoda czasu bop bzdety ale tutaj artykul dosc szczegolowy i duzo rzeczy obejmuje , fachowy rzeklbym. Odsaczyc inwektywy pod adresem rzadu i jest spora wiedza na temat elektrykow w ogole..
Na moje posty wprowadzony jest zakaz odpowiadania ( cytowania ) przez DOCHODZENIOWEGO ORAZ K(OSE) jako osoby fanatycznie upolitycznione. Reszte serdecznie zapraszam do dyskusji
-
- Porucznik
- Posty: 23908
- Rejestracja: 01 maja 2006 16:06
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Polski samochód
Będzie mozna wstawić gaz ?
Re: Polski samochód
Nowe polskie auto Izera powstanie na Śląsku.
https://businessinsider.com.pl/motoryza ... -i/vv1g259
https://businessinsider.com.pl/motoryza ... -i/vv1g259
REKLAMA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości