PRIMA MODA [PMA] cz.I

wszystko na temat spółek publicznych
mile
Podporucznik
Posty: 12833
Rejestracja: 22 kwie 2006 07:12
Lokalizacja: z biura Solorza

PRIMA MODA [PMA] cz.I

Postautor: mile » 20 lis 2007 09:51

witam, zastanawiam sie dlaczego nie ma watku takiej fajnej spolki..

a goraca bedzie z czasem ze ho ho :lol: :lol: :lol:


przypomne moze ze mamy 3,2 mln akcji

1,2 akcji w wolnym obrocie

zyski mamy i sensowne plany nawet, nie naganiamy, bo to sie samo nakreci, nowym zycze troche cierpliwosci
Ostatnio zmieniony 22 lis 2007 19:50 przez mile, łącznie zmieniany 3 razy.

REKLAMA


slawoj
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7736
Rejestracja: 06 lut 2006 19:51
Lokalizacja: Góry nasze góry!!!

Postautor: slawoj » 20 lis 2007 09:52

fajny debiut..............

mile
Podporucznik
Posty: 12833
Rejestracja: 22 kwie 2006 07:12
Lokalizacja: z biura Solorza

Postautor: mile » 20 lis 2007 10:09

fajny debiut..............
i o to chodzi kolego o to chodzi, przeciez nikt nie naganial do kupna wczesniej :lol: :lol: :lol:

mile
Podporucznik
Posty: 12833
Rejestracja: 22 kwie 2006 07:12
Lokalizacja: z biura Solorza

Postautor: mile » 20 lis 2007 11:06

dobra teraz uwaga bo juz bede tutaj naganial :lol:

h_g_h
Chorąży sztabowy
Posty: 6108
Rejestracja: 05 sty 2007 15:52
Lokalizacja: W-wa

Postautor: h_g_h » 20 lis 2007 11:08

debiut pierwsza klasa :wink:
Zapominamy o podstawach, gdy zagłębiamy się za bardzo w detale.

mile
Podporucznik
Posty: 12833
Rejestracja: 22 kwie 2006 07:12
Lokalizacja: z biura Solorza

Postautor: mile » 20 lis 2007 11:08

debiut pierwsza klasa :wink:
chlopie beda splity srity prawa poboru i inne gady to jest wazne :lol: :lol: :lol:

h_g_h
Chorąży sztabowy
Posty: 6108
Rejestracja: 05 sty 2007 15:52
Lokalizacja: W-wa

Postautor: h_g_h » 20 lis 2007 11:18

no to trzeba się cieszyć z tańszych zakupów :wink:

sporo indywidualnych dostało akcje, więc jeszcze może pospadać

pozdrawiam
Zapominamy o podstawach, gdy zagłębiamy się za bardzo w detale.

alus
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7567
Rejestracja: 14 wrz 2006 15:44
Lokalizacja: Pruszków ;)

Postautor: alus » 20 lis 2007 11:22

Hm... promocja fajna jest.
Allel recesywny – allel, którego działanie ujawnia się fenotypowo jedynie w organizmie o genotypie homozygoty recesywnej.

jomat_43899
Podporucznik
Posty: 17197
Rejestracja: 29 cze 2005 00:24
Lokalizacja: Świdnica

Postautor: jomat_43899 » 20 lis 2007 11:28

nowa kolekcja Prima Mody - wdzianka wielosezonowe :lol:

h_g_h
Chorąży sztabowy
Posty: 6108
Rejestracja: 05 sty 2007 15:52
Lokalizacja: W-wa

Postautor: h_g_h » 20 lis 2007 11:32

nowa kolekcja Prima Mody - wdzianka wielosezonowe :lol:
oferta na jesienne chłody - akcje, które parzą :)
Zapominamy o podstawach, gdy zagłębiamy się za bardzo w detale.

laptop_44270
Porucznik
Posty: 26558
Rejestracja: 05 lip 2005 11:08
Lokalizacja: Płock

Postautor: laptop_44270 » 20 lis 2007 11:33

chyba za ciasne te ubranka jak tak wywalaja :lol:

kanionek
Starszy sierżant sztabowy
Posty: 351
Rejestracja: 28 paź 2007 14:47

Postautor: kanionek » 20 lis 2007 11:35

WLASNIE KUPILEM TEN PAIEREK OBY SIE OKAZALO ZE TO BYLA PROMOCJA BO JUZ NIE TAKIE DEBIUTY TU BYWALY POZDROWIONKA I NAGANIAC :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

MarcinDK_74760
Podporucznik
Posty: 13254
Rejestracja: 18 kwie 2006 09:19

Re: Prima Moda cz.I

Postautor: MarcinDK_74760 » 20 lis 2007 11:36

witam, zastanawiam sie dlaczego nie ma watku takiej fajnej spolki.

a goraca bedzie z czasem ze ho ho :lol: :lol: :lol:
witam..prawda :lol:

alus
Starszy chorąży sztabowy
Posty: 7567
Rejestracja: 14 wrz 2006 15:44
Lokalizacja: Pruszków ;)

Postautor: alus » 20 lis 2007 11:40

Tak się zastanawiam. To nie do końca jest kwestia naganiania. Spółki w miarę dobre po takim spadku na debiucie - bardzo szybko chcą udowodnić, że są warte gry. Tak jest w 90% przypadków. Wiadomo, nakłada się na to rynek, ale ale... Na ten debiut wielu czekało z utęsknieniem - a tu trafiło w najgorszy możliwy moment, gdy ludzie jak lemmingi wyjebują akcje bo TFI się zmówiło na te dni. Nie dało się wziąć akcji taniej niż po 12. Więc sądzę, że dla większości akceptowalny poziom strat leży dużo wyżej.

Prospekt emisyjny:
http://bossa.pl/analizy/emisje/2007/emi ... a_moda.pdf

Ciekawsze informacje:
Przychód w 2006 roku - 19 mln (w tym będzie większy bo rozbudowali sieć)
Zysk w zeszłym roku - 1.3 mln (w tym dużo większy)
+ kasa z emisji zł

Zobaczymy. Poniżej stary artykuł, który przybliża tematykę.

==========

Prima Moda wyceniona na 15,3 zł za akcję
Grzegorz Hryniewicz giełdowe.pl
05.11.2007 15:31
Czytaj komentarze(1)
5 listopada rozpoczynają się zapisy na walory Prima Moda. Emitent przesunął ofertę o ok. 2 tygodnie, gdyż nie był zadowolony z ceny, którą mógłby uzyskać.
Podobna tematyka

Cena emisyjna akcji Prima Moda ustalona na 12 zł
Przedział cenowy dla akcji Prima Moda rozszerzony do 12,0-17,5 zł
Prima Moda przesunęła ofertę o ok. 2 tygodnie
Nie przegap w środę, 7 listopada!
Kalendarium wydarzeń, poniedziałek 12 listopada

Ostatecznie jednak zdecydował się najpierw obniżyć widełki dla ceny emisyjnej, a następnie wybrał cenę z dolnego poziomu. Spółka sprzedaje poprzez sieć własnych salonów obuwniczych obuwie klasy średniej i wyższej, które wcześniej importuje głównie z Włoch. W ofercie ma także artykuły komplementarne (torebki i okrycia) oraz środki konserwujące. Produkty spółki można nabyć tylko w 17 własnych salonach (na dzień zatwierdzenia prospektu), co znacząco ogranicza dostępność i rozpoznawalność spółki.
W ostatnich latach Prima Moda dynamicznie się rozwija. Dobra sytuacja makroekonomiczna Polski przekłada się na wysoki popyt wewnętrzny i wzrost wynagrodzeń. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w wynikach handlarzy detalicznych. Szczególnie szybko rośnie popyt na wyroby ze średniej i WYŻSZEJ półki. W 2006 roku Prima Moda uzyskała 19,6 mln zł przychodów wobec 16,9 mln zł rok wcześniej (wzrost o 16%) i 11 mln zł w 2004 roku. Rosnąca sprzedaż wynikała przede wszystkim ze wzrostu skali działalności (otwieranie nowych salonów) oraz rosnącej sprzedaży w poszczególnych salonach. Od 2005 roku do dnia zatwierdzenia prospektu spółka otworzyła 8 salonów sprzedaży. Mniejsza dynamika wzrostu przychodów w 2006 roku w stosunku do roku 2005 wynikała z faktu iż nowe salony otwierano pod koniec roku. Spółka tłumaczy to zdarzeniami niezależnymi od niej - o otwarciach salonów w danym roku decydują bowiem przede wszystkim otwarcia danych galerii handlowych, a te otwierano dopiero pod koniec ubiegłego roku. Wzrostowi sprzedaży towarzyszył także wzrost marż. W okresie 2004-06 marże na sprzedaży wzrosły z 5,87% do 7,1%. Ubiegły rok spółka zakończyła 1,4 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 28%) i 1,1 mln zł zysku netto (wzrost o 37%). Zarząd w prospekcie pochwalił się także prognozami na lata 2007-09. Zgodnie z nimi w tym roku przychody mają wynieść 27,5 mln zł (wzrost o 40%), a zysk operacyjny 2,8 mln zł (wzrost o 100%). W 2009 roku spółka planuje uzyskać odpowiednio 43,7 mln zł i 5,25 mln zł.
Dynamiczny wzrost gospodarczy przekładający się na szybki wzrost wynagrodzeń sprawia, że polski rynek staje się coraz bardziej atrakcyjny dla podmiotów zagranicznych. W przyszłości można więc oczekiwać zaostrzenia walki o klienta. Intensyfikacja konkurencji może zmusić emitenta do podniesienia kosztów związanych z promocją marki i dotarcia do odbiorców, co może negatywnie wpłynąc na przychody. W branży obuwniczej występuje ponadto zjawisko sezonowości. Największe przychody spółka uzyskuje na początku sezonu jesień-zima. Przyczynia się to do zwiększenia zapotrzebowania na kapitał obrotowy. Emitent w pozostałych okresach odnotowuje zwiększenie poziomu zapasów, a co za tym idzie ponosi wyższe koszty magazynowe. Prima Moda na dzień 30 czerwca 2007 roku posiadała kapitały własne na poziomie zaledwie 1,5 mln zł, co w stosunku do przychodów oraz dynamiki ich wzrostu jest wartością dosyć niską. Może to narazić spółkę na pogorszenie płynności finansowej i ograniczyć tempo jej rozwoju (tym bardziej, że nie zamierza przeznaczyć środków z emisji na zasilenie kapitału obrotowego).
Akcje firmy wyceniamy na 15,29 zł, czyli powyżej ceny emisyjnej ustalonej na 12 zł. Nasza wycena nie zawiera jednak przyszłych inwestycji, gdyż ich wpływ jest obecnie trudny do oszacowania. Poprawiająca się sytuacja materialna Polaków oraz planowany wzrost skali działalności powinny się przełożyć na rosnącą sprzedaż. Zarząd pochwalił się, że od stycznia 2007 roku do dnia zatwierdzenia prospektu uzyskał 12,8 mln zł przychodów (stanowi to 67% ubiegłorocznej sprzedaży). Między innymi na tej podstawie prognozujemy, że w 2007 roku przychody wzrosną o 24%, a w okresie do nieskończoności o 2,9%. Uważamy jednocześnie, że obniżeniu ulegnie relacja kosztów stałych do kosztów ogółem. Powinno się to przełożyć na wzrost rentowności. Szacujemy, że marża operacyjna netto wzrośnie z 5,9% w 2006 roku do 7,1% w roku obecnym i do 8,6% w okresie do nieskończoności.
Dotychczasowe wyniki finansowe wskazują na dosyć duży potencjał wzrostu. Jeżeli spółka będzie się rozwijać zgodnie z prognozami to wzrost wyceny jej walorów może być wyraźny. Środki z emisji spółka zamierza przeznaczyć m.in. na rozbudowę sieci sprzedaży do 35 salonów (do końca 2009 roku) oraz przeprowadzenie kampanii wizerunkowej. Staregię rozwoju oceniamy pozytywnie. Brakuje nam tylko planu otwarcia własnego zakładu produkcyjnego, co mogłoby wpłynąć na dalszy wzrost marż i przynajmniej częściowe uniezależnienie się od włoskich dostawców. Brak tej decyzji spółka tłumaczy faktem, iż główny nacisk kładzie na jakość produktów, której mogłaby nie uzyskać produkując w Chinach. Umiejscowienie się w wyższym segmencie powoduje jednocześnie, ze Prima Moda nie konkuruje bezpośrednio z dużo tańszymi i gorszymi jakościowo produktami z Chin. To ma decydować o przewadze konkurencyjnej w przyszłości.

Grzegorz Hryniewicz
giełdowe.pl

Czytaj poniżej
Reklama:


Analiza porównawcza:

Na warszawskim parkiecie znajduje się kilku dystrybutorów obuwia. Wśród nich należałoby wymienić chociażby Ambrę, CCC i Gino Rossi. Do analizy porównawczej wybraliśmy Gino Rossi, ponieważ obie spółki funkcjonują w podobnym segmencie rynku i oferują zbliżony asortyment. Gino Rossi zadebiutował na GPW 26.07 2006 roku zyskując 7,5%. Od tego czasu pozwolił zarobić ok. 70%. Na tle konkurenta obecny emitent prezentuje się całkiem nieźle. Średnioroczna dynamika wzrostu przychodów z ostatnich 3 lat oraz ostatnich 4 kwartałów wyniosła dla Prima Moda 20,58% (ostatnie wyniki za 2006 rok), zaś dla rywala 18,57% (ostatnie wyniki za II kw. 2007 roku). Oba podmioty uzyskują zbliżone marze operacyjne netto. Prima Moda może się pochwalić marżą na poziomie 5,9% wobec 6,1% dla Gino Rossi. Emitent prowadzi działalność na znacznie mniejszą skalę, dlatego uważamy, iż powinien zwiększać sprzedaż zdecydowanie szybciej od konkurenta. Warto również zauważyć, że Gino Rossi poza dystrybucją zajmuje się także produkcją obuwia. Teoretycznie powinien w związku z tym prowadzić znacznie bardziej zyskowną działalność. Można więc wysunąc hipotezę, że w obszarze handlowym, Prima Moda radzi sobie lepiej. Wskaźniki giełdowe obecnie także wypadają na korzyść emitenta. P/E w 2006 roku wyniósł bowiem 22,2 (liczba akcji przed emisją,) wobec 29,29 w tym samym okresie dla konkurenta. O sukcesie Prima Moda w dużej mierze decydować będzie realizacja prognoz.

Grzegorz Hryniewicz
giełdowe.pl

Branża:

Prima Moda prowadzi działalność dystrybucyjną w segmencie obuwia klasy średniej i wyższej na terenie kraju. W strukturze sprzedaży 90% obuwia emitent sprzedaje pod własną marką - PRIMA MODA. Natomiast 10% to uzupełnienie oferty o takie marki jak, m.in.: Rocco Barocco, Pollini, Cerutti, Luciano Padovan. Działalność Spółki obejmuje dystrybucję obuwia importowanego głównie z Włoch, we własnych salonach. Ze względu na sposób dystrybucji polski rynek można podzielić na kilka segmentów. Pierwszym z nich są bazary i hipermarkety, gdzie można nabyć tanie obuwie z importu. Kolejnym są wyspecjalizowane sieci sprzedaży z produktami średniej jakości o umiarkowanej cenie. Trzecim kanałem sprzedaży, do którego należy emitent są wyspecjalizowane butiki z butami średniej i wyższej jakości. Klienci tych sklepów oczekują produktu o znanej marce i modnym wzornictwie, nabywanego w atrakcyjnym punkcie sprzedaży.
Cechą charakterystyczną branży obuwniczej jest spore rozproszenie i wysoka konkurencyjność. Łączna liczba sklepów handlujących obuwiem określana jest na ok. 40 tys. Polska jest piątym producentem obuwia w Europie. Wielkość rodzimego rynku obuwniczego szacowana jest na około 130 mln par rocznie. Największym graczem na polskim rynku handlu obuwiem o niższej cenie i średniej jakości jest NG2 (marki CCC, Quazi, Boti), który w 2006 r. sprzedał ponad 7 mln par butów. Oznacza to 6,4 % udział w rynku. Od początku roku spółka otworzyła 121 salonów sprzedaży. Z kolei bezpośredni konkurent - Gino Rossi (marki handlowe: Gino Rossi, Geox, Vanita), oferujący obuwie średniej i wyższej klasy, dysponujący na koniec 2006 r. 104 salonami, sprzedał w tym okresie 0,56 mln par. Spośród podmiotów w pewnym stopniu konkurujących z emitentem, posiadających silną pozycję na krajowym rynku handlu obuwiem wymienić należy: Ryłko, Kazar, Zebra, Apia, Salamander.
Rynek obuwia w Polsce jest ciągle słabo rozwinięty. Przeciętny Polak kupuje rocznie 3,4 pary butów - jest to znacznie mniej niż średnia dla krajów UE (4,5 pary). Miesięczne wydatki na obuwie i odzież, choć stale rosnące, nie przekraczają 9 Euro na osobę. Buty to jeden z produktów, na którym Polacy oszczędzają najczęściej. Jednak po siedmiu miesiącach br. wielkość sprzedaży butów wzrosła o 34,5% w ujęciu r/r. Chociaż sprzedaż wyższej klasy asortymentu obuwniczego w ostatnich latach nie zmieniła się znacząco, to równolegle z poprawą zamożności społeczeństwa można oczekiwać wzrostu wielkości popytu. Rośnie zainteresowanie droższymi i bardziej ekskluzywnymi markami sprowadzanymi przede wszystkim z Włoch i Niemiec.
Perspektywy rynku i jego chłonność oceniane są bardzo pozytywnie, o czym świadczy skala
ekspansji największych polskich graczy. Z jednej strony oznacza to dynamiczny wzrost rynku, jednak z drugiej - umacniającą się konkurencję. O tym ile z obuwniczej puli uda się wyjąć emitentowi, decydować będzie nie tylko liczba nowootwieranych salonów, ale również dobrze przemyślana strategia konkurencyjna.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2007 11:49 przez alus, łącznie zmieniany 1 raz.
Allel recesywny – allel, którego działanie ujawnia się fenotypowo jedynie w organizmie o genotypie homozygoty recesywnej.

h_g_h
Chorąży sztabowy
Posty: 6108
Rejestracja: 05 sty 2007 15:52
Lokalizacja: W-wa

Postautor: h_g_h » 20 lis 2007 11:45

3,2mln akcji * 9zł = 28,8mln zł... Dużo to to nie jest
Zapominamy o podstawach, gdy zagłębiamy się za bardzo w detale.


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości