TRAKCJA POLSKA [TRK] cz.II

wszystko na temat spółek publicznych
WIKUS_71601
Podporucznik
Posty: 12881
Rejestracja: 01 maja 2006 11:30

TRAKCJA POLSKA [TRK] cz.II

Postautor: WIKUS_71601 » 27 kwie 2010 15:10


REKLAMA


WIKUS_71601
Podporucznik
Posty: 12881
Rejestracja: 01 maja 2006 11:30

Postautor: WIKUS_71601 » 27 kwie 2010 15:15

TRAKCJA POLSKA SA zawarcie znaczącej umowy
27.04.2010 14:26

27.04. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 7/2010

Zarząd spółki Trakcja Polska S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 26 kwietnia 2010 Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu, podmiot zależny od Spółki, jako lider KONSORCJUM PRKiI - INFRAKOL ("Konsorcjum") w składzie: 1. Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. ul. Kniaziewicza 19, 50-950 Wrocław - Partner nr 1 (Lider Konsorcjum); 2. Jan Paruch zarejestrowany pod numerem 478 w ewidencji działalności gospodarczej Urzędu GminyMściwojów, Zenon Buca zarejestrowany pod numerem 4280 w ewidencji działalności gospodarczej Urzędu Gminy wJaworze, Sławomir Paruch zarejestrowany pod numerem 512 w ewidencji działalności gospodarczej Urzędu Gminy Mściwojów, prowadzacy: Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego "INFRAKOL" S.C. (adres: ul. Rapackiego 14, 59-400 Jawor) (Partner nr 2) (zwani łącznie jako "Wykonawca"), w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, zawarło z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, w imieniu której wystąpiło Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu z siedzibą w Poznaniu ("Zamawiający"), umowę na wykonanie zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych objętych zadaniem pn"Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk z budową łącznicy kolejowej Pomorsko - Przylep omijającej stacje Czerwieńsk - Etap I". Wartość kontraktu netto: 57.565.711,77 zł Wartość kontraktu brutto: 70.230.168,36 zł Termin zakończenia robót: 30 miesięcy od daty podpisania umowy. Zabezpieczenie wykonania umowy: Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny brutto. 70% wartości zabezpieczenia zostanie zwolniona w ciągu 30 dni po ostatecznym odbiorze i uznaniu przez Zamawiającego za należycie wykonane. Warunki płatności: Rozliczenia za wykonanie przedmiotu odbioru będą się odbywały fakturami przejściowymi, wystawianymi po zakończeniu każdego miesiąca, z tym że dotyczyć będą mogły tylko pozycji wymienionych w umowie. Faktura będzie wystawiana na podstawie Przejściowego Świadectwa Płatności sporządzonego zgodnie z warunkami umowy. Ostatnia faktura za wykonanie zadania będącego przedmiotem umowy musi opiewać co najmniej na kwotę (brutto) równą 10 % ceny określonej w umowie. Termin płatności: termin zapłaty faktur Wykonawcy będzie wynosił 30 dni. Zaliczka: Wykonawcy może zostać wypłacona zaliczka w wysokości 20 % ceny (brutto) po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów określonych w warunkach umowy. Kary umowne: Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w wysokości 0,02 % wartości kontraktu brutto za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu zamówienia . Całkowita kwota odszkodowań za opóźnienie nie przekroczy 10 % wartości kontraktu brutto. Odszkodowania za przekroczenie czasu zamknięć torowych za każdą rozpoczętą godzinę przedłużenia zamknięcia w trakcie przydzielonych zamknięć torowych w wysokości 1000 zł (za wyjątkiem półrocznego zamknięcia linii). Odszkodowanie umowne za opóźnienie w udostępnieniu placu budowy - 0,005 % całkowitej ceny brutto za każdy dzień. Strony zastrzegły sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Zapłata odszkodowania umownego nie wyłącza odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Wartość wyżej wskazanej Umowy przekracza 10% kapitałów własnych Trakcji Polskiej S.A. w związku z tym stanowi znaczącą umowę w rozumieniu § 2 ust. 1 pkt. 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim(Dz. U. Nr. 23 poz. 259). Spółka informowała o wyborze oferty dotyczącej opisanego w niniejszym raporcie postępowania w raporcie bieżącym nr 4/2010 z dnia 16 marca 2010 r. Podstawa prawna: art. 56 ust. 1 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. nr 184 poz. 1539 z późn. zm.).

Sputnik
Porucznik
Posty: 24456
Rejestracja: 20 sty 2006 12:59
Lokalizacja: Warszawa / Szczecin

Postautor: Sputnik » 27 kwie 2010 15:37

Konsorcjum z udziałem spółki zależnej Trakcji Polskiej ma kontrakt wart 70,2 mln zł netto
ISB - Biznes
27 Kwi 2010, 15:33


Warszawa, 19.03.2010 (ISB) - Konsorcjum z Przedsiębiorstwem Robót Kolejowych i Inżynieryjnych (PRKiI), należącym do Trakcji Polskiej, jako liderem podpisało umowę na modernizację odcinka linii kolejowej, wynika z wtorkowego komunikatu spółki. Wartość kontraktu wynosi 70,2 mln zł.

"Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych (...) w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, zawarło z PKP Polskie Linie Kolejowe (...), umowę na wykonanie zamówienia na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych objętych zadaniem pn 'Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk z budową łącznicy kolejowej Pomorsko - Przylep omijającej stacje Czerwieńsk - Etap I'" - czytamy w komunikacie.

Wartość kontraktu netto: 57.565.711,77 zł, a wartość brutto: 70.230.168,36 zł. Termin zakończenia robót: 30 miesięcy od daty podpisania umowy, podano także.

Trakcja Polska miała 70,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 55,75 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 711,62 mln zł wobec 794,71 mln zł rok wcześniej. (ISB)

lk/tom
Dwoma najpotężniejszymi wojownikami są cierpliwość i czas.
( hr. Lew Tołstoj )

mac88
Młodszy chorąży sztabowy
Posty: 2301
Rejestracja: 16 lut 2007 20:48

Postautor: mac88 » 27 kwie 2010 16:00

co do perspektyw - ewentualnych:

Kolej czeka wymiana osi i kół
Dziennik Gazeta Prawna - 26-04-2010 08:47
Ministerstwo Infrastruktury szykuje nowe wytyczne dotyczące eksploatacji taboru - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". W ten sposób chce zmusić przewoźników do wymiany osi i kół w starych wagonach.
Jak czytamy w dziennik resort infrastruktury chce wprowadzić obowiązek wymiany i zniszczenia zestawów kołowych w pociągach, których wiek przekracza 25 lat w przypadku spółek pasażerskich i 30 lat dla towarowych. W praktyce oznacza to, że nasze największe spółki pasażerskie będą musiały odnowić ponad połowę swojego taboru.

Planowana wymiana to wielomilionowe koszty dla przewoźników. Jednak jak czytamy w "DGP", na gigantycznych zamówieniach mogą zarobić europejscy dostawcy i polskie firmy naprawcze.
;

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 27 kwie 2010 16:42

co do perspektyw - ewentualnych:

Kolej czeka wymiana osi i kół
Dziennik Gazeta Prawna - 26-04-2010 08:47
Ministerstwo Infrastruktury szykuje nowe wytyczne dotyczące eksploatacji taboru - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". W ten sposób chce zmusić przewoźników do wymiany osi i kół w starych wagonach.
Jak czytamy w dziennik resort infrastruktury chce wprowadzić obowiązek wymiany i zniszczenia zestawów kołowych w pociągach, których wiek przekracza 25 lat w przypadku spółek pasażerskich i 30 lat dla towarowych. W praktyce oznacza to, że nasze największe spółki pasażerskie będą musiały odnowić ponad połowę swojego taboru.

Planowana wymiana to wielomilionowe koszty dla przewoźników. Jednak jak czytamy w "DGP", na gigantycznych zamówieniach mogą zarobić europejscy dostawcy i polskie firmy naprawcze.
;
:D :D

Cool
Podporucznik
Posty: 10400
Rejestracja: 27 kwie 2005 13:46

Postautor: Cool » 27 kwie 2010 20:00

co do perspektyw - ewentualnych:

Kolej czeka wymiana osi i kół

(...)
Czyli dla Trakcji będzie mniej roboty, bo na torach będzie mnie wybojów. :?
albo zyskObrazekalbo w pysk

Sputnik
Porucznik
Posty: 24456
Rejestracja: 20 sty 2006 12:59
Lokalizacja: Warszawa / Szczecin

Postautor: Sputnik » 28 kwie 2010 16:04

depesze
Zestawienie rekomendacji biur maklerskich dla Trakcji Polskiej (tabela)

28.04. Warszawa (PAP) - Poniżej przedstawiamy zestawienie zebranych przez PAP rekomendacji biur maklerskich dla akcji Trakcji Polskiej.

<TAB>

liczba rekomendacji 8 średnia cena docelowa 4.62 Mediana cen docelowych 4.48 minimalna cena docelowa 4.16 maksymalna cena docelowa 5.30 rekomendacje pozytywne 4 rekomendacje negatywne 2 rekomendacje neutralne 2

Objaśnienia do tabeli
0 - rekomendacja/cena docelowa bez zmian
"+" podniesienie rekomendacji/ceny docelowej
"-" obniżenie rekomendacji/ceny docelowej
"n" - pierwsza rekomendacja
* - obejmuje rekomendacje "kupuj", "akumuluj", "ponad rynek", "przeważaj"
** - obejmuje rekomendacje "sprzedaj", "redukuj", "poniżej rynku", "niedoważaj"
*** - obejmuje rekomendacje "neutralnie", "trzymaj", "równo z rynkiem", równoważ"

Biuro Maklerskie Data wydania Rekomendacja zm. cena doc. zm.
UniCredit CAIB Poland 4/20/2010 trzymaj 0 4.40 0
Erste Securities 4/16/2010 akumuluj - 5.15 +
Copernicus Securities 4/12/2010 akumuluj 0 4.80 0
DM IDM SA 3/31/2010 sprzedaj - 4.24 0
DI BRE Banku 3/30/2010 redukuj - 4.16 -
DM BH (Citigroup) 3/25/2010 kupuj 0 5.30 +
DM BOŚ 2/5/2010 trzymaj - 4.35 -
Beskidzki DM 1/25/2010 akumuluj 0 4.56 0 </TAB>

(PAP)

pr/ ana/
Dwoma najpotężniejszymi wojownikami są cierpliwość i czas.
( hr. Lew Tołstoj )

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 28 kwie 2010 19:53

kto nie ladnie doluje kurs

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 18:08

Decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej nr 8 w granicach dotychczasowego obszaru, wydał Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
Poprzedzona była ona oceną oddziaływania inwestycji na środowisko. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ostatnim etapem będzie wydanie pozwolenia na budowę, również przez wojewodę.

Przedmiotem inwestycji będzie przebudowa i rozbudowa 125 km linii nr 8 Warszawa - Radom w granicach województwa mazowieckiego, w tym budowa nowych skrzyżowań dróg i linii na różnych poziomach. Modernizacji podlegać będą także już istniejące skrzyżowania na wysokości szyn wraz z rogatkami, urządzeniami sygnalizującymi, znakami kolejowymi oraz nawierzchnia w obszarze między rogatkami.
Zbudowane zostaną także urządzenia odwadniające wiadukty kolejowe nad drogami. Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu planowana jest likwidacja części istniejących przejazdów oraz budowa dróg równoległych. W inwestycji przewidziano także eliminację barier architektonicznych, utrudniających podróżowanie osobom niepełnosprawnym.

Decyzję o ustaleniu lokalizacji poprzedziła ocena oddziaływania na środowisko. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowska (RDOŚ) nałożyła na inwestora obowiązek zastosowania środków ograniczających oddziaływanie trasy na przyrodę.

Prace budowlane w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej będą prowadzone tylko w porze dziennej. Wycinka drzew i krzewów ograniczona zostanie do niezbędnego minimum. Zadbać należy także o budowę rozwiązań architektonicznych, które pozwolą na swobodną migrację zwierząt, bowiem linia kolejowa nr 8 w granicach województwa mazowieckiego przebiega w sąsiedztwie terenów objętych ochroną. Trasa ta istnieje już od kilkudziesięciu lat, wpisując się w krajobraz.

Ponadto, planowana przebudowa i modernizacja nie będzie uciążliwa dla przyrody w takim stopniu, w jakim mogłaby być, gdyby projekt przewidywał budowę nowej trasy. RDOŚ podkreślił także, że rozwój transportu kolejowego jest korzystny dla środowiska, biorąc pod uwagę liczbę przewożonych pasażerów i ładunków oraz pokonywanych odległości.

Linia kolejowa nr 8 stanowi część tzw. magistrali świętokrzyskiej, która łączy komunikacyjnie Warszawę, Radom i Kielce. Na wszystkich odcinkach (poza tym między Warką a Radomiem), jest linią dwutorową, na całej długości zelektryfikowaną. Realizacja inwestycji oznaczać będzie skrócenie czasu podróży oraz poprawę komfortu jazdy. Obecny stan techniczny infrastruktury nie pozwala na przekroczenie prędkości 120 km/h.

http://transport-kolejowy.wnp.pl/decyzj ... 1_0_0.html

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 18:14

http://logistyka.wnp.pl/sejm-za-oddluze ... 1_0_0.html

Skarb Państwa wykupi od PKP SA akcje PKP Polskie Linie Kolejowe, a pieniądze zostaną przeznaczone na obsługę zadłużenia kolei, które wynosi ok. 5,5 mld zł. Sejm uchwalił w czwartek nowelizację dwóch ustaw, która zawierają odpowiednie przepisy.
Za przyjęciem noweli było 382 posłów; jedna osoba wstrzymała się od głosu.

Nowelizacja ustawy o Funduszu Kolejowym oraz ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" ma zapewnić PKP SA środki na spłatę zadłużenia i pomóc im zwiększyć płynność finansową.
Skarb Państwa będzie kupował od PKP SA akcje PKP Polskich Linii Kolejowych za pieniądze z Funduszu Kolejowego. W ten sposób zarządzająca polską siecią torów spółka zostanie uniezależniona od Grupy PKP, a PKP SA uzyska środki na spłatę zadłużenia.

Na wykup akcji PKP Polskich Linii Kolejowych zostaną przekazane zasilające Fundusz Kolejowy wpływy z opłaty paliwowej (czyli rodzaju podatku, którym poza akcyzą obciążone są paliwa - PAP). W latach 2011 - 2014 na akcje PKP PLK corocznie będzie przekazywane co najmniej 700 mln zł, z wyjątkiem 2012 r., kiedy będzie to 350 mln zł.

Jeżeli w Funduszu Kolejowym zabraknie pieniędzy na zadania zapisane w ustawie, to Bank Gospodarstwa Krajowego, w uzgodnieniu z ministrem transportu i ministrem finansów, może finansować ich realizację z środków własnych.

Nowela zapewnia samorządom wojewódzkim 150 mln zł w 2012 r. na współfinansowanie regionalnych przewozów kolejowych oraz reguluje wniesienie do spółki Przewozy Regionalne aportu nieruchomości od spółki PKP SA. Chodzi o zaplecza techniczne, które są niezbędne spółce do prowadzenia działalności i które od początku swojego istnienia dzierżawiła właśnie od PKP SA. Są to nieruchomości o wartości ok. 160 mln zł. Za ich dzierżawę samorządowy przewoźnik płaci obecnie ok. 10 mln zł rocznie.

Teraz ustawa trafi do Senatu.

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 18:30


danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 18:31

:D

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 18:58

Ruszyły przetargi na E-30

28 kwietnia 2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie ogłosiły trzy postępowania przetargowe, dotyczące modernizacji linii kolejowej E30 Kraków &#8211; Medyka &#8211; granica państwa w następującym zakresie:

http://www.rynek-kolejowy.pl/15682/Rusz ... na_E30.htm

Śmigielski: Nowa trasa z Wrocławia do Warszawy to inicjatywa godna uwagi
Śmigielski: Nowa trasa z Wrocławia do Warszawy to inicjatywa godna uwagi

- Przed nami Euro 2012. Nowe połączenie kolejowe z Wrocławia do Warszawy, przez Częstochowę i Koniecpol, w kontekście turnieju to bardzo ciekawy pomysł - mówi w rozmowie z "Portalem o kolei na Dolnym Śląski" Bogusław Śmigielski, Marszałek Województwa Śląskiego.
Fot. Kolejowa Agencja Fotograficza Fot. Kolejowa Agencja Fotograficza

Przypomnijmy, że Marszałek Województwa Dolnośląskiego Marek Łapiński przed kilkoma tygodniami zaproponował, by połączyć Wrocław z Warszawą zupełnie inną trasą. Wiodłaby ona przez Opole, Częstochowę, Koniecpol i dalej Centralną Magistralą Kolejową do stolicy. Dzięki temu, podróż z Wrocławia do stolicy mogłaby trwać nawet trzy i pół godziny - prawie dwie godziny krócej niż obecnie. Gdyby tę inwestycję udało się zrealizować przed Euro 2012, goszczące turniej Wrocław i Warszawa zyskałyby świetną opcję komunikacyjną dla kibiców.

Koncepcję Marszałka Łapińskiego popiera Bogusław Śmigielski, Marszałek Województwa Śląskiego. Region, na czele którego stoi, również zyskałby wiele na uruchomieniu nowego połączenia wiodącego z Wrocławia do stolicy kraju.

Portal o kolei na Dolnym Śląsku: - PKP PLK twierdzi, że modernizacja 40-kilometrowej trasy z Częstochowy do Koniecpola nie jest pomysłem nowym. Oszacowali, że remont będzie kosztował 505 mln zł, ale nie mają na to pieniędzy. W jaki sposób województwa zamierzają sfinansować remont i w jakich proporcjach? Czy będą zabiegały, by to PKP PLK opłaciło całość inwestycji?

Bogusław Śmigielski, Marszałek Województwa Śląskiego: - Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym zadaniem własnym samorządu województwa jest organizowanie i dotowanie kolejowych, regionalnych przewozów osób wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jako zarządzający siecią kolejową, na obszarze województwa śląskiego na kilku odcinkach sieci kolejowej prowadzi remonty i modernizacje, które skupiają się na głównych szlakach o znaczeniu krajowym i międzynarodowym (E30, E65). Zdegradowanej sieci kolejowej o znaczeniu regionalnym i lokalnym praktycznie nie remontuje się ani nie modernizuje. A przecież, biorąc pod uwagę obecny stan infrastruktury kolejowej liniowej i obiektowej, niezbędne jest zwiększenie i przyśpieszenie prac modernizacyjnych.

Z informacji, jakie uzyskaliśmy od dyrektora PLK Tarnowskie Góry wiem, że koszt modernizacji odcinka Częstochowa - Koniecpol szacuje się na 320 mln zł. Wiem też, że zarząd PKP PLK planuje zrealizować powyższą inwestycję w latach 2014-2015.

Wola i dobre chęci są, ale co z realizacją? Trwają już rozmowy z zarządem PKP PLK?

W obecnej chwili stan techniczny infrastruktury kolejowej na odcinku Częstochowa &#8211; Koniecpol jest niestety niezadowalający. Prędkość rozkładowa wynosi tam 50 km/h, a na niektórych jej fragmentach jest obniżana nawet do 20 km/h. Jako zarząd województwa śląskiego z uwagą i zrozumieniem traktujemy wszelkie sygnały dotyczące komunikacji pasażerskiej funkcjonującej w naszym regionie.

Doceniam troskę o polepszenie systemu komunikacji kolejowej, a tym samym zwiększenie prędkości pociągów na powyższej trasie. Jednak z uwagi na wyczerpanie całej alokacji środków dostępnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 działania 7.2. Transport publiczny, nie ma już możliwość dofinansowania projektów polegających na przebudowie i remoncie liniowej infrastruktury kolejowej (regionalna sieć kolejowa).

Muszę jednak wskazać, że gdyby zainteresowane samorządy lokalne, przez których obszar działania przebiega linia kolejowa nr 61 dostrzegły możliwość przeznaczenia własnych środków finansowych na realizację tego zadania, Samorząd Województwa Śląskiego mógłby podjąć kroki zmierzające do współfinansowania powyższego przedsięwzięcia.

Jakie według Pana korzyści przyniesie modernizacja tego odcinka i w jaki sposób wpłynie ona na skomunikowanie Górnego i Dolnego Śląska ze Śląskiem Opolskim?

Każda inicjatywa, która przyczynia się do rozwoju województwa jest przez nas popierana. Na zwiększenie udziału transportu kolejowego w przewozach w istotny sposób wpływa czas i komfort podróży. Czas uwarunkowany jest przede wszystkim stanem technicznym infrastruktury kolejowej i taboru. Ważna jest też szeroko rozumiana jakość usług kolejowych - komfort podróży, dostępność, cena usługi, prędkość - która może zachęcać do korzystania z tego rodzaju transportu.

Dlatego, patrząc realnie, aby skomunikowanie Wrocław &#8211; Warszawa przyniosło w pełni satysfakcjonujący rezultat zarówno dla Górnego i Dolnego Śląska, jak również Śląska Opolskiego, niezbędne jest wykonanie naprawy nawierzchni i przywrócenie prędkości rozkładowej 120 km/h na następujących odcinkach: Koniecpol &#8211; Częstochowa Stradom, Lubliniec &#8211; Pawonków i Pawonków &#8211; Fosowskie. Obecnie czas przejazdu na odcinku Wrocław &#8211; Warszawa wynosi 5 godzin, natomiast po przeprowadzeniu modernizacji na powyższych odcinkach czas przejazdu zostałby skrócony do 3 godz. i 45 min.

Propozycja nowego połączenia z Wrocławia do Warszawy &#8211; nazwijmy ją umownie koniecpolską &#8211; na razie pozostaje jedynie w sferze deklaracji i pogłosek. Kiedy Pan marszałek planuje spotkać się z pozostałymi marszałkami wspierającymi ten projekt i ogłosić np. wspólne podpisanie deklaracji o konieczności uruchomienia tej trasy?

Mając na uwadze zbliżający się turniej Euro 2012, szybsze połączenie łączące Warszawę z Wrocławiem to inicjatywa godna uwagi. Renowacja odcinka z Koniecpola do Częstochowy może mieć również przełożenie na zwiększenie atrakcyjności podróżowania transportem kolejowym mieszkańców północnych rejonów naszego województwa. To na razie pomysł, teraz trzeba go przedyskutować, ocenić jego realność.

Przewozy Regionalne są otwarte na różnego rodzaju propozycje, dotyczące nowych połączeń do Warszawy oraz miejscowości turystycznych. Będzie to z pewnością wartość dodana przed zbliżającym się EURO 2012. Jakie inne korzyści może przynieść ona regionowi, na czele którego Pan stoi?

Mieszkańcy północnych rejonów województwa śląskiego, oprócz bezpośredniego połączenia z Warszawą oraz Wrocławiem, mogliby uzyskać lepszy dostęp do miejscowości turystycznych leżących w południowo-zachodniej Polsce

http://www.rynek-kolejowy.pl/15690/Smig ... _uwagi.htm

Przetarg na roboty budowlane w obszarze LCS Gdynia

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Gdynia: LOT A &#8211; stacje, LOT B &#8211; szlaki, w ramach projektu nr 7.1-1.2 &#8222;Modernizacja linii kolejowej E 65/ C-E 65 na odcinku Warszawa &#8211; Gdynia &#8211; obszar LCS Gdańsk, LCS Gdynia&#8221; w zakresie rzeczowym, modernizacji urządzeń i budowli infrastruktury kolejowej, obejmujące:

http://www.rynek-kolejowy.pl/15701/Prze ... Gdynia.htm

Kolejne przetargi na modernizację torów na linii E-30

PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Katowicach informuje,
że w dniach 28 kwietnia oraz 29 kwietnia 2010 r. zostały ogłoszone przetargi na modernizację linii kolejowej E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor &#8211; Jaworzno Szczakowa &#8211; Kraków Główny Towarowy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/15702/Kole ... ii_E30.htm

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 19:11

Zawarcie umowy na modernizację linii 358 Zbąszynek Czerwieńsk

28 kwietnia 2010 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze podpisana została umowa na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek &#8211; Czerwieńsk wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko &#8211; Przylep omijającej stację Czerwieńsk &#8211; etap I.

Wykonawcą prac jest Konsorcjum PRKiI &#8211; INFRAKOL z Wrocławia http://www.prkii.com.pl/ , którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z Wrocławia. Wartość zadania, zgodnie z umową około 70,2 mln zł. Realizacja projektu nastąpi w latach 2010 &#8211; 2012.

Modernizację finansuje Unia Europejska, w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 &#8211; 2013 oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Fundusz Kolejowy. Beneficjentem przedsięwzięcia jest PKP PLK Sa.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu.

Ze strony Konsorcjum PRKiI &#8211; INFRAKOL umowę podpisali: Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia &#8211; Stefan Dziedziul oraz Wiceprezes Zarządu tego Przedsiębiorstwa &#8211; Marita Szustak. W imieniu PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu swoje podpisy pod umową złożyli: Dyrektor Oddziału &#8211; Paweł Neumann i Zastępca Dyrektora Oddziału &#8211; Janusz Błachut. Umowa została podpisana w obecności Marszałka Województwa Lubuskiego &#8211; Marcina Jabłońskiego.

W uroczystości udział wzięli licznie zebrani goście. Między innymi: Członek Zarządu Województwa Lubuskiego &#8211; Tomasz Hałas, Dyrektor Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego &#8211; Paweł Sługocki, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki i Infrastruktury &#8211; Bogdan Mucha, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK S.A. w Zielonej Górze &#8211; Mariusz Nowakowski, Dyrektor Działu Kolejowego Jacobs Polska Sp. z o.o. oraz dziennikarze regionalnych mass mediów.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek &#8211; Czerwieńsk obejmować będzie budowę łącznicy kolejowej Pomorsko &#8211; Przylep omijającej stację Czerwieńsk oraz wzmocnienie torów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem wraz z wymianą rozjazdów, aby można było uzyskać jazdę pociągów z szybkością 100 km/h. Budowa łącznicy umożliwi jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Zlikwidowane zostaną także zbędne elementy infrastruktury kolejowej i zredukowane zostanie szkodliwe oddziaływanie transportu kolejowego na środowisko.

Prace te przyniosą korzyści dla lokalnej społeczności. Między innymi o około 3,7 km skrócona zostanie odległość pomiędzy stacjami Zielona Góra i Sulechów i o około 33 min zmniejszy się czas jazdy pociągów w stosunku do obecnego rozkładu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/15695/Zawa ... wiensk.htm
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010 19:51 przez danek199_295388, łącznie zmieniany 1 raz.

danek199_295388
Podporucznik
Posty: 10134
Rejestracja: 20 mar 2010 11:23

Postautor: danek199_295388 » 30 kwie 2010 19:44

:D


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości